september2009+april2012 Skrevet 19. mars 2010 #1 Skrevet 19. mars 2010 Lurer på om datteren min på 6,4 mnd får det hun trenger av mme. Hun har akkurat kuttet ut nattmåltidet så nå ser dagen ca slik ut: 07:00 - 170-200 ml mme 11:00- grøt+vann 15:00 (men blir ofte mye senere pga soving) - fruktmos og ca 100 ml mme 18:30 - grøt laget av 130 ml mme + ca 40-50 ml mme ved siden av. Vet hun får nok mat for hun går fint opp i vekt og virker fornøyd, men usikker på om hun drikker for lite melk.. hva kan det i såfall føre til? Bør jeg tilby melk før hvert måltid? For tenkte egentlig at poenget nå er å gi mer og mer fast føde og kutte ned på melken. Og de grøtene som man blandr med vann, de inneholder mme pulver? Hvordan vet jeg hvor mye av det hun får i seg i en porsjon grøt i såfall? Spurte helsesøsteren min om hvor mye hun trenger å få i seg, og hun svarte at så lenge hun gikk opp i vekt, skulle jeg ikke tenke på det.. Hvis det har noen betydning så er hun ikke veldig stor (6800 g, 67 cm)
september2009+april2012 Skrevet 19. mars 2010 Forfatter #2 Skrevet 19. mars 2010 Glemte å skrive at "problemet" er at jeg nå har kjøpt en grøt som skal blandes med vann til kveldsmat også. Får hun da veldig mye mindre i seg enn om vi hadde blandet med mme selv? I såfall kommer jeg til å kjøpe den gamle typen igjen. Og hva når vi etterhvert begynner med middag. Da får hun jo enda mindre melk i seg. Så, hvordan gjør dere andre det, gir dere melk til hvert måltid?
Mini09&Lille12 Skrevet 19. mars 2010 #4 Skrevet 19. mars 2010 Syntes det ser ut som hun får mye mat jeg. Så lenge hun virker fornøyd er det vel greit. De små sier fra hvis de er sultne. Da surver de og klager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå