Gå til innhold

Sykt tett nese.. Noen med tips??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

haloen.

gå på apoteket å kjøp neseskylling.det er ei stoooor flaske som heter kraftig neseskylling og inneholder kun saltvann.holder hodet til siden og sprayer inn i det ene neseboret og det kommer rennede ut i det andre.hjelper masse.

Spurte både lege og jm om dette. Du kan bruke saltvannsnesespray, men du kan også trygt bruke vanlig nesespray under graviditet så lenge du ikke bruker mer enn ''anbefalt dose'', bruk gjerne også bare f.eks om natten da du sikkert har størst behov for det da? Fikk også beskjed om å helst bruke den for barn, da den er mildere enn den for voksne. Det gjør jeg, klarer ikke å få sove uten :)

er ikke så ille.jeg frykta bihulebetennesle for hadde så innmari trykk rundt nese og panne. kom masse ut hos meg i alle fall og ble kvitt plagene.koster ca 100 kr og er holdbar i 3 år.

jeg fikk beskjed om IKKE å bruke Otrivin i det ehle tatt...står det i Felleskatalogen også.

Annonse

Har alt brukt Otrivinen i langt over de 10 dagene.. 3 mnd med forkjølelse har gjort sitt i vinter.. (hadde ei spraypause på ca en uke inni mellom) så må iallefall ha meg noen dager pause nå. Har prøvd å bruke det så lite som mulig da, så har blitt kanskje en dose på dagen og om kvelden før jeg legger meg.

Er natten som er mest kritisk for meg og, klarer ikke sove når nesen er tett.

Blir nok en tur på apoteket og handle litt i morgen :)

Så nå på felleskatalogen at otrivin ikke skal brukes av gravide, men da er det jo rart at både jm og legen min sa det gikk bra? :S Ble litt i tvil nå. Vet ikke helt om den som står på felleskatalogen gjelder den for barn opp til 3år også. Tror jeg må ta en tlf til legen min igjen i morgen og dobbeltsjekke. Men OtriBaby skal ihvertfall være helt 100% trygg, for det er ren saltvannsspray! Synes den er nesten like effektiv som vanlig nesespray :)

ja denne babyen har nok alt fått Otrivin dosen sin for et svangerskap stakar..

Men tror jeg tar meg en tur på apoteket i morgen og hører hva de anbefaler.. den Otribaby skal iallefall prøves, og en slik skyllegreier :) Blir nok så bra så :) (prøver å motivere meg med positive tanker for å ta farvell til Otrivinen.. hehe)

Jeg ble tett i nesa da jeg ble gravid i slutten av juli 08. Jeg trodde jo at jeg hadde fått en sommerforkjølelse og begynte med Otrivin. Hørte senere at det var en sammenhenh med graviditeten.

Jeg bruker fortsatt Otrivin den dag i dag. Har brukt det sammenhengende siden august 08 fram til i dag -med unntak av 2 uker i august i fjor. Er gravid igjen nå, 10 uker i dag.

Jeg skal prøve å kjøpe sånn neseskyller jeg og, men alt av saltvannsprayer og akupunktur er prøvd, og kosthold. Det funka ikke for meg forrige gang iallefall. Sånn sett er jeg inneforstått med at mest sannsynlig blir Otrivin brukt hele dette svangerskapet også.

Ingen er tjent med at jeg skal ligge med mareritt om natten om at jeg dør fordi jeg ikke får puste, verken jeg eller fosteret eller den lille gutten som drar meg opp kl 6 om morgenen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...