Gå til innhold

Barnesykdommen meslinger er på fremmarsj i Vest-Europa. Grunnen er at alternative miljøer nekter å la barna bli vaksinert, sier Verdens Helseorganisasjon.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi er gjerne med på en smittering, siden våre gutter ikke er vaksinerte. Meslinger er en sykdom man kommer styrket ut av. Immunssystemet får kjørt seg. det er vi fullstendig klare over. Den er skummel. Vi vet den fører med seg risiko for komplikasjoner. Men det gjør jammen også vaksinen. Mellom de to ondene velger vi meslinger.

Med dagens levestandard og vår høye levestandard har vi alle muligheter til å takle denne sykdommen.

Hysterinivået lå på et helt annet nivå for få tiår siden. Da var barnesykdommene hverdag. Våre foreldre taklet det hele med ro, god pleie og omsorg.

Vi vet at det skjedde komplikasjoner og ettervirkninger av sykdommen. Men komplikasjoner og langtidsvirkninger av vaksinedosene kjenner ingen av os til - ennå.

Forresten: Både min mann og jeg har hatt meslingene. Også alle våre søsken. Og våre foreldre. Vi lever ennå! Og er en frisk gjeng!

Tror ikke vi skal være så redde. Hvem dør av Meslinger? Dessverre barn i utviklingsland, med lav levestandard, som lider av underernæring og dårlige hygiensike forhold. Det er klart at sykdommer som Meslinger er tøffe når man ikke har mye å gå på.

Det er store positive helseeffekter ved at barn gjennomlever barnesykdommer. Ikke minst bidrar meslinger til å bygge opp barnets naturlige immunforsvar. Vaksinering går ut på å putte menneskelagde substanser inn i barn gjennom sprøyte. Det lar seg ikke gjøre å styrke kroppens vitalitet ved å injisere ulike former for gift inn i kroppen.

Vaksiners logikk går ut på å injisere usunne substanser inn i en sunn person for at personen skal holde seg sunn. Det er viktig å være bevisst at barn er organismer i utvikling, og ikke utvokste individer.

Vaksiner fungerer immunundertrykkende og har ingen helbredende virkning. Moderne vaksinering går ut på at patogener dyrket i genetisk materiale av både menneskelig og dyrisk opprinnelse blir injisert direkte inn i det fremvokste immunsystemet hos barn.

Hippokrates sitt hovedprinsipp: "først av alt - gjør ingen skade" er helt forlatt når det gjelder vaksiner.

Vel, mange dør av meslinger, vet ikke om noen som har dødd av vaksinen, valget mitt er enkelt, heller ett sykt barn, vis dere mener vaksinen gjør oss syk, enn ett dødt barn!!

mamma-x-3: Mulig man ikke dør av meslingene. Men det kan føre til alvorlige sykdommer som hjernehinnebetennelse som også barn i rike land kan dø av.

Jeg tar fortsatt Meslinger med stor ro. Og synes dere skulle gjøre det samme.

Mer om Meslinger står i denne svært interessante boka, skrevet av en høyt profilert og anerkjent on klassisk skolert lege, Dr. Robert S. Mendelsohn:

http://www.amazon.com/Raise-Healthy-Child-Spite-Doctor/dp/0345342763/ref=pd_sim_b_2

Annonse

Kanskje du kan sitere litt fra denne boka di, så vi andre får ta del i det du sitter inne med. Finnes det noen vitenskapelige undersøkelser som underbygger det du sier, kanskje? For eksempel en studie som viser at dem som har hatt meslinger er friskere enn andre? Det hadde gjort seg, du!

Siden du er så engasjert, hvorfor leser du ikke litteraturen selv eller møter fagpersoner som kan forklare forskningsresultater og statistikker langt bedre enn meg? :-)

Eller du kan fortsette å lukke øyne og ører fordi det er "alternativ" tenkemåte. Vel, Dr. Mendelsohn var ikke en alternativ kvakksalver, men en erfaren lege og forsker med solid tyngde bak sin informasjon.

Jeg anbefaler deg å lese selv! Skulle ikke være så vanskelig?

Nå var det jeg som spurte deg. Jeg innser jo selvsagt at å spørre deg om noe du ikke liker er rimelig fåfengt, men dine utsagn får bare falle på sin egen urimelighet. Enten har du data som underbygger dine påstander, eller så har du det ikke. Er du ikke kvalifisert til å uttale deg, nei - da får du heller la det være.

Problemet, ser du, er nettopp at dette er en tenkemåte. En tenkemåte beviser nemlig ingenting.

Godt for deg at du klarer å ta det så rolig, mamma-x-3. Jeg er nå i den situasjonen at jeg er gravid og ikke vet om jeg er vaksinert mot meslinger.

