Venter på lilletulla Skrevet 18. mars 2010 #1 Skrevet 18. mars 2010 Heisann! Søker rååd. Sønnen min er 6 uker i morgen. Måtte for to uker siden supplere ganske mye av dagensmating med flaske, da jeg etter iherdige ammeforsøk- og etter dårlig vektoppgang hos gullgutten desverre ikke har nok melk. Nå er gutten min mest interessert i å ta flaske- sikkert fordi han m jobbe mye mer når han får bryst.. Så forsøker å amme før hver mating med MME, men tror nok ikke han får i seg så mye. Han får NAN HA1 etter å ha forsøkt andre merker, som han har tålt dårlig. Har også litt malt i melken. Gutten min drikker ca 120-140 ml på måltid, og det ca 6-7 ganger om dagen. Tror jo han klarer å regulere inntak selv, men blir usikker...er det noen som kan svare med- kan jeg gi han for mye???
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 18. mars 2010 #2 Skrevet 18. mars 2010 Så lenge han ikke drikker mer enn 1 liter MME, så er det ikke for mye.
Rampongi Skrevet 19. mars 2010 #3 Skrevet 19. mars 2010 Alle babyer skal jo regulere selv hvor mye de spiser. Men kan kanskje det kan hjelpe om du raper ham flere ganger under måltidet, slik at han kanskje kjenner at han er mett litt før? Noen unger spiser til de renner over omtrent.. Sier ikke at din gjør det altså Vesla mi spiste 80 ml per måltid på samme alder, så gikk hun opp til 120 ml og økte ikke til 150 ml, før hun var 5 mnd.. Så ikke sikkert din heller øker på så mye fremover, men holder seg på samme mengde. Om ikke vil dere jo fort stige over 1 liter i døgnet. Lykke til!
Venter på lilletulla Skrevet 19. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 19. mars 2010 takk for gode svar:) Vi passer på å ta rape pauser underveis i måltidet:). Føler bare at han er konstant sulten....i våken tilstand. forsøker å drøye måltidene som best jeg kan med bæring og trilleturer, men han er gjerne desperat sulten 2 timer etterat han har spist...
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #5 Skrevet 19. mars 2010 Da vi startet på MME etter dårlig vektoppgang var det en lengre periode han kun spiste hele tiden. HS så at han måtte ta i gjen det tapte og komme seg oop i den vekta han egentlig skal være. Hos oss hadde han nesten 1 mnd der han så si kun spiste og sov før han roet ned spisinga å kvikna til litt mer i hverdagen. Siste uke før vi startet på MME gikk han opp kun 5 gram og etter en uke hadde han lagt på seg 500 gr . Han roer nok spisingen etter hvert. Men hvis han gulper ekstremt mye etter måltidet til tross for at han raper godt kan det bety at han får for mye. Løsningen kan være andre flaske tuter som gjør at han må kjempe mer for melka for da kjenner han metthetsfølelsen tidligere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå