Gå til innhold

Er det bare snuppa er litt sein til å krabbe, reise seg osv....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja her går det seint,

Snuppa ruller rundt og dytter seg bakover men hun kommer seg ikke fremover og krabber heller ikke. Ikke reiser hun seg opp heller. Er nå 11 mnd og jeg sammenligner henne med andre, selv om jeg vet en ikke skal det. Er ikke noe galt fysisk men er bare litt sein og det synes jeg er litt kjett. Er det flere der ute som er litt seine????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt på snart 7 mnd ruller ikke enda. Han ruller av og til fra mage til rygg, men aldri fra rygg til mage. Ikke åler han seg fremover heller, kun bakover og rotering. Føler alle de andre på den alderen ruller. Men jeg stresser ikke med det..regner med det kommer etterhvert! :)

Skrevet

Eldstejenta vår, som nå er 2,5 år, krabbet og satte seg først da hun var nøyaktig ett år.. husker ikke engang om hun begynte å rulle seg rundt, tror hun kunne det, men gjorde det likevel aldri. Begynte å gå da hun var 16 mnd. Alt dette er innen normalen, men det føltes seint likevel :-). Men ingenting var galt, hun bare utviklet seg i sitt eget tempo. Var forøvrig tidlig ute med språk og sosiale ferdigheter, så barn er bare forskjellige.

Hun er fortsatt ikke den mest vågale, men hun kommer seg :-)

Lillesøster er snart 6 mnd og jeg er spent på om hun er lik storesøster. Synes hun er litt mer motorisk utforskende men kanskje ikke så myyyye mer..

Skrevet

Vi er flere med barn som ikke har det travelt :)

Snuppa er 10 mnd denne uka. hun krabber ikke, dytter seg ikke fremover (bare bak), hun sitter ikke heller. Ruller endel da.

Det føles som om ALLE er tidlig ute. Men det er nok fordi at de som har tidlig utviklede barn synes det er VELDIG stas å snakke om ;) og det skjønner jeg jo :)

Synes det er ok at hun ikke gjør alt dette enda jeg. Jeg kan iallefall sitte i ro å drikke kaffen min i fred he he :o) MEN lille snuppa synes ikke det er ok. Hun vil så gjerne være mobil så hun blir frustrert når hun ikke får til. Dakar...men det kommer nok. Ellers krabbet aldri faren hennes, så hun har noen å slekte på der :) Jeg var også sein.

Lykke til med barnet :)

Skrevet

Da vi hadde info-møte ved fysioterapeut ved 4-mnds alder, spurte hun oss hva vi trodde var vanlig start-tid ang. krabbing. Vi var stort sett førstegangsmammaer, så vi tippet fra 6-8 mnd. Hun sa at gj.snittet tvert imot var fra 10-13 mnd. Så ikke stress, barnet begynner når h*n er klar for det. Tenk så sterkt barnet ditt er når det endelig setter igang etter så mye trening i forkant!!!

Skrevet

Er jo som Badnet sier, at det er nok noen som er tidlig ute, men det er ikke gjenomsnittet.

Så ikke stress med det på en stund ennå! Som regel så gjør de det plutselig en dag før du vet ord av det.

Skrevet

Takk for kloke ord: Får bare ta det med ro.

Ble litt "irritert" på helsesøster fordi hun sa at snuppa MÅTTE ligge på gulvet for å øve osv. Hun gjør omtrent ikke noe annet sa jeg men vet ikke om hun trodde meg.

Er vel som ei venninne sa-du vet ikke hva bekymringer er før du får barn;)

GOD PÅSKE ALLE SAMMEN

Skrevet

De helsesøstrene de helsesøstrene:) Det er en rar rase tror jeg. De har en tendens til å være tvilende og til tider ganske vrange. Jeg er glad jeg stoler så mye på mine egne ferdigheter som mor, at jeg ikke gidder å bry meg om alt det rare de kan finne på å si. Skjønner godt at du ble irritert. Unødvendig ting å si egentlig, og uansett hvis hun måtte si det går det an å formulere seg på en bedre måte!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...