Gå til innhold

Uff, er så bekymret!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere kjenner nok ikke meg, for jeg er ikke her så ofte, men jeg har bare sånn behov for å høre om andre har liknende erfaringer. Her er saken:

Jenta vår ble 2 år for 3 mnd. siden. Siden november har hun hatt 11 feberinfeksjoner! I tillegg har vi hatt omgangssyka et par ganger. For øyeblikket ligger hun og koker i senga si med 40 i feber. Torsdag i forrige uke var hun like dann, men crp-prøve hos lege slo fast at det sannsynligvis var snakk om virusinfeksjon. Så fikk hun 3 dager i barnehagen, før hun nå altså har feber igjen... Vi har fått legetime på mandag, sånn at de kan få tatt litt flere blodprøver av henne. Jeg er LIVREDD for at hun kan ha fått leukemi, og det hjelper ikke akkurat å lese om symptomene på dette på nettet. Langvarig/hyppige feberinfeksjoner kan være et tegn på at immunforsvaret er satt ut av spill. I tillegg til de hyppige feberinfeksjonene hadde hun et bevisstløshetsanfall i desember 09, hvor hun deretter ble innlagt på sykehuset pga. et krampeanfall som følge av for lavt blodsukker (hypoglykemi). Itillegg hadde hun et misforhold mellom syre-baseforholdet i blodet, sånn at blodet var for surt. Dette fikk hun behandling for, og har ikke hatt liknende anfall. I forkant av episoden, hadde hun hatt lettere omgangssyke i 2 dager. Legene syntes at dette var litt påfallende, for de fleste som kommer inn med hennes verdier, har vært syke mye lengre. Ett anfall var ikke nok til å kunne stille en diagnose, men legen mente at hun hadde små sukkerlagre i blodet, (en slags omvendt diabetes), som gjør at vi må være ekstra nøye med å få i henne mat/drikke når hun er syk. Det gjør det ikke akkurat mindre komplisert at hun har feber annen hver uke...

Jeg er vanligvis ikke særlig hysterisk av meg, og jeg drar ikke ungene til lege i tide og utide, men nå begynner jeg å bli skikkelig bekymra for om hun feiler noe alvorlig. Siden jeg mistet faren min i blodkreft for noen år siden, er det mulig at jeg ikke tenker helt rasjonelt når det gjelder akkurat den diagnosen, og det er sannsynligvis ikke noe alvorlig som feiler henne, men jeg blir bare så redd.

Er det noen som har opplevd noe lignende med sine barn her inne, så blir jeg utrolig takknemlig for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...