meandmylittle Skrevet 19. mars 2010 #1 Skrevet 19. mars 2010 Min kjære sønn som er 8 mnd har i5 dager hatt diare,masse diare. skifter sikkert 8-9 bleier om dagen. Men jeg får f...ikke legetime!! Fastlegen er syk og ellers masse sykdom på legekontoret. Har prøvd å få legetime i 2 dager. Får bare til svar at siden jeg får i han litt væske og han ikke har feber ,er det ikke farlig.Men gutten er 8 mnd!!! Og skal ikke mye til før det blir alvorlig dehydrering, og han drikker til vanlig svært lite og det lille som han får i seg, renner jo bare ut igjen! Legevakta var sjokkert over at jegi kke hadde fått legetime, og jeg skulle få komme inn der, men etter kl 16, for da var det en lege der. Noen som kan si meg noen beroligende ord?? Er så sinna og redd...
lykkelig-mamma:-) Skrevet 19. mars 2010 #2 Skrevet 19. mars 2010 Går nok veldig bra..når jenta mi var 17dager fikk hun en virusinfeksjon, men fikk antibiotika pga at di var redde for begynnende lungebet. Hun fikk veldig diare av antibiotikaen, og drakk jo lite siden hun var syk..men gikk helt fint...men reis til legevakta å la en lege få se på gutten din....men prøv ikke bekymre deg så mye:-)
lykkelig-mamma:-) Skrevet 19. mars 2010 #3 Skrevet 19. mars 2010 Og gutten din tåler nok mye mer en d jenta mi gjorde når hun bare var 17dager og hadde lav vekt..
meandmylittle Skrevet 19. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 19. mars 2010 Ja, men regnet akkurat ut hvor mye væske han har fått i seg siden i går kveld, 290ml inkl væsken i grøt... og han har nok ikke drukket noe mer de siste dagene heller..og da har jeg virkelig pusha på altså! Får bare dra bort til legekontoret og forlange en lege til å se på han, for fykter at dette kan utvikle seg til alvorlig dehydrering om det fortsetter sånn..
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 19. mars 2010 #5 Skrevet 19. mars 2010 Har dere ikke volvat eller annet privat legekontor i nærhete, er verdt å betale 800 kr for time når du kommer inn med en gang, mye kortere ventetid enn hos legevakten også. Jeg hadde blitt litt små-desperat ja... Håper det ordner seg?!
Tante Gustava Skrevet 19. mars 2010 #6 Skrevet 19. mars 2010 Dårlig av fastlegekontoret. Jeg skjønner jo at også leger kan bli syke, men om de ikke kan skaffe deg en legetime bør de iallfall anbefale deg å dra på legevakta. Du gjør helt riktig i å dra på legevakta med han, kjedelig når de små blir syke. Håper det ordner seg, god bedring til gutten din!
Gjest Kira06 Skrevet 19. mars 2010 #7 Skrevet 19. mars 2010 I følge loven som kom når det ble innført fastlege, så har du krav på legetime samme dag hvis du ringer på morgenen. Hvis fastlegen din av en eller annen årsak ikke er tilstede, så er det krav om at vikar settes inn eller at du får time hos en av de andre legene på legekontoret. På legekontoret vi bruker har de alltid såkalt akutt-timer, og jeg har aldri opplevd å ikke få time på dagen. Såfremt jeg ringer når de åpner selvfølgelig. Hadde absolutt byttet fastlege hvis jeg var deg, fordi det går ikke an å avvise folk på den måten.
meandmylittle Skrevet 19. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 19. mars 2010 Etter å ha snakket med legevakten-nok en gang, fikk jeg beskjed om at lege der ikke ville være tilgjengelig før etter kl18 00, så da tok jeg med meg gutten min og dro til legekontoret! Hadde da sittet å prøvd å ringe det legekontoret i 10 min, uten svar! Når jeg da kom til luken der, satt det 2 stk legesekretærer og kikka på badetøy på nettet!!!!!!!! Det svartna for meg og sa at nok er nok, jeg skal ha legetime NÅ! (Ble skikkelig sint) Og det fikk jeg, ventet kun 5 min. Gutten har massssssevis av luft imagen og magevirus, og siden det var stappa på barneavd på sykehuset, fikk vi rekvisisjon, sånn at vi bare kan dra rett på sykehuset om han ikke er bedre til imorgen. Blir da intravenøs væske, siden han drikker så lite.... Lillegutt ligger nå og sover, så får vi se hva kvelden bringer... Det er akutt timer og hastetimer på legekontoret her også- men de syntes ikke det var akutt nok, derfor gikk jeg aldri noen legetime! Men jeg skal ihvertfall få byttet fastlege og legekontor-fort fom fy!! Takk for svar alle sammen:-)
kirsty*2barnsmamma Skrevet 19. mars 2010 #9 Skrevet 19. mars 2010 Kjempebra at du tok saken i egne hender! men utrolig dumt at det skal være slik. Er mange foreldre som ikke vet at slikt går an og derfor ville bare ha hørt på beskjed og avventet situasjonen. Da får jo ikke deres barn hjelp... jeg er rystet! Men jeg er veldig glad for at du gjorde som du gjorde. Stå på!
Tigerpote Skrevet 21. mars 2010 #10 Skrevet 21. mars 2010 Fy søren! Jeg hadde nok bråket ganske heftig om det hadde vært meg! Vesla hadde også diare i flere dager, men ikke så mange ganger per dag. Jeg ringte legesenteret, de var usikre på om det var en sak for hs eller dem, de snakket sammen, og mente hs var det riktige for oss. Om jeg hadde bedt om det, hadde vi fått legetime da. Ufattelig hvor ansvarsløse enkelte er! Det dreier seg om de små da, de tåler ikke like mye som oss. Skjønner godt at du ble både sint og redd, bra at dere omsider fikk time! dette burde du egentlig klage til fylkeslegen om, for å endre praksisen ved dette legekontoret.
meandmylittle Skrevet 22. mars 2010 Forfatter #11 Skrevet 22. mars 2010 Ja, jeg må si jeg gruer meg vanvittig til neste gang han blir syk og jeg må til legen, for prøvde å bytte fastlegen, men ingen ledige i kommunen her... Jeg synes det er vanvittig at jeg ikke i det minste kunne fått en sånn akutt time, som jeg vet de har på legekontoret,men de klaget på for få leger på jobb og for mange pasienter som skulle ha legetime. Men veldig rart at når jeg møtte opp fly forbanna, fikk jeg legetime på 5 min??!! Og når jeg i tillegg se legesekretærene sitter å surfer på badetøy på internett mens tlf ringer, da eksploderte jeg... satt tross alt i 10 min i tlf for å få snakke med de uten at jeg fikk svar. Ja, jeg lurer på om jeg skal gå videre med dette, for dette er for ille i ett land som Norge!
Gjest Skrevet 22. mars 2010 #12 Skrevet 22. mars 2010 Jeg syns du skal gå videre med det! Klag det inn til fylkeslegen (eller hva det heter for noe)! Jeg hører om ALT for mange som møter både sekretærer og leger som bryr seg alt for lite, men alt for få klager. Hadde alle tatt det videre hadde det kanskje blitt slutt på dette tullet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå