sillyfilly og Olivia Skrevet 18. mars 2010 #1 Skrevet 18. mars 2010 Kan man gi grøt til en 8 uker gammel baby? Riktignok veldig tyntflytende grøt. Min jente på 8 uker sover i 10-12 timer om natten og jeg er litt bekymret for om ho får i seg nok næring, og om jeg kanskje burde gi henne litt tyntflytende grøt før ho legger seg som jo er mer næringsrikt enn morsmelk. Jeg kan jo sørge for å vekke henne på natten, men jeg er kanskje littegrann egoistisk og glad for at ho sover lenge så jeg får sove godt på natten Skal spør på neste kontroll på hs, men bare lurer på hva dere syns.
Gunn og Gutta Skrevet 18. mars 2010 #2 Skrevet 18. mars 2010 Hvis ungen din sover 10-12 timer på natta indikerer det at hu får nok næring på dagtid, og jeg klarer ikke å se behovet for å skal begynne å gi grøt så tidlig. Du er ikke egoistisk som lar barnet ditt sove om natta, nyt det så lenge det varer, for det kan snu fortere enn du aner :-)
Akasha79r Skrevet 18. mars 2010 #3 Skrevet 18. mars 2010 Hei Hvis hun legger fint på seg trenger du ikke gi noe mer mat. Jeg synes det er for tidligg med grøt. Magen hennes er ikke klar til å fordøye det enda. Du kan amme om natten selvom hun sover. Bare legg hun til brystet. Trenger ikke å vekke henne. Men som sagt, hvis hun har en fin vekt har du ikke behov for å gi henne noe mere.
Rampongi Skrevet 19. mars 2010 #4 Skrevet 19. mars 2010 Nei, ikke begynn enda. Vent litt til. Magene til de små er ikke så godt utviklet enda, så du kan ende opp med mye magevondter. I allefall siden hun sover mye. Hun spiser når hun er sulten. Er du bekymret så skriv ned evn hvor mye og når hun spiser og spør hs.
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 19. mars 2010 #5 Skrevet 19. mars 2010 Signerer de andre over her-vent med grøt/vellling. Når hun sover så bra får hunvel kanskje i seg nok. Hvordan er vekten? Hadde hun derimot våknet hver time på natta hadde det vært noe annet. Da hadde jeg først forsøkt flaske med ekstra mme. Har du prøvd det hvis du er redd hun ikke får i seg nok? Mme metter ofte mer enn mm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå