Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #1 Skrevet 18. mars 2010 Jeg er ikke vant til det hjemmefra. Misforstå meg rett, jeg har alltid følt meg høyt elsket, men foreldrene mine sa "Kjempegla i deg", eller lignende, ikke "Jeg elsker deg". For meg høres de litt merkelig ut å si det. Jeg elsker også sønnen min over alt på denne jord, men tror ikke jeg kommer tiil å si "Elsker deg" til han... Det sier jeg til mannen min... Er det noen som skjønner hva jeg mener?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #2 Skrevet 18. mars 2010 jeg sier "glad i deg". Synes elsker deg blir litt for ekstremt.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #3 Skrevet 18. mars 2010 Jeg sier elsker deg til mine barn og de sier det til meg. Men jeg er heller ikke oppvokst med det og sier det ikke til mine foreldre. For meg føles det helt naturlig å si det til mine barn. Har aldri følt noe så sterkt for noen, elske er helt riktig ord for meg.
Dailis Skrevet 18. mars 2010 #4 Skrevet 18. mars 2010 Ja, sier jeg er glad i deg, elsker deg og mye annet. Jeg gjør jo det Og de sier det. Bare koselig det
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #5 Skrevet 18. mars 2010 Jeg sier også "elsker deg", men gutten min er bare 4 måneder da
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #6 Skrevet 18. mars 2010 jeg er glad i ungene mine men elsker mannen min
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 18. mars 2010 #7 Skrevet 18. mars 2010 jeg ELSKER gutten og mannen min over alt på jord!! sier d til dem begge vær dag. roper d nesten til guttungen når jeg går ut av barnehagen selv om han kan bli litt flau:) for jeg elsker han mer enn noe annet:)
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #8 Skrevet 18. mars 2010 Jeg elsker sønnen min mer enn mannen min, men det blir likevel litt "feil" å si elsker deg til ham.. Aner ikke hvorfr, er vel bare ikke vant til at folk sier det til barna sine..
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #9 Skrevet 18. mars 2010 Ja det er vell ingen normale mennesker som ikke elsker barna sine... Men elsker deg har liksom en annen mening synes jeg, enn måten man elsker barna sine på. Tror å si elsker deg til barna sine er blitt en "trend".. Virker sånn her iallefall...
2 små og en undulat Skrevet 18. mars 2010 #10 Skrevet 18. mars 2010 Jeg elsker selvsagt barna mine over alt annet, men å faktisk si de ordene til dem.. Nei, det høres bare feil ut. "Jeg elsker deg", er i mine øyne en romantisk setning, og jeg ser ikke barna mine på den måten;) Men "glad i deg" sier jeg til ungene mange ganger om dagen:D
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #11 Skrevet 18. mars 2010 Å så bra at det ikke bare er meg som ser slik på det. Har nesten vært redd for at folk kom til å synes jeg var rar som ikke sier det til sønnen min...
<3baby i magen<3 Skrevet 18. mars 2010 #12 Skrevet 18. mars 2010 Jeg elsker datteren min, og derfor sier jeg d til henne også
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #13 Skrevet 18. mars 2010 sier til jenta mi at jeg elsker henne, hun er nå bare 6 mnd da:-) men jeg elsker henne over på jord, har aldri elsket noen så høyt som henne, tilåme samboer! Å jeg ser ikke på det som romantisk, men av kjærlighet til min datter som betyr alt for meg!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #14 Skrevet 18. mars 2010 Ja, som sagt så elsker jeg også sønnen min! Mye mer enn jeg elsker sambo. Er så glad for at jeg fikk oppleve å være Mamma, det er det absolutt beste som har hendt meg. Men å skulle si elsker deg til han, høres merkelig ut i mine ører... HI
Figa Skrevet 18. mars 2010 #15 Skrevet 18. mars 2010 Jeg sier "jeg elsker deg" til begge barna mine, for hvis det er noen i denne verden jeg virkelig elsker, så er det dem.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #16 Skrevet 18. mars 2010 Ja, og ofte ofte!! Elsker dem over alt på jord! Glad i deg sier jeg til kjæresten min :-)
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #17 Skrevet 18. mars 2010 Har to barn, og forteller dem støtt og stadig at jeg er veldig glad i dem. Av og til spør jeg dem, hvem er det mamma er så veldig glad i, og da svarer de fort sitt eget navn, og navnet på søkenet sitt, og glliser over hele ansiktet. Har ikke noe behov for si til dem at jeg elsker dem, føler elsker er mer mellom mann og kvinne. Engelsk sprer seg inn i språket vårt, en elsker mannen, en elsker barna, en elsker god mat og en elsker solskinn, en elsker liksom alt og alle, og det blir på norsk litt feil. Jeg bruker språket vårt i den tradisjonen jeg er vant med, og jeg synest det bevarer mer nyanser enn å elske alt mulig. Også barna, fordi om jeg selvsagt elsker dem. Min kjærlighet til dem reflekteres i det meste av det jeg gjør.
neekap Skrevet 18. mars 2010 #19 Skrevet 18. mars 2010 Jeg sier til datteren min at jeg elsker henne, ser ikke dilemmaet )
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #20 Skrevet 18. mars 2010 Jeg elsker barna mine mer enn noe annet på denne jord, også mye høyere enn mannen.. Så da sier vi elsker deg.. Du synes ikke det var teit å legge ut samme diskusjon på babyverden da?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #21 Skrevet 18. mars 2010 Enig med 2 små og en undulat. "Elsker deg" har nesten blittt en fjortisgreie her hvertfall, alle "unge" mødre jeg kjenner sier det. (Tidlig i 20-årene eller yngre.) Det er de samme som skriver i statusen sin på facebook: Eeelsker babyen min så kjempemasse <3<3navn på baby<3<3 Navn på kjæreste <3<3 De litt mer voksne holder seg til glad/kjempeglad i deg.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #22 Skrevet 18. mars 2010 Jeg har ikke lagt ut noe på babyverden... Har aldri vært inne på der.. Annet enn når jeg har søkt på ting og funnet svar der... HI
LillaGorilla♥♥ Skrevet 18. mars 2010 #23 Skrevet 18. mars 2010 For meg er "elsker" sterkere enn "glad i", altså det ordet betyr noe mer og høyere for meg. Og siden det ikke er noe menneske i hele verden som betyr mer for meg enn ungen min, er det naturlig for meg å si at jeg elsker henne. Men selvsagt, om man ser på "elsker" som noe romantisk og kanskje seksuelt, så skjønner jeg at man ikke finner det naturlig å si det til barna sine. Jeg er selv oppvokst med foreldre som sa de var glade i meg, men jeg sier altså at jeg elsker jenta mi.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 18. mars 2010 #24 Skrevet 18. mars 2010 Det er ingenting i verden jeg elsker høyere enn mitt barn og jeg forteller han det absolutt hele tiden! "Glad i" er ikke nok! For svakt... Det holder ikke... Jeg elsker han over absolut alt på jord. Det skal han altid vite! Reagerer litt på at veldig mange sier at de Eeeelsker sjokolade/kake/kjøttkaker osv. men er bare glad i barna sine?
Dailis Skrevet 18. mars 2010 #25 Skrevet 18. mars 2010 Vi elsker jo så mangt, aktiviteter, tv-serier, mat ol. Da synes jeg det er greit å si at man elsker ungene og Jeg har vokst opp med at mine foreldre har sagt det. Og de er helt vanlige akademikere.... Er vel bare hva man er vant med sikkert.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå