Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #1 Skrevet 18. mars 2010 Dvs: Rosa klær? Gutten på 3,5 elsker fargen, og faller heller klær og tilbehør i søte farger og mønstre, enn de typiske gutteklærne. Vi har holdt igjen ganske kraftig, er redd for at han skal bli mobbet. Har latt han få ønskene sine oppfyllt i små porsjoner, som rød lue, lilla støvler og rosa strømper. Men nå vil han så gjerne ha en knall rosa bukse, og det føler jeg blir litt voldsomt. Egentlig er jo dette "omvendt" kjønnsdiskriminering? Hvorfor skal det være så feil at gutter liker litt feminine ting? Det er jo helt OK med tøffe guttejenter! Håper han vokser det av seg, jeg :-(
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #2 Skrevet 24. mars 2010 hjemme lar jeg min tråring utfolde seg som han vil i klesveien.... han digger tingeling, og liker kle seg ut som tingeling (dvs gå tingeling kjole og glittersko) han er også veldig fan av MJ og vil gjerne gå med glitterklær sånn som han har.... dette får han også lov til hjemme, men vi har holdt det litt tilbake i bhg... dette var fordi vi var redde han skulle bli mobbet osv. jeg lot han forøvrig ha på seg en svart glittergenser og en svart dongeribukse i bhg en dag, for å se reakjsonen. Da ringte dem fra barnehagen og sa at han ikke fikk gå i den genseren i bhg mer fordi han levde seg så inn i Michael Jackson leken sin!?! men tror ikke han fikk kommentarer fra de andre barna..... men rosa vil nok vekke litt mer oppsikt, så jeg hadde nok ikke sendt han i bhg med det, men hjemme kan han vel ha det? jeg er enig i at det er omvendt diskriminering, men det er desverre sånn holdningene til folket er...
SusieQ Skrevet 7. april 2010 #3 Skrevet 7. april 2010 Min gutt på snart 5 år elsker også rosa. Han har noen rosa klær som er helt greit at han går i. Finnes noen rosa klær på gutteavdelingene på butikkene for tiden. Han har begynt å forstå at det er forskjell på gutte og jenteklær. Tror kanskje han har fått noen kommentarer i barnehagen. Jeg er av den innstillingen at hvis det ikke er supersøtt med rysjer og blonder og skikkelig jentete så er det helt greit at han bruker det i barnehagen. Han har noen skikkelig jentete nattdrakter, men det gjør jo ingenting.
SoftFlora007 Skrevet 26. oktober 2010 #4 Skrevet 26. oktober 2010 Min sønn er litt mer mamma se kakemonster(3 år), han elsker kakemonstret og ser helst at han får gå i kakemonster klært. Det passer perfekt siden HM har mye kakemonster klær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå