Gå til innhold

Trenger litt hjelp fra dere erfarne mammaer :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten snupp på 10 mnd som de siste ukene har våkna hver natt og gråter og gråter. Virker som om hun har skikkelig mageknip som kommer og går litt. Sovner gjerne mellom hvert "knip". Hun promper også litt når hun gråter. Virker som hun rett og slett har skikkelig vondt i magen. Hun spiser normalt (grøt, brødskive, middagsglass, litt frukt) og jeg har ikke introdusert ny mat på en stund. Hun er ikke hard i magen og bæsjer ihvertfall en gang om dagen. Kan virke som hun syns det er litt vondt å bæsje for hun blir litt sutrete og utilpass når hun gjør det...

Jeg trenger rett og slett tips til hva jeg kan prøve for å hjelpe lille snupp. Ikke noe godt å se hun har vondt og mamma trenger desperat litt søvn :)

En venninne nevne miniform, men når jeg googla det fant jeg bare ut at det ikke var anbefalt mer da det var noe innhold som ikke var bra, men det var ganske gamle artikler...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får hun fullkornsgrøt? Vi slet med akkurat det samme som deg for en tid siden. Som fks gråt før hun sku bæsje, survet en del på dagen og natt. Men så fikk vi ett tips fra ett vennepar om at det kunne være fullkornsgrøten. Vi ga henne kun havre noen dager og vips helt fin igjen. Vi startet med malt i grøten og mye sviskemos også. Og nå er hun ikke plaget i det hele tatt. En dag jeg var tom for havre, måtte jeg gi henne en porsjon fullkornsgrøt til vi fikk dratt på butikken. Og hun fikk vondt i magen den kvelden. Kanskje tilfeldig akkurat det tilfellet, men fullkornsgrøt er forbudt her i huset nå. Kanskje en grunn til at havregrøten koster 30kr og fullkornsgrøten 15kr? :)

I steden for miniform hadde jeg heller prøvd malt. Funker som bare det!

Lykke til!

Skrevet

Du kan prøve å ha maltekstrakt i grøten om du ikke allerede har det. Ellers ville jeg ha snakket med de på helsestasjonen om det. Dette er jo slitsomt for både deg og snuppa.

Masse lykke til :)

Skrevet

Takk for svar damer :) Da er det rett i butikken for å kjøpe havregrøt...

Fungerer malt for luft og? jeg har tenkt at det bare er for hard mage jeg for det har hun ikke. Men litt malt i melka skader jo ingen :)

Snakka med helsestasjonen i går, eneste hun sa var at hun kunne ikke skjønne at det kunne være at hun reagerte på melk nå siden hun ikke har reagert tidligere og flere forslag hadde hun ikke... så ikke så mye hjelp og få der.

Jeg har en venninne som er naprapat som skulle kjenne på henne i dag for å sjekke om det var noe hun kunne fikse. Må bare prøve alt tror jeg for nå klikker det snart for både store og små :)

Skrevet

Jeg har dessverre ingen gode tips å komme med. Vil bare skyte inn at jeg ser du har fått noen tips om å putte malt i maten. Det bør du ikke gjøre! Malt brukes når babyene får mme, men har ingen effekt når man går over til fast føde. Da må babyenes mage reguleres gjennom kostholdet du gir h*n.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...