Gå til innhold

Har dere også fått et nytt forhold til kroppen deres? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært overvektig i 8 år nå.. Det begynte med en typisk overspising som følge av mobbing og misunnelse fordi jeg hadde en fin figur. Ville bli usynlig tror jeg.. Det er en fin erfaring å gå fra å være slank og populær til å bli stor og ikke få alt så lett lenger. Forandret personlighet og ble mindre selvopptatt, la vekt på andre ting og ble mindre selvhøytidelig.

Da jeg ble gravid for 6 mnd siden hadde jeg unngått å veie meg på 5 år! For fem år siden veide jeg 92 kg, og ved første kontroll nå veide jeg 104.. Det var veldig utfordrende for meg å møte min største skrekk foran en vilt fremmed hos legen. Men samtidig tvang det meg til å møte problemet. Det å ha en liten en i magen har gitt meg nytt fokus, nå ønsker jeg å være et godt forbilde for barnet mitt. Ønsker å spise sunt, være aktiv og føler det lettere å snakke åpent om kroppen min. Så herlig! Har til min store glede bare lagt på meg 4 kg så langt og tror fullt og fast at jeg skal starte et nytt og mer aktivt liv når den lille kommer. Det føles annerledes denne gangen.. Er veldig motivert. Og det å faktisk få bekreftet at jeg var helt frisk på alle prøver, ga meg ekstra motivasjon.

Har dere lignende opplevelser? Har innsett at jeg skal elske kroppen min, og hvis det er noe jeg er misfornøyd med så skal jeg forandre på det! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...