2 Mini oss Skrevet 18. mars 2010 #1 Skrevet 18. mars 2010 Hei Jordmor sa at mens jeg fullammer (natt og dag hele døgnet) og dette er den eneste maten barnet mitt får er fullamming like sikker prevansjon som spiral og minipille! Jeg vet det er mye diskutert, men vi stresset ikke så veldig med prevansjon siden jenta vår er så liten. Men det som bekymrer meg nå er at jeg og sambo hadde sex idag tidlig, og senere på dagen fik jeg eggløsning( tok test). Har ikke fått igjen mensen etter fødsel enda, så dette er første eggløsning. Siden jeg fullammer, hemmer dette at jeg blir befruktet selv om jeg har eggløsning? Eller er en eggløsning en eggløsning no matter what( litt dårlig formulert) men mener om man har EL så er det alltid like stor sjanse for å bli gravid om man ammer eller ei. Kjæresten min "hoppet av i svingen", men vi er meget bekymret! Vurderte angrepille, men var ikke bra når man ammer leste vi. Så vi håper på det beste, og har lært oss en viktig lekse! Så nå skal vi begynne med prevansjon. Vil ikke risikere dette mer!
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 18. mars 2010 #2 Skrevet 18. mars 2010 Jeg fullammet og ble gravid da mini var 5 mnd til tross for angrepille. Men hadde fått tilbake mensen. (Ingen krise m angrepille selv om du ammer, men bør tas på riktig tidspkt i forhold til amming). Endte med SA i uke 6. Dersom du har eggløsning er det like stor sannsynlighet for å bli gravid som om du ikke ammet. Maaaange som er blitt gravide igjen like etter fødsel pga slurv med prevensjon.. Så ikke anbefalt å stoøe på amming som eneste prevensjon. Hvis du absolutt ikke vil bli gravid hadde jeg vurdert angrepille.
Mini09&Lille12 Skrevet 18. mars 2010 #3 Skrevet 18. mars 2010 Den jordmora kan vel ikke være helt god? Man kan bli gravid selv om man går på prevensjon også til og med! Lykke til da! Får ikke håpe du er det når du ikke ønsker det enda.
Romeren Skrevet 19. mars 2010 #4 Skrevet 19. mars 2010 Enkelte, som også fullammer, kommer på 6-ukerskontrollen og er allerede gravide igjen. Så alt kan skje! Selv har jeg hørt at det er mindre enn én prosent sjanse for å bli gravid om man fullammer, men man frarådes jo å bruke fullamming som eneste prevensjonsmiddel. Og det er lettere å bli gravid "igjen" enn det var å bli gravid første gang: Kroppen "husker" hvordan den skal gå fram for å produsere babyer...
2 Mini oss Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 24. mars 2010 Heisann folkens! Ville bare oppdatere at 5dager etter El, kom tante rød for fullt!lettet, samtidig som at det er kjedelig med mensen igjen så kort tid etter fødsel. Hrmf...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå