Gå til innhold

NOEN ANDRE HER MED SMÅ BABYER?????FØLER MEG JO SÅ ALENE....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser jo at di fleste her har 3mnd gamle babyer på alt fra 6-8kg...mi lille snuppe er bare 5kg...hadde vert fint å høre om d er andre i samme situasjon?

Skrevet

Jenta mi er 5,6, så hun er heller ikke kjempestor :) Barn er jo så forskjellige, så hvis barnet ditt legger på seg og er fornøyd så er jo ikke det noe problem :) Jeg var visst en liten pike selv og veide 8 kg da jeg var 11 mndr.. I følge min mor sa helsesøster at det var helt greit så lenge jeg fulgte min egen kurve! Er du bekymret for at hun ikke får i seg nok mat?

Skrevet

mi var litt over 5 kg da hun var 3 mnd. nå på 5 mnd kontroll var hun 6500 gr og 62.8 cm ;) hun begynte med fast føde da hun var 4 mnd :)

Gjest Kira06
Skrevet

Datteren min har også alltid vært "liten". Hun var bare 2900 gr når hun ble født, og veide 5 kg på 3 mnd kontrollen. Vi skal på 6 mnd kontroll neste uke, så det blir spennende å se hvor mye hun veier nå. Ser også at hun begynner å ta igjen de andre på barselgruppen min når det kommer til størrelse.

Så lenge de følger sin egen kurve, så hadde jeg ikke brydd meg så mye om de er små eller store:)

Skrevet

Ca 5 kg på 3 mnd her også. Nå på 5 mnd har hun endelig nådd 6 kg. Og hun er 68 cm lang... Lang, tynn og elegant... Det har hun i alle fall ikke etter meg! ;) Kjenner følelsen av at alle andre babyer er knubbete og gode.. men så lenge hs sier ok, og babyen ser ut til å ha det bra og utvikler seg fint, bør jo vi mammaer være fornøgde også!

Skrevet

min lillegutt var 6500 gr og 68 cm på 6 mnd kontroll...en litn tass.. men trives kjempe godt...så lenge han smiler, sover,spiser godt og er aktiv..så er vi gla..alle er forskjellig...heldigvis:-)

Skrevet

Jenta mi var 5800 gram på 3 mnd kontrollen, hun er 4 mnd i morgen og på tirsdag veide hun 6340 gram.

Skrevet

på 3 mnd kontrollen va lillegutten min 5,8 kg. da va han 3 mnd og nesten 2 uker gammel.og 59,6 lang. så han e ikke store gutten heller. han va født 2 uka før termin, og følger vekstkurven sin. har gode lubbne babylår og ansikt :)

Skrevet

hehe, min lille flis har alltid vært lita, derav kallenavnet! Husker jeg bekymret meg altfor mye om denne vekta i starten, hun spiste jo så lite og var jo så liten i forhold til alle andre i barselgruppa. Det har jeg imidlertid lovet meg selv å IKKE gjøre neste gang, men heller stole mer på meg selv og hvordan jeg ser at babyen trives og utvikles normalt=)

Fant det gamle helsekortet hennes idag, og dette burde vel være oppløftende lesing for dere andre:

Fødsel: 2900 g

3 mnd: 5000 g (58 cm)

4 mnd: 5400 g

5 mnd: 5900 g

6,5 mnd: 6500 g

8 mnd: 7200 g

1 år: 8400 g - tenk det!

15 mnd: 8800 g (79 cm)

Slank lita frøken med andre ord, men VELDIG blid og fornøyd, aktiv og tidlig ute både motorisk og språklig=) Så vekta trenger ikke være noe hindring- noen må jo utgjøre de nederste kurvene på skjemaet også;)

Skrevet

Men eldste jenta ble jeg alltid lei meg når jeg leste slike tråder, for alle de med små babyer hadde så mye større babyer enn meg... Hun var 4780g på 3mnd. Nr 2 er også liten. Nå er hun 9mnd og er nå 7,2 kg. Det er jo i grunnen greit å slippe å bære så mange kilo;-)

Skrevet

Kjenner meg sånn igjen der PrøvLykken, jeg blir også lei meg av å lese slike tråder...omtrent like store da...snuppa mi og hun første din...hun min er 5kg nå...men er 3,5mnd....var ca 4800 ved akkurat 3mnd.. HS gnåler om hvor bekymret hun er, men snuppa er blid og fornøyd dagen lang

Skrevet

Kjære deg, ikke bekymre deg!! Alt er nok heeeelt fint, alle må ikke veie så mye vet du!

Første jenta mi veide 2670 g da hun ble født og veide 5730 ved 3 mnd. Jeg var knallstolt over vektøkningen. Da vi innførte fast føde i 4-5 mnd alderen spiste hun som en hest, har alltid elsket mat. Nå er hun 2 år og 8 mnd og veier 14 kilo, det er vel enten på gjennomsnittet eller litt over kanskje til og med. Hun er ingen sylfide :-)

Andre jente vår veide 2964 ved fødsel og veide 5780 ved 3 mnd. Jeg er helt avslappet og synes hun legger godt på seg.

Til og med de som IKKE legger jevnt på seg, men som kanskje er f.eks tynne ved ettårs alder, er det nok ingen fare med. Vi er bare forskjellige.

Kos deg med snuppa di!

Skrevet

Min datter er også lang og slank. 5180 g og 60,5 cm ved 3 mnd. Må tilbake til vektsjekk hos helsesøster neste uke, fordi vektkurven hennes hadde flatet ut. Men babyen er blid, fornøyd, mett, aktiv og jeg har masse melk, så jeg skjønner ikke hvorfor de maser sånn. Hun har jo sikkert bare høy forbrenning, heldige menneske ;-) Maser helsesøster om at dere må begynne med fast føde eller tillegg også? Jeg har ikke lyst til å begynne med noe mer enda, og kommer ikke til å høre etter hvis helsesøster sier at jeg bør det.

Skrevet

Helsesøster maser hele tiden, blir snart gal...må veie en gang i uka, jeta mi er helt nederst på kurven akkurat på grensa...men hun er jo så fornøyd... mannen min og legen sier jeg ikke må stresse...men klarer ikke la være..off.. men det går seg nok til etterhvert..

Skrevet

Kanskje du kan bytte HS? Det er lov å gjøre det! Noen HS er slik, krisemaksimerer over ingenting..

Skrevet

jenta vår var liten ved fødsel, 2.4 kg til termin...5.1 kg ved 3 mnd og 7.6 kg når hun var 1 år(70 cm);-)

ler litt når jeg sammenligner veiekortet hennes med lillebror, for han var 69.5 cm og 8.1 kg ved 6 mnd;-)

var aldri noe mas på helsestasjonen, heldigvis, men fikk mange kommentarer om hvor liten hun var.men hun spiste godt og fulgte sin egen kurve.var nylig på 4 års kontroll, og da lå hun rett under gj. snittet!

Skrevet

Snuppa er 10 mnd og 7,5 kg. Tror hun er 73 cm så hun er tynn. I tillegg veldig smal og sped. Det blir litt ekstra babypreg over henne siden hun er så liten. nå har hun spist svært lite de siste 3 ukene pga sykdom. når hun er så tynn fra før, så føler jeg meg litt bekymret.

Håper hun spiser mer igjen snart.

Hun har alltid vært lita, men spiser til vanlig helt ok med mat.

Hvis noen har tips i forhold til hvordan barnet skal begynne å spise mer igjen, så tas disse i mot med takk :)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...