Gå til innhold

Sier alle " Jeg elsker deg" til barna sine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sier "glad i deg", "kjempeglad i deg" osv.

Skrevet

det er ingen jeg elsker så høyt som ungene mine, så ja, det er det jeg sier til dem. Pappa sier også det til meg :)

Gjest Mylian med twins
Skrevet

Moren min sa til meg at hun elsket meg kun èn gang. Det var dagen før hun døde. Flr dette sa hun at hun var glad i meg. Men i min familie sa vi ikke sånt så ofte. Det gikk mer på å vise det. Det var mamma filnk til.

Jeg syns det var så fint å høre at jeg ønsket at den dagen jeg fikk barn skulle de få høre dette ofte. for meg faller det helt naturlig å si det. Jeg sier det hele tiden. Samt "veldig glad i" etc. Men jeg tror det er like vanlig å si det som å ikke si det. :)

Skrevet

Jeg er ikke vant til å høre at foreldrene eller besteforeldrene er glade i meg eller at de elsker meg. Jeg vet jo de er det og kan se det i øynene deres og i deres handlinger.

Fant tidlig ut at dette er ikke noe jeg ønsker å videreføre, derfor har jeg alltid sagt til mine småsøstre ( 20 og 23 år yngre enn meg) at jeg elsker dem. (og jeg gjør virkelig det, som de var mine egene). De har fått et naturlig forhold til det, og min mor har begynt å si det til dem i ny og ne :) Fantastisk eller hva? Når min lille skatt kommer ut, skal den også få denne gaven av meg, helt gratis ;)

P.s jeg sliter med å si jeg elsker deg til en mann...

Skrevet

Stakkars unger som har foreldre som bare er glad i dem. Trodde man elsket ungene sine jeg. Dere som sier man sier det kun til mannen, er jo samme som å si du faktisk elsker mannen din mer enn ungene dine.

Skrevet

Jeg elsker min sønn og forteller han det. Her brukes både elsker deg, glad i deg og kjempeglad i deg. Dette blir han fortalt mange ganger hver dag og han sier det tilbake. Jeg kan skjønne at det blir vanskelig å si til barna sine hvis det er sånn at man mener at å elske noen kun er det som skjer i et parforhold. For meg betyr det å elske noen at man elsker dem, enten det er barn, familie eller en kjæreste. Å elske noen har med kjærlighet å gjøre, all slags kjærlighet.

Skrevet

Sier "mest glad i deg i hele verden" :-)

Skrevet

"Mamma elsker deg" smask "Veldig veldig veldig veldig glad i deg" eskimokyss, fnis, og så natta!

Skrevet

Blir ikke naturlig for meg å si jeg elsker deg til barnet mitt. Men om jeg gjør det? Ja, av hele mitt hjerte!

Men å si jeg er glad i deg, det sier jeg hver dag, dessuten viser jeg det gjennom mine handlinger hele tiden.

Skrevet

Nei, jeg elsker kun mannen min. Barna mine er jeg glade i.

Skrevet

Jeg fikk en sånn putteboks med lyd av en venninne. Når man putter klossene gjennom trekant-firkant-runding hullet osv, så sier den forskjellige ting. F.eks stjerne, bra, du er flink, eller firkant, hihihihihi... (barnelatter) Den kan stilles inn på norsk, svensk og dansk.. og her kommer poenget :-)... På svensk og dansk sier den... "Hjerte - jeg elsker deg" når man putter hjerteklossen gjennom hullet, mens når man stiller inn på norsk sier den... Hjerte - jeg er glad i deg...

Det har nok ikke vært naturlig i Norge å si "jeg elsker deg" til barna sine, men jeg tror det er i endring. Noe jeg for øvrig synes er bra. Det er da flott at man blir mer fortrolig med ord som uttrykker stor kjærlighet? At man føler seg komfortabel med å bruke disse ordene overfor barn synes jeg er intet annet enn bra! At noen fremdeles kun sier "elsker deg" til mannen sin er selvfølgelig greit, men jeg mener det beror på at dette er en vane, og dermed at de er komfortable med denne bruken, mens overfor barna blir det rart.. Jeg synes ihvertfall ikke at noen har noen vettige argumenter som tyder på noe annet.

Jeg har en gutt på 11 måneder, og ønsker å si "jeg elsker deg" til han, men jeg kjenner at det føles rart. Nå har ikke noen i min familie sagt det til meg, og de har vel egentlig ikke sagt så mye "glad i" heller.. så jeg jobber med saken. Gutten min skal vite at han er det viktigste i mitt liv, at jeg ville gjøre alt for han, og at han synes han er fortryllende fantastisk.. da mener jeg at "glad i" blir en skygge av et ord i forhold til det mye mektigere "jeg elsker deg"

Skrevet

Jeg har ikke vokst opp med å høre at foreldrene mine elsker meg, jeg kan ikke engang huske de si at de er glad i meg. Men jeg vet jo at de er det.

Jeg har en sønn på 2 mnd., hender at jeg sier jeg elsker deg, men det føles ikke naturlig . Ikke enda, kanskje en dag. Man kan også vise hvor glad man er i person gjennom å vise det, jeg kommer til å gjøre det hver eneste dag uansett.

Skrevet

Jeg "elsker" jo barna høyere en sambo, men jeg sier heller "gla i dæ" til barna. Order "elsker" er liksom kjæresteord i mitt hode.

Skrevet

Selvfølgelig sier jeg elsker deg til barnet mitt, han betyr mer for meg enn noen annen, så ja jeg sier elsker deg hver dag både til ungen og kjæresten min.

Skrevet

Vokst opp med jeg elsker deg og mange andre fine ord.

Ungene mine får høre hele tiden : Elsker deg mer enn alt i hele universet (ja for det er jo faktisk sant), love you etc.

Glad i deg blir faktisk litt fattig spør du meg.

Jeg er glad i venninnene mine og katten min, men jeg elsker familien min av hele mitt hjerte :-) Men sånn er jo jeg da......

Bedre å si det en gang for mye enn en gang for lite, selv om du vet at noen elsker deg er det faktisk godt å høre ordene også :-)

Skrevet

Må dere kverulere om absolutt alt her inne?? Herlighet, om noen sier glad i deg eller elsker deg til barnet sitt, så kommer det uansett rett fra hjerte, og det ene ordet er dermed ikke sterkere enn det andre...

Sukk.. alt skal liksom krangles om!

Skrevet

Mine foreldre brukte ikke å si de elsket meg eller var glad i meg.Jeg visste det så vel likevel :-)

Sier jeg er glad i ungene mine innimellom.Hender jeg roper "I love you" på morro når de går til skolen,etter å ha nussa dem flate begge to :)

Skrevet

jeg sier det, men hun er bare 1,5 år enda. om hun synes det føles for voldsomt å si når hun blir eldre kan vi godt si glad i deg. Men jeg fortsetter gjerne å sette ord på at jeg elsker henne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...