Gå til innhold

Når kommer kvalmen tro??

Mazza**

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Her kom kvalmen for fullt ut i veke 7 - men då eksploderte den og er der framleis (er no i veke 27+2) - så det er ingenting å vente eller håpe på;( Men forstår jo likevel kva du tenkjer;) No har eg hatt 5 dagar utan oppkast og feirar kvar dag, men kvalmen og halsbrannen kjem nok til å vere mine faste følgjesvener heilt fram til fødselen, ser det ut til...

Får håpe på LITT kvalme som gir seg fort, då;)

Jeg har kjent litt til kvalme på ettermiddagen etter at jeg har spist middag de siste dagene (5+6 i dag), men ikke sikkert det har med graviditeten å gjøre da;) Kan godt tåle litt kvalme fra og til, men håper virkelig ikke jeg blir kjempekvalm døgnet rundt og kaster opp i tide og utide. Usj så slitsomt:(

Snakket med jordmor om dette med sterk kvalme og fikk beskjed om at skulle det skje, så kan man få kvalmestillende. Godt å vite:o)

Jeg ble kvalm i 8. svangerskapsuke. Kvalmen var der konstant, og førte til at jeg ikke kunne spise og leve normalt. Det var helt pyton, og ikke noe å ønske seg! Selv om jeg skjønner hva du mener - jeg gikk også og lengtet etter 'synlige beviser' på at jeg var gravid tidlig i svangerskapet. Kvalmen ga seg rundt uker 15.

Jeg har ønsket meg den bare for å være sikker på at jeg er gravid...men etter noen dager synes jeg ikke det er så gøy nei...men prøver å se det positivt...

Er groggy hele dagen...og plutselig kommer det...

Ingenting smaker...

Er kjempesulten men så blir jeg kvalm om jeg spiser...

Har lyst på lakris...men det er visst skummelt???

Endatil vann smaker guffent...huff...lurt å ta litt vitaminer i allefall...

Kan endring av dette ha noe med kjønnet i magen? Alle sier at forandrer dette seg får man et annet kjønn...

Ja ja...føler meg bilsyk hele tiden jeg...og jeg har sååååååå lyst på kaffe, men bare lukten minner meg om bensin...

Leste at kvalmen var en beskyttelse mot uønskede ting i systemet i de første ukene...

Lykke til med å få kvalmen...jeg forstår deg sååå godt! :-)

Burp...............

Gjest Bjørnen Collargol*gravid

Med jenta vår kom det i uke 7 og ga seg når jeg var 12 uker.

Denne gangen kom det i uke 5 og ga seg i uke 16. Driver fortsatt og kaster opp nå da, men legen mener det skyldes reflux så nå går jeg fast på halsbranntabletter og håper at det gir seg. Er nå 24+2.

Jeg hadde ikke håpet på kvalmen, men klart det føles mere sikkert da ;)

Usj! Vært kvalm, svimmel og uggen i hele dag jeg... Er 5+6 (el 6+0 i følge jordmor). Er som Nurket sier, man føler seg nesten bilsyk hele tiden. Fått i meg litt frukt og saftis, ellers er det ikke så mye annet som smaker... Klarer fint å drikke vann da:o) Men bare jeg slipper å kaste opp så mye, så skal jeg ikke klage;)

Annonse

Huff, her er kvalmen kommet ja, er i uke 8 nå...Klarer nesten ikke spise noen ting..Var på jobb idag, trodde jeg skulle kaste opp hele tiden. Noen som har noen gode råd? Hva gjør man hvis den holder seg slik? Slik dagen har vært idag kan jeg ikke se for meg å arbeide..Spiser lite pga kvalme, og på grunn av det blir jeg enda mer uvel og svimmel.. Trøsten får være at det kommer noe godt ut av dette:):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...