Gå til innhold

Hvor lenge var Adam og Eva i Paradis?

tromsøjenta

Anbefalte innlegg

...ikke så veldig lenge...

Hvor lenge hadde tromsøjenta skuldrene senket, før de føk opp under ørene igjen? Ikke så lenge det heller...

Som jeg skrev i et innlegg for et par-tre dager siden, så har jeg hatt en del kynnere den siste tiden. Har denne uka vært veldig sliten. Ringte i går morgest til fastlegen for å forlenge og øke sykemeldinga. Var på jobb og ventet hele dagen på at hun skulle ringe tilbake. Fikk i mellomtiden kommentarer på at jeg så blek og sliten ut.

Så kom nok en blødning! Ble kjemperedd og ringte fødepoliklinikken direkte. De spurte om jeg bodde nært sykehuset og jeg svarte at jeg var på jobb på sykehuset. Fikk heldigvis komme til UL der, men måtte vente et par timer før de hadde tid.

Legen pratet om evt innleggelse og evt lungemodningssprøyte. Han tok seg god tid til å undersøke meg og fant ikke ut hvor blødningen kom fra. Men alt så bra ut med lille gullet og forholdene i livmora:-) Han målte livmorhalsen til 3 cm og den var lukket. Jeg følte meg trygg etterpå og han mente det ikke var nødvendig med hverken innleggelse eller lungemodningssprøyte.

Men så kommer jo alle tankene når man kommer hjem... Er mer bekymret for kynnerne nå. De kommer når jeg er i bevegelse og om natta når jeg ligger. Skjønner ikke helt logikken i det. Men de er ikke vonde. Hadde litt vondt i magen dagen før blødningen, samme dagen og i dag. Lurer på hva det skyldes. Kanskje strekkesmerter?

Det ser ut som blødningen har stoppet opp nå og det er jeg veldig glad for! Kanskje jeg har en livmor som blør lett når den blir strukket...

Er med andre ord litt småsprø igjen... Klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal være rolig eller redd.

Fastlegen ringte forresten tilbake akkurat når jeg var inne hos UL-legen. Typisk! Fikk i alle fall 100% sm de neste tre ukene. Føler at det er veldig riktig akkurat nå.

Åhhh, at man aldri skal få fred fra komplikasjoner og bekymringer!

Fortsetter under...

Uff da, dette høres både skummelt og vondt ut - forstår godt at du ble redd. Godt at du var på jobb og fikk UL med én gang. Og veldig bra med sykemelding! Synes du skal fortsette med 100% sykemelding så lenge du har kynner - og det synes sikkert fastlegen din også.

Håper du får en fin og rolig helg, og at blødningene holder seg laaaaangt unna!

Klem

Nei de bekymringene slutter visst aldri...og når ungen er der...blir det enda flere....

Så lenge babyen har det bra, kan man blø både her og derifra har jeg forstått...men blod er alltid skummet! Hvorfor kan dette ikke bare være greit???

Lykke til og håper du blir skikkelig fulgt opp...

Klem

Hei, jeg har også hatt masse kynnere og vært redd. Men de blir ikke vonde, bare kommer og går. Nå har det vært rolig noen uker, men det er livmoren som trener seg opp har jeg fått beskjed om. livmorhalsen din er jo fin og lang, så da kan du senke skuldrer og slappe av. de blødningene er jo uskyldige når de ikke ser noe åpning. Kanskje morkaken din ligger litt langt nede? ta det med ro og ligg med beina opp. Dette skal gå bra.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid

Skjønner at du blir engstelig når slike ting skjer ja!

Det er jo kjempepositivt at livmortappen er så lang og fast og fin.

Jeg tenkte også umiddelbart på at du kanskje har foranliggende eller delvis foranliggende morkake? Da er det fort gjort å få blødninger i alle fall....

Nei du får prøve å slappe av og la tiden gå, enig med de over her som sier at det kanskje er det beste med sykmelding ut svangerskapet, ingen vits i å risikere noe heller.

Håper formen bedrer seg og at du tar sjansen på å komme en tur til Oslo.

Uff, skjønner veldig godt at du blir litt bekymret av dette! Bra at du fikk komme til UL så raskt, slik at du ihvertfall kunne få bekreftet at alt ser fint ut. Det hjelper jo alltid.

Jeg har også lest at kynnere bare betyr at livmoren trener seg opp for å bli sterk og fin til fødselen, og at de er helt ufarlige. Skal visstnok være vanlig fra uker 20. Men selv har jeg ikke hatt dem ennå (tror kanskje jeg kjente det én natt), så jeg vet jo ikke helt hvordan jeg ville reagert selv..

Uansett godt at du nå har fått 100% sykmelding. Det synes jeg du skal fortsette med! Jeg fikk full sykmelding med det samme da jeg fikk blødninger, med diagnosen 'svangerskap, uspesifisert blødning'. Selv om dette skal gå helt fint, så er det nok lurt å ta det med ro framover. Husk at nå er det deg og barnets velbefinnende som gjelder - så får jobben komme i andre rekke!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...