Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har ikke sett disse navnene her inne? Kanskje for en grunn, men de er nå sjarmerende synes jeg! De fleste vil vel tenke på poteter når man hører navnet Amandine, men jeg har da klart å se forbi det:)

Jeg mener at Sofian på ingen måte er annerledes enn Julian og Emilian, men disse er mer kjent.

Første gang jeg hørte navnet, var da Sofian Benzaim (norsk soulartist) kom ut med en eller annen sang jeg fikk på hjernen. Derfor har jeg egentlig aldri assosiert det med feminint og barnslig, selvom jeg kan se den også! (Dette var også før jeg hadde hørt navnene Julian og Emilian).

For the record; Sofian uttales SO-fian. Ikke på samme måte som Sofie/a.

Dette er ikke navn jeg selv ville ha brukt, men jeg synes de hadde vært fine på andres barn:) Nysgjerrig på hva dere synes, da jeg ikke har fått med meg om de har blitt diskutert her før?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141600829-amandine-og-sofian/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første tanke er Amandus var en dokkemann og litt barnetv-preg på begge navnene. Har hørt om denne Sofian jeg også og navnet er jo i samme gate som Julian som du sier.

Amandine betyr visst elsket og det er jo koselig det.. Liker det ikke så godt, blir litt "jeg vil ha et spesielt navn, men ikke Amanda.."

Vet du hva Sofian betyr? Jeg klarer ikke å finne en betydning..

Amandine er poteter for meg.

Sofian er et fint navn, men passer ikke til en norsk gutt. (Det syns jeg heller ikke Emilian gjør) Hvis en av foreldrene er fra et annet land og nde er litt mørkere i huden enn oss bleikfiser så er det veldig flott.

Amandine syns jeg helt ærlig bare var rart. Sofian er litt feminint,men egentlig et fint navn. Selv om jeg syns alle er litt for feminine, liker jeg bedre Sofian en de andre to guttenavnene. Syns kanskje Sofian passer litt dårlig til en helnorsk gutt. Det samme med Emilian

Annonse

Hehe. Ok! :) Vet ikke hva Sofian betyr nei, og er enig at det passer best på en halvnorsk gutt. Amandine er finest som mellomnavn. Men jeg står likevel fast på at jeg synes de er fine:)

Jeg liker litt mer trøkk i guttenavnene.. Eksempler på guttenavn jeg liker er Emrik, Ferdinand, Rasmus, Trym, Leonard og Henrik.

Jeg liker godt jentenavn som slutter på -ine, aller best Eline og Martine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...