Gå til innhold

Uren hud= jente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå tror jeg ikke sånn velig på akkurat det med å kunne se kjønn utfra hud,eller lignende, men kan jo lage en liten statistikk på det der..har aldri hatt så mye som enkvise eller en nupp før-nå popper de opp som baredet.året er og håpløst. Såh-dere som er plaget med dette, hvor mage venter jente, og hvor mange venter gutt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med første hadde jeg helt prikkfri hud, ingen plager med hår eller noe (ikke under svangerskapet ihvertfall) - det ble jente.

Samme denne gangen - enda bedre hud enn jeg pleier å ha, ingen kviser eller nupper, fint hår - denne gangen vet jeg ikke :) (Sorry)

Skrevet

Jeg vet ikke kjønnet, men kvisene popper ut som aldri før. Ser ikke ut på haken og har sjelden og aldri hatt kviser/uren hud før. Forrige gang fikk jeg gutt, og da var huden fin..

Skrevet

Hei Lykkeliten. Sånn var det for meg også. Gutt sist og huden var forholdsvis fin, mens nå venter jeg jente og har blitt avhengig av å dra til hudpleie med jevne mellomrom: tørr hud så det holder noe som gir røde nupper og kviser. Har vanligvis ikke hudproblemer og alt er relativt men dette er mye mer enn hva jeg er vant til i hvert fall. =O(

Skrevet

i mitt første svangerskap hadde jeg finere hud enn noengang... og håret var heller ikke så værst...

Da fikk jeg gutt...

Denne gangen har jeg slitt med mye uren hud,og håret ser ikke helt bra ut.. Så mye kremmer og forskjellig denne gangen.. og på Ul sa de at det var en jente, vet ikke om det har noe å si... Men var slik til meg iallefall:)

Skrevet

Hei

Det er ikke påvist noen sammenheng mellom svangerskapssymptomer og fosterkjønn. Og det er jo helt logisk. Skulle vi liksom skille ut andre hormoner, eller produsere mer av et hormon fordi vi ventet et bestemt kjønn? Det er jo kun "kjerringråd" og artig synsing i så fall. Jeg er i svangerskap tre, venter en gutt, har en av hver fra før. Mine tre svangerskap har forløpt seg nokså likt hver gang:-)

Men for statistikken din : jeg venter gutt og har ikke hatt noe spes problemhud- den er faktisk bedre enn den pleier:-)

Lykke til!

Skrevet

Hei Corneliuss :).. blir spennende å se om jeg får jente denne gangen da. Har vært litt kvalm også i dette svangerskapet, noe jeg ikke var med gutten og har litt sånn jente følelse så dette blir spennende :). Jeg må snart vurdere å dra til hudpleier for dette med kvisene går ikke over. Med en gang en er forsvunnet så popper neste ut, jeg plukker og det blir store sår til slutt. Ser skikkelig fælt ut.

Skrevet

Første gang: flott hud og hår som aldri før og toppers form hele veien og fikk gutt.

Denne gangen; uren hud, dødt hår og litt så som så i formen... vet ikke hva jeg venter.

Men hvis man skal føye på kinesisk fødselshoroskop da; 1. gang = gutt

Denne gang får jeg opp både gutt og jente litt avhengig av hvilken nettside jeg titter på.

Har også 3 misslykkede svangerskap bak meg i fjor hvor alle kinesiske fødselshoroskop ble jente, jeg var SUPERKVALM og mye kviser da også....

Vet jo at man ikke skal legge noe i dette, men litt for gøy da:)

Klem

Skrevet

Husker ikke helt med de andre barna hvordan det var med huden, men håret var dødt m begge to (både gutt og jente) Denne gangen venter jeg gutt og hadde dødt hår og mye kviser rundt på kroppen og litt i fjeset+ at ansiktet så dødt ut. Alt dette frem til ca uke 18. Nå er jeg i uke 22+ og føler meg myyye bedre. Ansiktet er mer normalt og kvisene uteblir og håret er mye mer medgjørlig.

Skrevet

Hei Lykkeliten! Vi venter jente denne gangen ja... Det kan selvfølgelig være tilfeldig at det er på denne måte, event noe med årstiden å gjøre. Men det har vært sånn for meg også =O)

Skrevet

Jeg skal ha to jenter, og har fått fantastisk bra hud som nesten gløder. Urenhetene som jeg hadde ved kjevepartiet og i panna er helt borte - rett og slett silkemyk, utrolig deilig! Håret er som før, men røyter MYE mindre.

Ellers har jeg det de kaller typisk guttemage som ikke kan ses bakfra. Alle gjetter at jeg skal ha gutt, men det skal jeg nok ikke..hihi ;)

Har fått utrolig mange komplimenter fra kjente og ukjente som synes jeg er så fint gravid, så er veldig fornøyd så langt :)

Skrevet

Hehe, ser ut som en Grandiosa, men venter gutt. Gløden lar nok også vente på seg gitt...

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Hadde ganske mye uren hud når jeg gikk med jenta vår i alle fall.

Denne gangen har jeg nesten ikke hatt uren hud i det hele tatt og venter gutt :)

Så her stemmer det i alle fall :)

Skrevet

Jeg har fått veldig uren hud etter at jeg ble gravid, og jeg har nesten ikke hatt en eneste kvise tidligere.... På UL sa de at jeg venter jente.. så kanskje det har en sammenheng?

Skrevet

Fin hud og skal ha jente;)

Skrevet

Jeg hadde kjempestygg hud da jeg ventet gutt. Hadde kviser i hele ansiktet, på ryggen, halsen...

Men hadde fint hår!

Med jenten hadde jeg kjempefin hud. Men håret mitt var tynt og tjafsete.

Nå er både hud og hår som normalt... vet ikke hva magen skjuler.

Skrevet

Hei

Jeg føler meg som en stereotype av disse "mytene" om gutt jente baby.

Med min første gutt var jeg ikke dårlig i det hele tatt.Kun litt små brekning de første ukene, Hadde kjempe fin hud , og venner sa jeg glødet og så fresh ut.

Nå sitter jeg her med den største kvisen på haken, livløst hår.Og må rett som det ut og spy/ brekke meg.Har vært mye dårligere dette svangerskapet Er i uke 21 med en liten jente:)

Myte , ja kanksje det.Men det stemmer i allefall på meg:)

Skrevet

Jeg venter jente å har fin hud...

Jeg er 3. gangs, hadde fin hud med første jenta mi, men husker jeg fikk kviser til hver "menstid" i svangerskapet med gutten min... :)

Så i statistikken din: Fin hud med jente... :)

Skrevet

Artig lesning :)

Har time til ordinær ul neste tirsdag, så blir spennende å se om Spinnvill vil vise hva h*n er eller ikke.

Ringtester, kinesisk fødekart, ren/uren hud etc fins jo ikke vitenskapelig i det hele tatt, så man må nok tadet med ei tønne salt, men moro er det lell :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...