Gå til innhold

Bæresele når barnet skal sitte forovervendt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker å anskaffe en bæresele slik at lille nysgjerrigklumpen min kan være med meg rundt på mine gjøremål. Skjønner jo at det blir tamt å ligge på gulvet og daske på lekene i babygymmen over tid. Er sikkert gøy å komme opp og se verden (i hvert fall som en avveksling). Dessuten får forhåpentligvis jeg gjort litt mer også...

Hvilken type anbefaler dere? Babybjørn har jo fått mye pepper, men hva er alternativene når de skal sitte forover? Er selvfølgelig best om den er behagelig både for mor og barn :-) Han er forresten knappe 4 mnd, men stor og stødig for alderen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen av de forovervendte selene anbefales for barnets del, dette fordi de alle feilbelaster hoftene deres. Men klart, skal du bare bruke den noen minutter her og noen minutter der, går det jo greit- man setter vel stort sett grense på maks 30 min per gang med Babybjørn og lignende forovervendte seler.

Selv er jeg kjempefornøyd med Manducaen min; den er like lett å ta på som Babybjørnen (slipper knyting osv, fordi den bare klikkes på som en vanlig ryggsekk), men MYE bedre for ryggen til bærer og babyens hofter=)

Jeg har også en liten nysgjerrigper av en datter, så trodde vel i utgangspunktet at Manducaen ikke skulle være den helt store suksessen fordi de sitter med ansiktet inn mot brystet vårt. Men de har så god utsikt til begge sidene at dette faktisk ikke ble et problem her i det hele tatt- såfremt jeg beveget meg gikk det bra, og hun var blid og fornøyd:)

se mer her:

http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=258

Skrevet

Supert, takk for tipset :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...