Gå til innhold

Novemberbaby?

Drømmen om 2 små oppfylt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen andre som venter barn i november? Jeg har termin 25.11, men med forrige barn, kom han to uker over tiden, så det kan fort bli desemberbarn.

Men jeg er litt engstelig, selv om jeg prøver å ikke tenke for mye på at jeg i det siste året har vært gravid 3 ganger. Har hatt en MA og 1 SA.

Men nå går det min vei, og hadde vært gøy å prate med flere som venter novemberbaby. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har termin 28.nov. Fødte 10 dager før termin med første:)

Er selv litt nervøs, for jeg har hatt bihulebetenelse og brukt MYE nesespray og iom at det trekker slimhinnene sammen i nesen så gjør de vist det også i resten av kroppen (nytt for meg). Satser på at det går bra:)

Skrevet

Hei. Jeg har temin 5 november. Er nok litt engstelig jeg også etter å hatt to ma. Etter den siste utskrapingen tok det ett helt år før jeg ble gravid igjen.

Har fått time til ul i uke 10 og tror ingenting før jeg ser liv med mine egne øyner;)

Jeg har mange symtom og jeg håper det er ett godt tegn; veeeldig ømme bryst som har begynt å vokse, kvalm, spesielt om kvelden,svimmel og TRØTT. Hvordan er det med deg?

Jeg har tre barn fra før som alle har komt rundt ul termin. Det blir en skikkelig etterpåklatt dette her, minstemann er 7 år.

Får du tidlig ul?

Skrevet

Jeg har termin 4. November med min første :-)

Skrevet

Hallo!

Jeg har termin 26. november. Det er nummer to. Har ikke hatt SA før, men er nervøs. (Hva er forresten forskjellen på SA, MA, og MO (eller var den OM?)). Jeg hadde komplikasjoner i det forrige svangerskapet, men ikke før i tredje trimester. Morkakesvikt. Gutten veide 1665 da han ble født, en måned for tidlig. (Fødselen måtte settes i gang). Men han var, og er, helt frisk og fin. (Han er nå 20 mndr.) Siden jeg har vært gjennom en graviditet en gang før, blir det liksom mer virkelig denne gangen, og jeg gleder meg noe voldsomt, men er dermed også desdo reddere for en SA.

Skrevet

Til "Har 1, drømmer om 2...": Hvor tidlig hadde du SA (og MA?) forrige gang? Siden du sier det går din vei denne gangen? Jeg har termin dagen etter deg, og krysser fingrene og tror på at alt går bra.

Skrevet

Jeg har også termin i november, tror det er den 13.nov.

Synes foreløpig det er litt "skummelt" å si det:)

Har hatt en SA sist jeg ble gravid, brukt et år på å bli gravid igjen, så litt engstelig her også. Ingen barn fra før, så hååååper det går bra denne gangen :)

Skrevet

termin 4/5 november

et barn fra før

laaaang vei hit pga ivf + misser

krysser fingrene for suksess denne gangen!

Skrevet

Jeg har termin 20 November tror jeg. Koselig å se det er andre her med termin ved de tider.

Har dere noen symptomer på noe? :)

Skrevet

Venter en november baby :) Termin ca 20. november.

Litt usikker på termin dato da vi etter SAen i januar bestemte oss for å utsette produksjonen til sommeren så vi kunne få et vårbarn.. denne knerten i magen ville det anneledes så her er jeg ;)

Er ikke helt trygg på graviditeten jeg heller enda, frykten for å miste igjen er der.

Med nr1 (som nå er 3) var jeg nesten symtomløs, ikke kvalm, ikke trøtt. Forutenom stor mage, bekkenløsning og kynnere så hadde jeg nok ikke vist at jeg var gravid.

Med SAen så hadde jeg masse symptom, og slik er det denne gangen også.. Så selv om mye symptomer er bra så klarer jeg ikke helt å kjenne det positive med det helt enda... Håper på det beste denne gangen :)

Skrevet

Å, så koselig det var med svar! :-) Jeg hadde også utskrapning etter min MA (blødde ut fosteret i uke 14, men det hadde vært dødt 4-5 uker minst, mente legen). Ble gravid tre mnd senere, men slimhinnene mine var nok ikke klare, for det ble SA i uke 8.

Så jeg skal absolutt ha tidlig UL, har alt fått booket inn en UL den 28.april, men da er jeg 10 uker, så skulle gjerne hatt en før det også. Men på grunn av flytting av kontorer og påske kunne ikke gynekologen ta meg inn før. Skal til fastlegen og hente henvisning og registrere graviditeten på tirsdag, da skal jeg be om han kan finne en gynekolog til som er bra til meg, så jeg kakan få en kikk til.