Så leser jeg dette: "Hvis man planlegger graviditet, er det viktig å skaffe rede på om kvinnen har hatt meslinger. Meslinger under graviditeten kan medføre infeksjon av fosteret og i verste fall til dets død. Hvis man er i tvil kan man kontakte sin egen lege og bli vaksinert med paraplyvaksinen. Dette kan ikke gjøres under graviditeten. " (kilde: http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/meslinger.php)

Hva om du selv var gravid og ble smittet av meslinger og fosteret døde i magen din pga det? Synes du det fortsatt er like greit å ikke vaksinere mot meslinger?

Jeg synes egentlig veldig synd på de barna med "antivaksine-foreldre", og håper for all del at de alle slipper unna sykdommene de ikke er vaksinert mot - noe de som regel gjør siden alle vi andre beskytter dem ved å la oss vaksinere.

Jeg er rimelig sikker på at pipa ville fått en annen låt dersom det faktisk blir slik at sykdommene blusser opp igjen, pga alt for mange uvaksinerte. For uansett hvor alternativ disse/dere mødrene er, så vil jeg tro alt ingen mødre tar lett på å se sitt eget barn ligger veldig veldig sykt på sykehus.

Jeg opplevde 14 grufulle dager med Bo på sykehus, og jeg håper jeg aldri aldri vil oppleve noe slikt igjen.

Så for meg kan dere sitere den ene høyt profilerte legen/professoren etter den andre - jeg velger å tro på WHO og FHI - og tror ikke de er en gjeng med utspekulerte mennesker - kjøpt og betalt av legemiddelindustrien for å sprøyte farlige mikroorganismer inn i oss som gjør oss syke.

Og denne Mendelsohn er i grunn like troverdig som nyhetsspeilet.no - som de fleste oppegående mennesker skjønner at er fullt av sprøyt. Bare se på titlene på bøkene han har skrevet.

Jeg velger å tro av vi som vaksinerer (95% av oss) tar et riktig valg - nesten kun ved å se på nettopp antallet vaksinserte barn. Sannsynligheten for at en så stor del av befolkningen er naive nikkedukker som ikke klarer å tenke selv, men følger fhi slavisk, - mens de 5 prosentene som ikke vaksinerer er de som har skjønt det? Da burde i tilfelle tallet vært litt annerledes.

• 3 uker senere...

Jg er ikke så fremmed for å vaksinere mot meslinger. Men når det er så innmari motbakke å få det til, så venter jeg til ungen blir større og mer motstandsdyktig. Hvorfor i all verden skal jeg stappe i ungen røde hunder og kusma, når det eneste formålet med det er å beskytte naboen?

Nei. Gjør det enkelt å vaksinere mot bare meslinger, så gjør jeg det jeg.

Inntil videre stiller jeg meg avventende.

Det er ihvertfall god grunn til å vaksinere mot røde hunder. Å bli smittet av røde hunder i graviditeten er ingen spøk: "Infection of the mother by Rubella virus during pregnancy can be serious; if the mother is infected within the first 20 weeks of pregnancy, the child may be born with congenital rubella syndrome (CRS), which entails a range of serious incurable illnesses. Spontaneous abortion occurs in up to 20% of cases." (fra Wikipedia).

Det er jo også derfor man blir testet for rubella-antistioffer når man er gravid (jeg var glad for å se at jeg var rubella-positiv da jeg var gravid!).

Kusma er vel ikke riktig så skummelt, men det kan uansett føre til infertilitet hos menn, dersom man blir smittet som voksen.

Det er forøvrig ikke dokumentert at dét å gi alle vaksinene på en gang (MMR) skulle være noe skumlere enn å gi dem hver for seg.

Annonse

Hvorfor skal det være nødvendig med så mye skremselspropaganda om meslinger? Det er ikke slik at meslinger er farlige for oss, hos ellers normalt friske mennesker er meslinger en ganske så uskyldig sykdom. Det er kun hos svært svake og kronisk det kan utvikle seg til komplikasjoner. Her til lands har vi de beste forutsetninger helt naturlig til å ha god motstandskraft mot sykdommen.

Vi ble forsøkt skremt til å ta svineinfluensa-vaksinen. I ettertid viste det seg at en definisjonsendring av pandemi hos WHO gjorde at denne og alle fremtidige, samt alle influensaepidemier de siste årene, nå er definert som en pandemi! Og vi får én pandemi hvert år nå - pga en definisjonsendring som legemiddelindustrien fikk gjennom! Så de kan selge - basert på skremsel. Det er samme aktørene som står bak, dette stuntet om meslinger. Artikkelen i Lancet er gjort av den danske søsterorganisasjonen til Folkehelseinstittuttet, de som stod så massivt frem og ville ha oss vaksinert mot svineinfluensa, som står bak. På toppen var svineinfluensaen mer uskyldig enn noen annen influensa og det døde langt mindre enn de som dør hvert år av influensa. Det var de svake som døde, de i risikogruppen, og det er også de svake som er utsatt for meslinger. Både vaksinen og epidemien. Dette er dette legene synes å ha glemt i sin jakt på enda bedre kjemiske medisiner.

