Gå til innhold

Noen som har opplevd avføring under fødslen...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Veldig vanlig, du kan be om klyster for å få tømt tarmen de fleste har tid til det.

Det har ikke jeg hatt tid til og ja det har kommet litt avføring, ikke noe jeg tenkte på under fødselen Jm tørker en gjerne rundt i området med varme kluter og det føles bare bra

Helt normalt å ha løs mage nettopp for å bli tømt før babyen skal ned i fødselskanalen

Jm er veldig vant til dette, prøv å ikke tenk for mye på det og som sagt ev- be om klyster

Det er jo ikke så rart at det kommer ut noe både her og der når man presser ut (noe som kjennes ut som) en hjørnesofa nedentil... :) Som tipset over her, be om klystér! Jeg fikk heldigvis tips om det før jeg fødte, og det var herlig å ikke være bekymret for om det kom noe feil ut, da var det bare å presse i vei...

Jeg har aldri opplevd det, og har kun fått klyster ved de 2 første fødslene for hhv 20 og 18 år siden. Da ga de alle klyster enten en ville eller ikke. Nå gis ikke klyster automatisk lengre, og det er heller ikke nødvendig i alle tilfeller. De 4 siste fødslene mine har jeg ikke fått klyster (har ikke villet ha heller), for på meg så tømmer tarmene seg effektivt rett før fødselen. Pga det vet jeg at nå starter fødselen når det skjer. Og da er det heller ikke nødvendig med klyster. For meg er det nesten katastrofalt å skulle få klyster, for det setter skikkelig fart på riene, og mine fødsler er heftig og mer enn rask nok uten.

Om tarmene tømmer seg på deg før fødselen vil du ikke trenge klyster. Og trenger heller ikke bekymre deg for at det skal komme avføring under fødselen.

Jm sa til meg at de gjerne vil at det skal komme litt avføring under fødselen. Da ser de lettere hvor en er i fødselsforløpet og vet at babyen er godt nede i bekkenet og at man presser riktig ;) Ingenting å bekymre seg for, men skjønner at du gjør det alikevel. Jeg synes det var fælt med tanken på å ha avføring m nr 1. Litt kom det også, men det var nok ikke mye. Med nr 2 ba jeg om klyster. Hadde nok egentlig ikke trengt det pga at jeg hadde tømt meg naturlig selv pga omgangssyke rett før fødsel.

• 1 måned senere...

ja, jeg opplevde det. jeg hadde hørt at man fikk klyster før fødsel, men fordi jeg var førstegangsfødende ante jeg ikke noe om når man skulle få det. så jeg ba ikke om det. måtte få modningspille i skjeden og vente og se om fødselen ville sette igang. så derfor tenkte jeg at jeg sikkert skulle få klyster etterhvert. men det fikk jeg aldri. så når jeg presset under fødselen kjente jeg at jeg fikk litt avføring, flere ganger. jeg syntes det var direkte pinlig og motbydelig, men er visst ikke uvanlig. men jeg syntes det var nedverdigende, og dårlig at man ikke får spørsmål om man vil ha klyster før fødsel!!

det skal jeg hvertfall huske på å be om denne gangen her!!

Annonse

Jeg fikk heldigvis tips om klystér før jeg fødte. Man har nok å tenke på under selve fødselen, å prøve å holde inne det som kommer ut der bak er noe jeg kan klare meg uten. Jeg fikk klystér mens jeg var circa halvveis i åpningsfasen. Det var også greit å få tømt seg, slik at man ikke måtte nummer to i tiden rett etter fødselen. Jeg skal garantert ha klystér denne gangen også!

• 2 uker senere...
  • 5 uker senere...

Hei!

Jeg har sett flere diskusjoner om klyster her inne.... og det virker ikke som om folk vet at man kan få kjøpt det på apoteket. Jeg satt klyster hjemme forrige gang når det var tidlig i forløpet & har planer om å gjøre det denne gangen også (visst jeg får tid ;)

Bare FYI....

klyster er en veske som man får "sprøyta" opp i rompa av jm. Så skal du klipe igjen så lenge du klarer. så bærsjer du som om du har diare` og vips så e du ferdi med d! Ikkje så gøy å få satt den men d e jo en del av jobben dæmmes og dæm gjør d mange mange gang! Æ gjor d sist og skal gjøre d igjen. Ikkje f om noen skal tørke mæ i ræva under fødtseln.. pluss skitlukta vil æ spare aille førr, spesielt sambo!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...