Men gode tegn er mye mer tegn enn de to gangene det gikk galt. Så jeg krysser fingrene og konser på gullungen jeg har (han er 2 1/2) og på jobben, og håper det blir 28.april før jeg vet ordet av det - og at alt ser bra ut der inne.

Masse lykke til til deg også - hør av deg etter hvert, da! :-)

Skrevet

Jeg vet ikke at det går bra, jeg bare håper det. Hadde MA som ble oppdaget i uke 14, og SA i uke 8. Nå er jeg jo bare 4+ noen dager, så det finnes ingen garantier. Men jeg har vært til utredning og de fant ikke noe feil, så jeg krysser fingrene for at det stopper her, og at jeg ikke får diagsnosen "habituell abort".

Skrevet

SA = spontanabort, fosteret kommer ut selv.

MA = missed abortion, dvs fosteret dør, men kroppen merker det ikke, og tror den er gravid fortsatt, så symptomene kan fortsette ganske mange uker før man får vite at det har gått galt.

MO aner jeg ikke hva er.

Skrevet

Takk for svar og lykke til alle sammen!

Skrevet

heisann!

Jeg har termin 12.nov! (12.11.10, hihi synes det var litt morsom dato :)

Har en herlig gutt på 18mnd. Han er vell det mest punktlige vi har gjort, han kom ti på tolv på termindagen :)

Har hatt en SA, med utskraping. Dette i begynnelsen på 13.uke...

Tenker glade tanker, håper ukene flyr og håper på det beste <3 <3 <3

Klem og lykke til!

Skrevet

November baby på oss også forhåpentlig vis. Nåværende termin dato er 12 nov! Håper jeg slipper unna HELLP denne gangen :(

Skrevet

Har termin i november, og satser på at vår første kommer på vår dag, så har vi hele familien + farfar samlet på samme bursdag :o)

Skrevet

Gode jenter, dere! Vi må prates underveis! :-)

Skrevet

hopper på her jeg:)

6 november foreløpig men første mann kom 3 uker før og sjansen for at denne kommer litt før tiden er stor pga noe med livmoren min helt nederst...litt trangt....

men håper å ihvertfall få gå 38 fullgåtte....

dette er en ivf baby som ble til på 3 forsøk så er enda engstelig og redd for at drømmen ikke skal gå i oppfyllelse... men har sett hjerteaktivitet og prøver trøste meg med at nå er oddsene på vår siden ihvertfall:)

Skrevet

nordlyset med 1suprise + spire

jeg har 28 nov jeg også:):) håper det går bra med alle sammen her:):)

klem til alle noember mammaer:)

Skrevet

heihei i følge min utregning, ikm 9 februar så jeg er 5+5 i dag og har da ca termin 18 november...

har en gutt fra før av på tre år

Skrevet

Hei hei.

Har termin mellom 10. og 20. nov. Usikker pga meget ustabil syklus.

Har et barn som blir 3 år om noen dager.

Mistet i SA 8 uker på veg i august, så er jo litt bekymret nå også, men ikke verre enn at jeg tar ting som det kommer. Jeg vet jo at det er lite jeg kan gjøre for å unngå at det skjer igjen, så jeg prøver å leve som normalt. Jeg har en følelse på at ting vil gå bra denne gangen, men tørr ikke meddele nyheten til de rundt meg riktig enda. Sist rakk jeg å fortelle det til våre foreldre, og den telefonen jeg måtte ta etterpå for å fortelle at det ikke ble noe nytt barnebarn likevel, var helt forferdelig!!

De symtomene jeg har er kjempeømme pupper (auauau), enorm matlyst (hjelp!!!) og stort søvnbehov.

Lykke til alle sammen!! Blir morsomt å følge dere videre :)

Skrevet

Hei

Jeg testet positivt i dag! Og i følge terminkalkulatoren har jeg termin rundt 28. november :)

Helt rart å kan skrive på dette forumet :)

Dette er første gang jeg er gravid, så veldig spennende!

Har pcos, så går på pergotime, og har innstilt meg på at det nå kunne bli prøverørs om noen måneder, så er en utrolig følelse!

Gøy å finne noen som ligger likt i løypa! :)

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Kanskje baby 2010:

Hva er PCOS?

Jeg regnet feil :P Trodde det var onsdag 5 mars, men det var jo onsdag 3 mars. kremt

Så termindatoen er da 26 november og ikke 28 som jeg skrev :)

Skrevet

Kort fortalt så er det en diagnose som gjør at eggene fester seg på eggstokkene i stedet for at de modnes. Har selv sett eggstokkene mine på innvendig ultralyd, og da kunne jeg se mange små rundinger på begge eggstokkene. Dette fører igjen til at en ikke får vanlig eggløsning. Jeg har derfor gått på hormonpiller som skal være med å framprovosere eggløsning. Og det funket heldigvis på meg etter et par runder :)

Er et eget forum her inne på denne diagnosen hvis du vil lese mer om det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...