magica og lille tryll ♡ Skrevet 18. mars 2010 #1 Skrevet 18. mars 2010 Hei! Kommer til å få 16 mnd mellom mine to skatter, og har begynt å se på søskenvogner. Jeg syns TFK TTD ser veldig fin, enkel og grei ut. Noen som har erfaringer med denne? Gode, dårlige? Pris? Takker for svar )
magica og lille tryll ♡ Skrevet 21. mars 2010 Forfatter #2 Skrevet 21. mars 2010 Hmm... Ingen?? Lurer bla annet på forskjellen på Twinner Twist og Twinner Twist Duo? Er det sånn at man ikke kan ha bagen mot seg i TT'n? Andre forskjeller, siden den er endel dyrere mener jeg...
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 23. mars 2010 #3 Skrevet 23. mars 2010 Har ikke prøvd vognene selv, men twinner twist duo har hvertfall 2 kalesjer, mens twinner twist bare har 1(er en fordel med 2, så du kan trekke kalsjen over babyen, mens største ungen ikke trenger det, og kan ha full utsikt:) twist duo er lettere enn twinner twist (15,5kg mot ca 17,5kg) Er litt usikker på de bag'ene, men lurer på om twinner twist kun kan ha hardbag hvis du har 2 stk, altså ikke når du bruker vognen som søskenvogn. Mens twist duo kan ha hardbag selv om du bruker den som søskenvogn.. Har også lest at noen synes det er litt minus at twinner twist har mindre hjul foran.. Som sagt, har ikke prøvd selv, men det er sånn ca det jeg har funnet ut i min jakt på vogn:)
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 23. mars 2010 #4 Skrevet 23. mars 2010 Hei! Ikke at jeg er erfaren bruker av disse vognene, men jeg har/har hatt begge! Kjøpte førts Twinner twist brukt, den har EN kalesje som dekker begge setene. Setene er vendt FRA deg og de kan ikke snues. Du kan ha en SOFTBAG i det ene setet som babyen bruker. Denne kan du bruke begge veier, men kalesjen er alltid i veien for direkte innsyn til babyen, (men du kan titte ned gjennom plastikk-titteluke i taket på kalesjen.) For meg ble dette en løsning jeg KUNNE ha levd med hvis det ikke var for at softbagen er så tykk/polstret. Jeg ville fått en "kokt" baby nedi der på varme sommerdager. Softbagen var omtrent som en sovepose med harde kanter. (Mulig er den annerledes på andre/nyere modeller.) Så jeg solgte den brukte jeg hadde kjøpt, og importerte en flunkende ny twinner twist duo m/ 1 stk hardbag fra bikeshop2000.de. (Tyskland.) Fikk den etter en uke, er kjempefornøyd! Den er helt perfekt for vårt bruk. Junior på 1 1/2 får plassen sin forovervendt som han er vant til, og hardbagen er montert ved siden av, vendt mot meg så jeg har full oversikt over snuppa :-) Og best av alt; storebror har ikke sjans til å "klå" oppi hardbagen fra der han sitter. Med twinner twist så hadde han jo full mulighet til å "ordne opp" med lillesøster i softbagen ved siden av, og med kalesjen oppe er det ikke sikkert jeg hadde følt meg helt trygg på ham. Snill gutt altså, men man vet aldri..... Så jeg er strålende fornøyd. Betalte totalt ca 6700 for alt sammen med regntrekk, adaptere, hardbag og twinner twist duo vogn. Det er en bra pris mot for hva du må betale for den her hjemme! og du er garantert å få solgt den etter du er ferdig med den. De ligger så og si aldri ute på finn.no = solgt med det samme. Så jeg kan bare varmt anbefale den nye vogna. Den ser helt super ut der den står i stua mi nå ;-D
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2010 #5 Skrevet 27. mars 2010 når du bestilte fra tyskland, hadde du noen kontakt med dem? og var det på engelsk eller tysk?
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 28. mars 2010 #6 Skrevet 28. mars 2010 de 6700kronene.. inkluderer de frakt,moms og sånn fortollingsgreier?(vet at det ikke er direkte toll på barnevogner, men man måtte visst betale et fortollingsgebyr likevel..?) det er bare slik jeg har forstått det utifra hva jeg har lest tidligere.. Virka jo så billig og greit.. tigger mannen fælt om denne vognene, for er redd for å ikke bli fornøyd om jeg tar en annen vogn enn twinner twist duo..
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 30. mars 2010 #7 Skrevet 30. mars 2010 Heisann! Jeg bestilte via nettsidene til www.bikeshop2000.de. Hadde ikke noen kontakt med dem før jeg bestilte. Hadde fått vite her inne på BIM at de som hadde bestilt derfra var fornøyde med rask levering og service, så det var egentlig ikke noe mer jeg lurte på. Bestilte på bestillingsformularet deres, men man kan også sende bestilling pr mail stod det. Antar man kan bestille på engelsk....Jeg ville i allefall ha prøvd å sende de en mail. Og selvfølgelig fått en bekreftelse på at de hadde forstått sammen med totalsum i euro. Jeg har ikke fått noe fortollingsgebyr, men må selvfølgelig betale merverdiavgift, den kom som egen regning i posten et par dager etter at jeg hadde fått vogna. Lett å regne ut selv. 25% av kjøpssummen er mva, de trekker fra mva i Tyskland slik at du ikke betaler denne to ganger. Totalsummen med vogn, bag, adaptere + regntrekk x 2, frakt (til døra!) OG merverdiavgift kom på ca 6700 nok :-) Da jeg bestilte hadde de ikke akkurat den fargen jeg ønsket inne, de får ny leveranse fra TFK i mai. De ringte fra nettbutikken bare en time etter at jeg hadde sendt bestillingen og spurte om jeg kunne tenke meg å bytte farge. Hun som ringte snakket ikke engelsk, men hun snakket tydelig og sakte på tysk, så det var ikke noe problem med å forstå selv med litt rusten skoletysk. (Har ikke snakket noe særlig tysk på 15 år!) Håper det var svar på noe av det dere lurte på :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå