Gå til innhold

Hva mener dere om bygging av moskeer i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått invitasjon til en facebookgruppe som heter noe sånt som "vi som er imot moskeer i Norge". Mange av mine venner er medlem der. Ble litt sjokka jeg. Visste ikke at jeg hadde så mange sneversynte venner. Jeg ser virkelig ikke problemet med at muslimene får ha moskeer i Norge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ønsker at det skal kunne bygges kirker i muslimske land, så da får jeg sannelig finne meg i at det blir bygget moske i Norge.

Skrevet

Hadde reagert hvis det ble bygget terrorskole, men et religiøst byggverk ser jeg ikke helt problemet med.

Skrevet

At jeg er glad for å leve i et land med religionsfrihet

Skrevet

19:58: Det er faktisk mange kristne som vil at det skal bygges kirker i land som har Islam som statsreligion. Og de får lov til det.

Jeg synes det er helt greit at moskeer kan bygges i Norge. Hvorfor skal ikke mennesker få lov til å ha et sted der de kan utøve religionen sin? Hva er grunnen til at man skal være i mot moskeer?

Skrevet

jeg synes ikke noe om det desverre...

Skrevet

Kan jeg bare spørre hvorfor du ikke synes noe om det?

Skrevet

Helt ok. Jeg er ikke religiøs, men jeg synes likevel at både kirker og moskeer kan være vakre bygg.

Skrevet

Jeg har ingen problemer med at det bygges moskeer i Norge.

Skrevet

Tja, de bråker noe fælt da.

Skrevet

Hehe, bråker? De har ikke bønnerop i minareter i Norge. Jeg har bodd ved siden av en moske og de "bråkte" langt mindre enn det kirker gjør. Forresten, hva synes du om bygging av kirker i Norge da?

Skrevet

Liker det ikke, synes vi aksepterer for mye av deres kultur ved å bygge moskeer her. Skal vi begynne å akseptere deres kvinnesyn også snart kanskje?

Og dere får bare hamre løs på meg, dette er det jeg synes!

Skrevet

Da regner jeg med at du synes kirker i muslimske land skal rives?

Skrevet

Spiller ingen trille, jeg er ikke religiøs.

Skrevet

Når du sier "de" så snakker du faktisk om 1,3 milliarder mennesker. Alle muslimer har ikke likt kvinnesyn. Hva vil det si å akseptere for mye av en annen kultur? Enten aksepterer du mennesker som de er, eller så aksepterer du de ikke. Hvis du ikke aksepterer kulturer som er forskjellig fra din, vil jeg tørre å påstå at du er meget intolerant.

Skrevet

Det er mye av muslimenes kultur jeg tolererer, men jeg aksepterer ikke deres kvinnesyn.

Skrevet

Jeg er gift med en muslim og hans kvinnesyn er vel ganske likt som norske menns kvinnesyn. Aksepterer du ikke hans kvinnesyn heller, siden han er muslim?

Skrevet

Forresten, du snakker om "muslimenes kultur", som om alle muslimer har samme verdier i kulturen sin. Det i seg selv sier hvor lite du faktisk omgåes og hvor lite kunnskap du har om menneskene du snakker om.

Skrevet

Herregud Figa, selv om du føler for å forsvare mannen din så må du da kunne tåle at andre ikke har samme syn eller meninger som deg.

Hvem i all verden er det som orker å diskutere med deg om din manns kvinnesyn trur du?

Jeg liker ikke at det blir bygget moskeer i Norge.

Det er min mening, og det bygger ene og alene på at jeg synes det er skremmende. Moskeer representerer en religion som jeg ikke klarer å respektere i det hele tatt, med de sneversynte og latterlige lover og regler som den innebærer.

En religion som gir en mann rett til å diskrimere, og drepe har ingen plass i vårt samfunn. For ikke å snakke om det avskummet som voldtar vestlige kvinner som om de skulle vært fritt vilt.

Skrevet

Du har kanskje problemer med å skille religion og kultur?

Har du lest Bibelen? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...