Ellers: Antibiotika angriper bakterier, det styrker ikke kroppen, og slik er det med så å si alle legemidler, de angriper, hemmer, reduserer og stopper. Ingen av dem virker styrkende, balanserende og understøttende på kroppen. Selv insulin og thyroksin, blir man avhengig av, fordi man enda ikke klarer å få kroppen til selv å stå på egne bein. Derfor blir disse pasientene avhengige av denne erstatningen resten av livet. Når legen syr oss sammen, er det kroppens egen evne til å gro som får det til å heles og bli bra igjen.

Er det ikke kroppens styrke, helse og evne til å holde oss friske som bør være hovedfokus? Selvsagt, men her har skolemedisinen så lite å tilby. Er det ikke nettopp så mange av oss velger å bruke alternativ medisin, fordi de kan gjøre noe med dette. Og fordi skolemedisinen kommer så sørgelig til kort?

La vaksinedebatten bli en debatt om hva det hele egentlig dreier seg om. Er det best å vaksinere for meslinger eller er det det ikke?

Det vi trenger - og som skulle ha vært et folkekrav for lenge siden - er en forbrukerorientert forskning som viser om de som tar vaksinen lettere får kroniske lidelser som kreft, astma, ME, MS o.a. som enkelte undersøkelser nå antyder. Er det slik at vaksinen, ikke bare virker, men på toppen forskyver problemet fra en mild akutt lidelse til en dyp kronisk lidelse?

En industri som tjener så mye penger på dette, burde ta sitt etiske ansvar å undersøke det. Eller er de redde for svaret?

Dette spørsmålet er det antroposofer, kristne, og mange alternative utøvere, samt en økende mengde foreldre stiller seg - derfor er vi så skeptiske! Den kritiske holdningen vil nok øke med økende forståelse av problemet.

Det finnes gode alternative og naturlige behandlinger av meslinger om det skulle bli nødvendig å behandle, og det unike med homeopatien er at den til og med har et tilbud til de som blir skadet av vaksiner!

Hvorfor skremme folk til sprøytene? La oss heller få flere uavhengige undersøkelser som kan gi oss de svarene vi trenger. Og det som opptar så mange er: Hva er langtidskonsekvensene av vaksiner? Blir folk lettere kronisk syke 20-30 år etter vaksinering, pga av vaksinen ?

Og er det da verdt prisen? Er det vi ser i samfunnet i dag at vi tar bort akutte sykdommer og barnesykdommer og istedet får mer og mer plager som allergier, astma, infeksjoner kreft, ME, MS og andre autoimmunesykdommer?

Uansett bør folk få ta vaksinevalget selv, og ikke unødig skremmes og ledes til det av overivrige vaksinepushere på helsestasjonene.

"Uansett bør folk få ta vaksinevalget selv, og ikke unødig skremmes og ledes til det av overivrige vaksinepushere på helsestasjonene."

Du ser med andre ord ikke hvordan DIN skremselspropaganda som i stor grad er udokumentert kan skremme folk??? Jeg kan forstå at folk er skeptiske til vaksiner og legemiddelindustrien - men å da snu seg mot fullstendig udokumenterte metoder som homeopati det er greit liksom?

Er du klar over hvor mange liv som er reddet pga antibiotika????????????????? Jeg blir skremt når jeg leser sånne utsagn som dine, får virkelig håpe at du aldri opplever at barna dine blir alvorlig syke pga din uvitenhet og stahet til å godta godt dokumentert kunnskap... Istedet setter du din lit til udoumentert kvakksalveri - homeopati som kur mot hjernehinnebetennelse som følge av meslinger - joda det funker sikkert bra det...??????????

Må signere anonym 09:10.. Jobber selv i helsevesenet og ser daglig hvor mange liv skolemedisinen redder.. Ikke mye homeopati kan gjøre med kreft eller alvorlige infeksjoner.. Skremmende propaganda mye av det som serveres her på vaksinedebatten og jeg håper at folk som kommer inn hit tar mamma x3 sine innlegg med en stor klype salt og ikke svelger alle de udokummenterte påstandene rått....

Jeg ser forresten at mamma-x-3 har vært ute igjen og kopiert andres artikler uten å kreditere opphavspersonen. Når du bruker andres åndsverk, skal du oppgi en kilde.

Kan ikke du skrive noe eget?

Her er kilden:

http://tb.no/meninger/debattartikler/vaksinenekt-og-bevisst-smitte-1.5017778

Skrevet av: Andreas N. Bjørndal , 23.03.2010, kl. 11:38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...