Gå til innhold

Mannen min vil starte brukt-antikk butikk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har tenkt på det lenge nå, og har samlet seg opp en god del gamle ting og kunst, samt endel ting som bare er tull rett og slett.. Men jeg lurer på, hvor populært er det egentlig å drive et brukt-antikk butikk? Hva er deres personlige meninger om dette?

Min mening er at jeg ikke tror brukte ting selger så veldig mye eller er så populært, men jeg tror litt gammel stil, som shabby chic og antikk kan være noe som selger mer. Så jeg foreslo til han at han heller burde satset på en butikk som ikke innebærer navnet "brukt" direkte, men heller mer rettet mot noe interiør aktig, gammel stil, osv., så kunne han ha solgt både brukt, antikk og noe nytt-gammelt som shabby chic. Hva mener dere?

Han vil heller ikke drive en interiørbutikk, bare brukte ting og antikk, men jeg mener det ikke er så stort marked for det bare.. Så tenker jeg, om det blir antikk, brukt eller interiør, så er det jo kvinner som blir den største "kunden", og da faller det meg naturlig å spørre dere kvinner (såklart dere menn også) hva dere mener om dette! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror han da må virkelig kunne sine saker. Og kanskje også være dyktig på å restaurere gamle møbler/ting.

Det kan gå, men er vel neppe noe man tjener seg rik på for å si det slik.

Jeg kjenner noen som driver det. Og det er egentlig bare restaureringen de tjener noe på, det andre er hobby. Og disse er ganske kejnte og har mange innom seg. Men likevel er det mye jobb til liten lønn...

Skrevet

Vel, greia er at han lenge har drivet med andre samleobjekter også, som han har snakket på i et år å selge, og at det er verdt så mye penger.. Men han har aldri solgt noe. Han har også vært på forskjellige auksjoner og hos folk som har peiling på objektene, men de har sagt det ikke er verdt så mye som han mener det er verdt.. Han er veldig oppgiret på dette, og elsker å drive med det. Han ønsker å starte en kjempe stor butikk å tjene seg rik på dette. Han har virkelig planer. Jeg har flere ganger snakket stygt om dette til han, for jeg mener det ikke er gjennomførbart, og forlangt at han får bevise han klarer å selge noe før han satser mer, men han blir både sint og lei seg over det jeg sier, så jeg har bestemt meg for å heller prøve å støtte han i valgene han ønsker. Men synes bare det er trist om han skal gi så mye og gå inn hundre prosent for jobben, så går det dårlig..

Alle tingene han har mener han er verdt mye penger. Jeg sier ikke stort om det til han, men etter min egen mening, så synes jeg det verken er pent eller verdt noe, og ville ikke hatt det i huset mitt. Og jeg er veldig glad i antikk stil.

Skrevet

Tror det kan være vanskelig å få til..

Skrevet

I bunn og grunn er ikke en vare verdt mer enn det noen er villig til å betale for den. Kan ofte være en tøff erkjennelse.

Men bevares, det er da folk som driver slike antikvitetsbutikker. Hvis det skal lønne seg må han få tak i billige varer og selge dem dyrt.

Skrevet

Tanten min hadde en slik butikk, ho var veldig flink med det ho dreiv med og gjorde det godt. Men det var mye jobb også. Og selv om ho gjorde det veldig bra var det langt unna å bli rik, pluss at det langt fra var en 8 timer om dagen jobb. 7-8 timer om dagen jobbet hun i selve butikken og så skulle man jo ut å få tak i nye ting å selge også så der ble enda mer tid borte. (utrolig mye tid til tider.)

Dette er noe man kan drive med om man virkelig liker å jobbe med det. Men egner seg ikke når man har små barn. Tiden vil rett og slett ikke strekke seg til. Og det tar ganske lang tid å opparbeide seg et godt omdømme slik at man tjener nok til ansette noen til å hjelpe seg.

Skrevet

Brukt - og antikvitetsbutikker går ikke så godt lenger som for noen år siden.

Tror det er lurt å satse mer på retro, ting fra vår nære historie, fra 50- tallet til 80- tallet og designklassikere mer enn brukt- og loppeting.

Kall det ihvertfall retro-butikk istedenfor brukthandel!

Skrevet

Han må ihvertfall bevise at han kan selge noe, før han skaffer lokale og må betale husleie.

Han kan jo prøve seg med en stand på en antikvitetsmesse, da vil han også få litt kjennskap til hva folk er villige til å betale for ting.

Tror det er få som kan leve av en brukthandel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...