Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her og er tre dager over ikm, og vet ikke helt hva jeg skal tro.

Vi har prøvd siden januar 09 uten hell, og i løpet av denne tiden har mensen én gang vært en uke forsinket, og en annen gang én dag for sen, ellers er den nøyaktig. Den gang jeg var en uke forsinket fikk jeg så store forhåpninger at det knuste meg da jeg allikevel ikke var gravid, så nå tør jeg liksom ikke håpe for sterkt lenger.

Det varierer hvor spennende tiden før ikm er. Noen måneder går jeg rundt med helt tydelige følelser i kroppen, og vet at mensen er rett rundt hjørnet, andre ganger er jeg fri for symptomer og mer i tvil.

Denne runde gikk jeg "glipp av" pms, som vanligvis er en deppe-dag for meg, men jeg har følt, og føler, trykk og ukomfortable følelser i underlivet, så jeg har forventet mensen som vanlig.

Men den kommer altså ikke.

Jeg er såpass sikker på at den kommer at jeg bare ønsker å få det overstått, særlig skuffelsen som unektelig er der hver gang.

Men på den annen side, her er jeg pålogget på barnimagen igjen, etter å ha holdt meg borte lenge, så jeg er jo tydeligvis i tvil.

Jeg har fått hund i huset, og har fått mye glede og masse frisk luft de siste månedene. Det kan jo kanskje etterhvert slå positivt ut. Hvem vet.

Jeg vet ikke hvorfor jeg skriver dette. Måtte få orden på tankene, kanskje. Jeg har blitt veldig redd for å håpe nå.

Jeg har så stor respekt for alle dere som har gått igjennom sa'er og ma'er, og som har hatt mislykkede prøverørsforsøk, og som fremdeles holder motet oppe.

Det er rart at jeg er så desillusjonert, jeg har jo "bare" prøvd på normalmåten i litt over ett år.

Noen ganger føler jeg at jeg nærmest har en slags furten holdning til dette. Litt sånn at -"neivel, skal det ikke skje med meg, da, eller?" Som om jeg har et krav på noe. Det har jeg ikke.

Men denne hypotetiske lille der ute i fremtiden min skal ihvertfall vite at han eller hun er velkommen fra dypet av hjertet mitt. Jeg tror ikke det er den energien jeg utstråler, men det er nok bare for å beskytte meg selv.

Faktum er at jeg ønsker å bli gravid av hele mitt hjerte.

Så nå skal jeg prøve å tillate meg selv å håpe litt igjen.

Dere, -jeg er tre dager over ikm, jeg! :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141609101-%C3%A6sj/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar!

Ja, nå er det spennende her. Jeg skal kjøpe test idag, så da skal jeg nok ha et svar i morgen tidlig..... GULP!

Har skrevet på BliGravid, -symptomene nå er:.

Tynn, hvit utflod, murringer, litt kvalme i ny og ne, hodepine, og nå altså snart en uke over ikm.

Jeg er ikke lenger like nervøs for blod på papiret når jeg går på do, engang, så skulle mensen plutselig komme nå, DA blir det et sjokk!

Huff....

Nei, det blir bra å få et ordentlig svar i morgen. Egentlig kunne jeg vel teste ikveld, siden det ikke er like vitkig med morgenurin nå så lenge over ikm, men jeg skal prøøøøve å vente.

Lykke til til oss alle!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141609101-%C3%A6sj/#findComment-141621725
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...