Gå til innhold

Hva som gav oss en etterlengtet nr 2!

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg var svært aktiv her inne mellom 2006 og 2008. Og jeg ønsker bare å repetere min histori for nye folk her inne. Vet hvor grusomt det er å miste gang på gang, hvor langt nede man er og hvor forferdelig det er å se andre får barn etter barn når ens eget øske er større enn hva ord kan forklare.

Etter førstemann ønsket vi raskt å prøve på nr to, noe som ikke skulle bli enkelt. Første abort var jeg i uke 11 da det ble konstatert MA, i uke 7 hadde jeg sett hjetet slå. Andre abort var jeg livredd og gråt meg til en ul i uke 10 som bekreftet at abort (MA) nr to var et faktum. Abort nr tre kom spontant i uke 5-6. Og i svangerskapet som endte i en fjerde abort, hadde jeg på forhånd fått påvist APC-resistens og Leiden ved blodprøve (mange har dette) og brukte derfor klexane fra positiv gravitest. Brukte også progesteron, tilfellet det kunne hjelpe meg. Alt så også denne gangen så flott ut, men tydeligvis ville ikke mine fostre leve lenger enn til knappe uke 8.

Jeg var desperat. Livet handlet kun om dette. Hver kveld leste jeg på nettet. Legesider og amerikanse forskningssider- alt ble trålet og lest. Til slutt var jeg overevist. -Eggene mine ble ikke fullsendig modnet! Hver gang jeg tok eggl.test var utslaget svakt, og jeg kjenner når det er tid for eggløsning. Spurte legen om dette, men ble avfeid. Jeg ønsket hormoner som kunne hjelpe å modne eggene optimalt. Legen ved den offentlige fertilitetsklinikken mente at dette ikke var noen god løsning. Han mente at immunologi var årsaken, og at man skulle prøve prednisolon neste gang. Min gyn. hjemme var skeptisk til bruk av prednisolon, samme var jeg. Og jeg var absolutt ikke sikker på at det var kroppen min som støtte fra seg fostrene.

Det hele endte med en telefonsamtale til Hausken, og han hadde samme tanke som meg ang eggene mine. Vi dro til Klinikken og ble møtt av vennlige og svært kunnskapsrike folk. Det ble planlagt at vi skulle gjøre et såkalt AIH-forsøk, at jeg skulle stimulres med hormoner og så bli inseminert med sæd der kun de friskeste sædcellene blir brukt. Ingenting i veien med min manns sædkvalitet, bare for å nevne det. Jeg reagerte litt for mye på hormonstimuleringen og det hele endte derfor i et ivf. Og dette gav oss en liten lillebror som nå snart er 1 år:-)

Jeg anbefaler virkelig andre å forsøke det samme:-)

Lykke til:-)

Fortsetter under...

• 3 uker senere...

Hej och tack før ett bra inlægg!

Jeg har hatt 11 veldig tidlige aborter (uke 4-11) og blitt utredd på alle måter. Våres nye lege vill nu gjøre en inseminasjon, og snakker om at det grenser til barnløshetsproblematikk, men jeg hade ikke helt skjønnt hvorfor, så jeg ble veldig gla då jeg leste inlegget ditt.

Jeg har fundert mye kring immunitet ettersom jeg i perioden då jeg prøvd å bli gravid igjen (har ett barn) fått allergi, astma, førstyrrelse med skjøldbruskkørtelen, men min lege tror ikke på prednisolon.

Min jobbsituasjon gjør at jeg ikke kan prøve så mange ganger til.

Hei og gratulerer med lillebror:-)

Jeg hører egentlig ikke til her inne, siden jeg "bare" har opplevd en MA i uke 12.

Men siden du snakker om Leiden, har jeg lyst å spørre deg om dette. Vi skal snart igang med vårt fjerde icsi forsøk. Jeg mistet som sagt i uke 12 ved vårt tredje forsøk. Nå er det sånn at min tante og hennes datter har påvist Leiden, så derfor ville legen min sette med på albyl-e og klexane til blodprøvesvaret kommer (om ca 8 uker). Dette for å være på den sikre siden, og siden gevinsten er større en bivirkningene. Vi skal ha innsett om ca 14 dager.

Brukte du dette ved på Hausken? I såfall, kan dette være det som skal til for å lykkes?

Man blir ganske så desperat i sin søken etter svar og at man skal lykkes:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...