Gå til innhold

Tulla på 2,5 år skal kle seg ut som en av bukkene-bruse (Kostyme Tips!!!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

i et oppsett i barnehagen på fredag. Vet ikke om hun skal være den minste, mellomste eller største, men det spiller jo ingen rolle. Hva i all verden kan jeg kle på henne. Skal ikke være så høytidelig, men noe lettvint.

Noen kreative mammaer med tips.

Gjest irismor
Skrevet

Geiter kommer vel i de fleste farger. Men hva med hvit/offwhite genser og strømpebukse. Fin litt hyssing og surr det sammen til en liten halestump (ikke for lang). Fest den i strømpebuksen.

Hmmm horn, da trenger du grått garn, hårbøyle og ståltråd eller piperensere (hvis det finnes enda).

legg garnet frem og tilbake ca 40-50 cm lang en 8-10 ganger. Så tvinner du det til det starter å surre seg sammen. Brett så det tvinnede garnet på midten og la det surre seg sammen. Putt ståltråd eller piperenser inni og form til horn. Gjør dette to ganger og fest de til hårbøylen. Ører kan du klippe ut av hvit kartong og feste på hårbøylen litt lenger ned.

Fytti katta som jeg er i det kreativehjørnet i kveld ;-)

Skrevet

WOW!!!!!!!!!!!!! Fantastisk. Du må jo være den kreative super-mammaen. Da går turen til Panduro i morgen. Tusen takk.

Gjest irismor
Skrevet

Haha dette må jeg klippe ut og sende til gubben på mail (han er på jobbreise). Han kommer til å le seg ihjel :-)

Jeg er nok ikke så kreativ til vanlig, men det er ikke mange ukene siden det var karneval i barnehagen. Og da skulle søta være Bestemor Skogmus. Og det var ikke lov å kjøpe ferdige kostymer (det er sånn mamma jeg er). Så da måtte kreativiteten hentes frem fra de dype skoger.

Grått garn kjøper du på Nille (billigst).

Skrevet

Måtte fortelle dette til typen. Han ble skikkelig imponert, samtidig som jeg følte at han nok tenkte at jeg ikke var mye til kone-emne som ikke hadde hostet opp dette selv. Kunne jo tatt kreditten selv, men.... :-) Stjerne i margen til deg.

Nille eller EuroPris ja. Men tror kanskje sjansen for å få henne til å ta på dette er å lage en rosa geit.

Gjest irismor
Skrevet

Du skulle ha tatt kreditten vet du ;-)

La henne være en rosa geit du.

Vi hadde en bestemor skogmus med grå strømpebukse og grå pologenser med hvitehjerter på, lang hale (ca 150cm) med en stor rød sløyfe på. For det har nemlig musene i askepott. For å ikke glemme rosa Hello Kitty paraply som Mikkel rev fikk seg en omgang med ;-)

Skrevet

:-) Ler . Fantastisk disse små. Ser for meg tulla di. Om jeg kommer med en rosa sløyfe til å ha på halen så er nok biffen grei ja. Da blir det vel hale og rosa sløyfe hele helgen, under helge-shoppingen og middags besøket.

Takker. Gleder meg til å ta fatt på oppgaven i morgen.

Gjest irismor
Skrevet

Lykke til med geita :-)

la meg få høre om det ble en suksess hos tulla =0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...