Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir ikke helt klok på disse nivåene. Har hatt brun utflod av og på i snart 2 uker (bare litt etter å ha vært i aktivitet...)Bekymret førstegangsgravid dro jeg til privat ultralyd og hcg måling i ca uke 5-6.Legen så spiren ,men hun var usikker på om hjertet var begynt å slå. Tok blodprøve og hcg min var på 11000 på fredag.var tilbake på mandag og da var hcg på 26000.Legen sa at den ikke har gått opp så mye som de vil,så jeg lurer på hva det kan bety egentlig? Er det fare for MA?Har ikke vært noe blod så SA kan det vel ikke være?Hva er da normalt nivå når jeg er i uke 6?Klarte ikke å spørre legen i tlf for tårene presset på...Har fått ny ultralyd i morgen.Vet at det ikke er så mye jeg kan gjøre fra eller til,men veldig greit bare å vite hva som skjer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja dette er ikke lett. Her er en side hvor du kan taste inn verdiene http://babymed.com/Tools/pregnancy/hcg/Default.aspx Det finnes flere slike sider. Søk på hCG calculator. I følge denne så har du et lavt nivå, med en lav stigning som alikevel faller innenfor det normale. Prøv noen andre sider som har hCG tall for uke 5-6.

Jeg har selv lav hCG når jeg ble målt første gang (rugedag 12 og 39). Hadde derfor hatt lyst til å måle på nytt for å sjekke. Men jeg har tenkt at, er det ikke nok stigning i følge en skala vil jeg bli stresset. Slik som du har blitt nå. Har det gått galt er det ikke noe jeg kan gjøre med, men det er ikke sikkert at det har det. Og jeg har funnet ut at det er fryktlig dumt å bekymre meg over det (selv om jeg naturligvis gjør det). Jeg har lest masse på nettet og funnet ut at alt er nesten normalt.

Jeg trodde ikke de kunne se noe særlig hjerteaktivitet før uke 7. Prøv å ta det rolig. Det er en spire der!

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar! Rart at man skal bli så bekymret og oppgiret over noe som jeg IKKE kan gjøre noe med!!!Forferdelig slitsomt. Reiser til USA på onsdag og skal være i 14 dager, vil bare vite hva som skjer før jeg reiser slik at jeg kan nyte ferien min. Satser på at det er lave nivå som er normalen min:-)

Skrevet

Jeg er kald og rolig i råd til andre, men inni meg kjenner jeg det samme som deg. Jeg har mest lyst til å sjekke med ultralyd og blodprøve daglig så skjønner deg godt. Et tur til i USA i 14 dager vil kanskje hjelpe deg å tenke på andre ting. Så når du kommer tilbake og tar en ny sjekk vil du se at alt er i orden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...