shantaram Skrevet 18. mars 2010 #1 Del Skrevet 18. mars 2010 Jeg er litt forvirret over alle muligheter som finnes for å sjekke egglederne. Har hørt om vannscanning, røntgen etc. og bad gynekologen min om å henvise meg for å få det sjekket. Har nemlig prøvd med inseminasjon 5 ganger uten å lykkes, og orker ikke fortsette uten å vite at alt er ok. Jeg er litt sent ute kan man vel si, blir 42 snart.Gyekologen min har henvist meg til Laparaskopi og jeg har fått time i mai. Men det virker jo ganske voldsomt synes jeg, utføres i narkose og det står at de snitter under navlen og buken fylles med gass... Er det noen av dere her inne som har utført denne operasjonen og kan fortelle meg litt om det? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141605133-laparaskopi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Egg *3. IVF* Skrevet 18. mars 2010 #2 Del Skrevet 18. mars 2010 Jeg hadde en lap i fjor vår etter at de mistenkte en EXU. Jeg har aldri blitt operert i narkose før og var ganske bekymret på forhånd. Men det var det ingen grunn til å være. Kom inn på morgenen, fikk noe paracet og ble så kjørt ned på operasjonssalen hvor de satte narkosen. Sovnet temmelig fort. Det første jeg spurte da jeg våknet var om de hadde funnet noe, men det hadde de heldigvis ikke. Sovnet igjen som en stein straks. Jeg fryktet nemlig at jeg ville våken uten eggstokker og eggledere omtrent. Jeg fikk et lite snitt i navlen og et lite innenfor bikinilinja. Arret i navlen sees fortsatt, mens det andre er mer eller mindre borte. Jeg kom ut på kvelden etter at de hadde matet meg og sett meg gå på do. Jeg var litt mørbanket i kroppen den første kvelden og ellers plaget med smerter i skuldrene når jeg skulle legge meg de første nettene. Men for det meste helt fin på dagtid bortsett fra litt i skuldrene da også. Fikk med paralgin forte fra sykehuset, som hjalp en del når jeg skulle legge meg. Fikk så to måneders prøveforbud, men det var pga muskelknutene mine tror jeg. Har 6 inseminasjoner med 2 SAer bak meg og er nå i gang med IVF for å øke sjansene mine. Lykke til! Det er jo litt kjedelig å vente når man er helt klar NÅ! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141605133-laparaskopi/#findComment-141605395 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håpefull38 Skrevet 18. mars 2010 #3 Del Skrevet 18. mars 2010 Har også tatt laparaskopi, og det var veldig likt det som Lille Egg skriver. Ble tatt inn på morgenen og sendt hjem ca 4 timer etterpå. Følte meg mørbanka da jeg kom hjem. Skulle legge meg litt, men fikk da forferdelige smertet i skuldrene. De sa ingenting om dette på sykehuset, men ei venninne hadde fortalt meg at hun hadde hatt litt luftsmerter etter en annen type lap, så jeg skjønte det måtte være det som var grunnen. Hadde jeg ikke visst det, så hadde jeg nok blitt redd og ringt til legen etterhvert. Klarte ikke å ligge flatt pga smertene. La meg ned på senga, og skulle ikke kommet meg opp igjen. Var helt gåen i magemusklene. Satt i senga og sov i 4 døgn. Var også vondt å løfte ting. Ble i tillegg skikkelig blå og lilla rundt navelen etter operasjonen. Var sykemeldt dagen jeg ble operert og dagen etterpå. Hadde heldigvis helga også på å komme meg. Du kommer nok fort i gang igjen etter lap. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141605133-laparaskopi/#findComment-141606038 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamman&prinsessene Skrevet 25. mars 2010 #4 Del Skrevet 25. mars 2010 Jeg hadde en lap i september 09, jeg var tilbake på jobb dagen etter, det gikk veldig bra. Hadde en del smerter i skulderen jeg og, arrene grodde fint, ser så vidt det under navlen. Jeg gruet meg veldig til narkosen, men det gikk kjempefint det og. Lykke til :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141605133-laparaskopi/#findComment-141638507 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddi72 Skrevet 25. mars 2010 #5 Del Skrevet 25. mars 2010 Jeg har akkurat gjennomført dette på tirsdag. Det var sånn som de over beskriver. Jeg er sykemeldt ut uka og det er bra for min del. Jobben krever sitt og jeg er ikke helt i form til å starte verken i dag eller i morgen. Det med skuldrene er veldig kjekt å være klar over,selv om det var lite på meg! Kan jeg si at jeg nesten gikk i bakken etter første dusj og skift på såret...selv om det ikke var noe ille altså. Skjelven bare og godt å ikke være alene da. Selve inngrepet gikk greit. Smertestillende hjelper etterpå og jeg har mer konkrete informasjon, på godt og vondt, å gå videre med! Såret i navlen ses så si ikke, heller ikke det andre lille...på meg iallefall. Får ønske deg lykke til i mai. Jeg syntes iallefall det er verdt det! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141605133-laparaskopi/#findComment-141639128 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå