Gå til innhold

offshore eller ikke?

Pregnentos

Anbefalte innlegg

(samme som 2 tri)

Har egentlig sagt ja til en offshore jobb om en uke. Er da 14-15 uker på vei. Men er nå veldig usikker på om det er lurt. Dette er ute i felten, men skal da være for det meste i borekabin og Ler rom. Noen som vet om det er noe jeg burde være forsiktig med er?

Når det er sagt er jeg frisk og i fin form.. og dette er mitt 3 svangerskap.

Fortsetter under...

Jeg trodde man ikke hadde lov å jobbe offshore i det hele tatt når man er gravid? Dette burde du absolutt sjekke ut for jeg mistenker sterkt at arbeidsgiver ikke vil tillate at du reiser ut når du er gravid - selv om du er kort på vei kan jo mye skje.... I tillegg er vel ikke miljøet på en plattform det beste for en gravid kvinne uten at jeg egentlig vet hva jobbene du skal utføre egentlig går i...

Man har lov frem til uke 28. Arbeidsgiveren min sier det er ok, men vet jo aldri hva statoil mener som eiger riggen. Er jo farer men jeg skal ikke jobbe med noe farlig, men har lest litt på nettet også og står så mye forskjellig, derfor jeg ble usikker.Skal ikke jobbe med kjemikalier av noe slag. Men vet jo aldri hvor det kan være farlige gasse. Selv om mye er åpent og har konstant luft. Jeg må kanskje snakke med statoil. Å hvertfall nevne det..

• 1 år senere...

Jeg jobber offshore og er gravid i uke 18. Jeg har valgt å ikke si noe enda men må vel gjøre det nå i neste friperiode, da mangler jeg egentlig bare en tur til før jeg når uke 28 (om jeg drar ut blir det ca i uke 22-24, og da er jeg ved uke 28 neste jobbperiode). Om jeg da blir sendt i land for å jobbe i land, eller om jeg får fri frem til permisjon vet jeg ikke. Tiden vil vise hva de bestemmer seg for. Jeg tror det er noen firma som har restriksjoner på 12 timers arbeidsdag også. At du kan få lange pauser midt på dagen. Men dette har jeg bare hørt fra tilfeldige så vet ikke om det stemmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...