Jerry 82 Skrevet 17. mars 2010 #1 Skrevet 17. mars 2010 Jeg har masse melk til babyen min, så det føles ikke alltid ut som puppen blir helt tømt når han får mat. Skal jeg fortsette på den ene puppen til den er helt tømt? Det fylles jo relativt fort opp merker jeg, så det blir vel aldri helt tomt.. Dersom babyen ikke får den fete ettermelken, vil dette bare føre til at de vil ha oftere mat, eller kan det gå utover vektoppgangen?
ett til! Skrevet 17. mars 2010 #2 Skrevet 17. mars 2010 da jeg hadde masse melk med nr.en så ga jeg han bare en pupp i gangen,slik at han bestandig fikk i seg den fete ettermelka,for så å begynne med den andre puppen nestegang. men har du veldig melkespreng så kanskje skal du bytte etter en stund.kommer vel an på hvor lenge han i gjennomsnittet dier,for så å dele denne tida på to..?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 17. mars 2010 #3 Skrevet 17. mars 2010 Med min eldste fikk jeg beskjed på klinikken om å amme 10 min på hvert bryst, hver gang hver 3 time. Usikker, ung og pliktoppfyllende førstegangsmamma som jeg var gjorde jeg nøyaktig som jeg fikk beskjed om. Dette resulterte i brystbetennelse etter et par uker fordi jeg er en som produserer mye melk. Heldigvis var hun på legevakten en erfaren mamma som gav meg litt bedre råd, og jeg jeg gikk over til å amme på bare ett bryst pr amming og når gutten virket sulten og ikke etter klokken. Fungerte mye bedre! Med de andre tre barna har jeg fulgt samme prinsipp og det er ytterst sjeldent jeg har gitt fra begge bryst på ett måltid. Ett holder som regel i lange baner, som oftest blir ikke det ene tomt heller. Slik du beskriver tror jeg ett holder hos deg også :-)
lykkelig-mamma:-) Skrevet 17. mars 2010 #4 Skrevet 17. mars 2010 Jeg sliter med lite melk...ringte faktisk ammehjelpen idag for å forhøre meg, og siden jeg har lite fikk jeg beskjed om å amme på begge sider, men d jeg også fikk vite av ammehjelperen var at d med den fete melka tilslutt var gammel overtro..at folk hang seg alt for mye opp i d...hmmm ikke vet jeg.. men melka på kvelden var visst litt fetere, både den som kommer først og den etter....( off dårlig forklart, klarer visst ikke formulere meg...sliten..hi hi)
lykkelig-mamma:-) Skrevet 17. mars 2010 #5 Skrevet 17. mars 2010 Hun sa forresten og at brystene aldri blir helt tomme, for i det du begynner og amme setter melkeproduksjonen i gang med d samme... men siden du ikke har problem m melkeproduksjonen kan du amme bare på ene siden, så andre siden neste måltid.. d gjorde jeg ned førstemann
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 17. mars 2010 #6 Skrevet 17. mars 2010 Jeg følger litt med når hun spiser, hører etter hvor ofte hun svelger. Begynner det å bli mange tak før hun svelger, bytter jeg side. Men er sjelden hun trenger begge sidene da.. Av og til er hun litt småspist, og tømmer ikke ene puppen engang, da gir jeg fra samme puppen neste gang hun er interessert. Nå for tiden er hun veeldig vanskelig med maten, liker å småspise, og vil ha litt her og litt der Da gir jeg fra samme puppen i et tidsrom på 3 timer, så skifter jeg side. Har også masse melk,så da begynner det å sprenge litt
Jerry 82 Skrevet 17. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 17. mars 2010 Kanskje jeg ikke skal henge meg så mye opp i dette med den fete ettermelka da, jeg ammer som oftes bare fra ene siden hvert måltid, men av og til er han sulten igjen etter 1 time, og da blir jeg usikker om jeg skal fortsette på samme side eller om jeg skal bytte. Han er en stor gutt (som beskrevet i et annet innlegg jeg har her) og jeg har siste tiden begynt å lure på om han legger så veldig på seg fordi jeg legger han til samme siden igjen og igjen og han får for mye av den fete ettermelken.. men merket ihvertfall at han ble urolig dersom jeg bare ammet litt på hver side i begynnelsen (for å lette på trykket), for den første melken (formelken) kan de få luft i magen av dersom det blir for mye.
skyttel71 Skrevet 17. mars 2010 #8 Skrevet 17. mars 2010 Jeg har ammet 10 min på begge bryst helt siden minsten var nyfødt. Har fungert helt fint og melkemengden tilpasset seg dette ganske fort. Til å begynne med måtte jeg passe på å starte med det brystet som han spiste fra sist, men dette tilpasset seg fort. Før leggetid på kvelden har han fått ligge så lenge som han vil og det har gjerne blitt 20 min på hvert bryst. Han har sovet hele natta (til 5) uten pupp siden han var 7 uker. Nå er han snart 6 mnd og sover nå til 06.30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå