Bassen&Spira <3 Skrevet 18. mars 2010 #1 Skrevet 18. mars 2010 Er det nok med noen dråper morsmelk pr dag? Eller må vi til legen? Hvor lenge pleier dette å vare? Bursdagsfest på lørdag med mange barn - må vi droppe den?
storm i et vannglass Skrevet 18. mars 2010 #2 Skrevet 18. mars 2010 bruk morsmelk 3-4 ganger om dagen, evt kokt vann, eller natruimklorid du får kjøpt på apoteket. Hvis det ikke er bedring om 3-4 dager kan legen skrive ut øyedråper/salve. trenger sikkert ikke droppe festen, men påpasselig med håndhygiene, og ikke la de andre barna ta på gutten din.
It's all about me Skrevet 18. mars 2010 #3 Skrevet 18. mars 2010 Øyebetennelse er veldig smittsomt, har selv henta jenta mi i barnehagen og hatt henne hos legen pga det idag. Prøver du kjerringråd så smitter det lenge, får du derimot dråper hos legen er smitten minimal så fort behandlingen er startet. Jeg blir litt irritert for hadde alle tatt det skikkelig med en gang de oppdaget det hadde kanskje en del sluppet unna undødvendig smitte. Jeg synes ikke du skal ta hen med i bursdagsselskap på lørdag hvis du ikke har startet skikkelig behandling først.
Mille** Skrevet 18. mars 2010 #4 Skrevet 18. mars 2010 I følge en lege jeg kjenner skal legene nå bli mer restriktive med å gi barn antibiotika ved øyebetennelse, men behandle det med saltvann. På en baby ville jeg prøvd med saltvann først. Skal visstnok ikke gå noe lengre tid enn med medisin. Legen har prøvd dette på sitt barn, og det viste seg å stemme bra. )
Helann og lillebror Skrevet 18. mars 2010 #5 Skrevet 18. mars 2010 Temmelig mye feilinformasjon i innlegget rett før her ser jeg. De fleste øyebetennelser skyldes virus og øyedråpene man får hos legen hjelper bare mot bakterier, så det er rent vås at alle må løpe til legen og få øyedråper med en gang. Gjør som hun første sier og vask/drypp med saltvann eller morsmelk i noen dager først! Hvis det ikke går over, tar du kontakt med lege. Men smittsomt er det uansett om det er virus eller bakterier, så viktig med god håndhygiene og tørk øyet jevnlig så ikke pusset blir spredt rundt overalt! Hvis han er i bedring til lørdag er det vel ikke noe problem med bursdag, men ville sett det an.
Helann og lillebror Skrevet 18. mars 2010 #6 Skrevet 18. mars 2010 Feilinfo i innlegget til Frokostquiz, mener jeg... Kom et annet innimellom mens jeg skrev:-)
Bassen&Spira <3 Skrevet 18. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 18. mars 2010 Tusen takk for svar =) Da fortsetter jeg å dryppe med morsmelk =)
little old lady hoo Skrevet 18. mars 2010 #8 Skrevet 18. mars 2010 Jeg ville ha forsøkt med morsmelk og saltvann først for å se om det virker. Dersom babyen er svært plaget eller det ikke hjelper ville jeg vurdert å tatt ham med til legen. Det første året min mellomste gikk i barnehagen hadde han øyebetennelse ca 1 gang pr måned, og for å få gå i barnehagen måtte antibiotikabehandling være påbegynt. Etter å ha vært hjemme med ham og tatt ham med til legen mange ganger ble jeg dritt lei, og ga beskjed til sjefen min at jeg kom til å være hjemme fra jobb for å bli kvitt øyebetennelsen neste gang. Jeg var hjemme i 5 arbeidsdager og vi dryppet øyet med saltvann mange ganger pr dag, men dette er nå 4 år siden og han har hatt begynnende øyebetennelse kun to ganger siden. Når vi ser det begynner (gjerne etter at vi har vært i bassenget), drypper jeg med saltvann øyeblikkelig og "renser" med en q-tip i øyekroken. Symptomene forsvinner på 1 døgn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå