Gå til innhold

Var på Ahus på ks samtale og det er ingenting å grue seg for:)

Anbefalte innlegg

Trodde jeg måtte forsvare at jeg ville ha ks men det legen sa var:ja du skal ha planlagt ks da skal vi gå igjennom hvordan det foregår:)Jeg ble så letta,vi gikk igjennom alt hvordan det fungerte på ahus nå og venter på time i posten som skulle ta max 1uke..Legen var morsom og veldig forståelsesfull:)

Andre som skal ha ks på ahus?

jeg skal ha ks første uka i mai:)

Fortsetter under...

Jeg skal på ks samtale på Ahus 7.mai og gruer meg skikkelig.. Har i grunn de samme forventningene som du hadde, med at det må forsvares "opp og ned i mente". Men godt å høre at du hadde en god opplevelse, da skal jeg krysse fingrene for at det går bra med meg også:-)

Kan jeg spørre om hvorfor du ønsket ks? Jeg hadde en tøff 1.fødsel med en stjernekikker som har gitt meg litt problemer med underlivet i etterkant. Jeg er helt bestemt på at jeg vil ha ks, ingen kan endre meningen min på det. Jeg har ikke vært til samtale med Embla teamet, da jordmoren min syntes jeg var så bestemt på ks at det ville være bortkastet med samtaler først..

Uansett, lykke til med ks:-)

Gruet meg masse jeg også og hadde forberedt meg på å måtte forsvare meg for og få ks,men det var ikke tilfelle.Jeg hadde også en vanskelig fødsel sist som endte i hasteks.Er nok viktig å være bestemt og ikke usikker,uansett masse lykke til:)

Jeg driver også med samtaler på ahus for å få ks, men er visst ikke like lett for meg ser det ut som:(

Enda jeg hadde en forferdelig fødsel som endte i hasteks sist gang:(

Har vært inne til flere samtaler med jordmødre på føden, men har enda ikke fått snakke med noen lege, og alle prøver å overtale meg til å føde vanlig, noe som ikke er aktuelt!!!! Sover ikke og bare gruer meg og har enda ikke gledet meg over svangerskapet enda jeg er over 5 mnd på vei:(

Huff høres ikke noe greit ut,be om og få snakke med en lege,han jeg snakket med het Tormod tror jeg,han utfører ks og var kjempe grei å snakke med,masse lykke til stå på:)

Annonse

Jeg er anonym 16:31..

Jeg også lurer på det, for jeg har også bare vært til embla samtale, og har aldri fått snakke med en lege om dette her. Skal snart på ny samtale og gruer meg som en hund. Synes liksom jeg bare ble snakket rundt sist gang, sånn på en måte. Uff, vanskelig å forklare, men alt ble bare verre.

Men jeg ble nå fortalt at de ikke kom til å tvinge meg til å prøve å føde vanlig igjen, men alikevel så er det så slitsomt med alle disse samtalene hvor jeg må sitte å øse ut alt om meg og mitt private for fremmede gang på gang og at jeg liksom skal bli overtalt til å føde vanlig:(

Har det så vondt inni meg, men klarer ikke formidle det ordentlig synes jeg:(

Anonym fra 20.06 her..

Min jordmor ba i henvisningen om at jeg skulle komme rett på ks samtale, at det ikke var nødvendig med Embla samtaler først... Jeg var helt klar på at det ikke var aktuelt for meg å føde vanlig, så da syntes hun det var bortkastet med alle disse Embla samtalene først... Min ks samtale er så sent som 5 uker før fødselen, skulle gjerne hatt det før for det er jo klart man tenker mye på dette....

Hei anonym 10:33

Jeg forstår deg så godt. Er akkurat det jeg har i forventninger til denne embla samtalen jeg skal på jeg også. Og det er ikke lett å snakke om sine problemer til andre fremmede. Jeg klarer ikke snakke om dem til noen, jeg bare griner ustoppelig når jeg må ut med mine innerste tanker. Så jeg har skrevet et lite skriv til samtalen. Da jeg vet at jeg ikke vil klare å formidle det jeg burde ved å snakke. Jeg håper virkelig at de vil sender meg videre til ks samtale etter første møtet med embla... Tiden går jo så raskt, og man har det ikke enkelt psykisk i svangerskapet mens man venter og håper på å få ks.

• 2 uker senere...

Anonym 16.31 og 10.33 her igjen.

Vært til ny samtale på ahus, og har endelig fått innvilget ks!! Er så lykkelig og det løftet seg et tonn fra mine skuldre! Endelig skal jeg prøve å få et lite godt forhold til dette nurket i magen som jeg hadde da jeg gikk med nummer 1:)

Har noen måneder på meg og de skal nytes i den deilige solen. Gud så godt det er å kunne senke skuldrene litt!

O'lykke!

Hilsen Anonyme L:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...