shari_z Skrevet 17. mars 2010 #1 Skrevet 17. mars 2010 Jeg har aldri bestilt noe og brukt "post restante", er ikke sikker jeg skjønner hvordan det fungerer engang. Men har lyst å bestille en del bøker fra Amazon.co.uk, og det blir langt billigere shipping å sende de til Sverige. Noen som har gjort dette før? Går det an med Amazon.co.uk?
Rampongi Skrevet 17. mars 2010 #2 Skrevet 17. mars 2010 Jeg er nok like grønn som deg, hvorfor skulle det bli billigere å shippe til sverige? EU-regler eller? Jeg har skjønt såpass at mange ordner seg poste restante-adresse i usa og får et shippingfirma til å sende det over hit til Norge.. men ikke hørt om andre muligheter/land..
Alyssa Skrevet 17. mars 2010 #3 Skrevet 17. mars 2010 Jeg har heller aldri hørt om at det er billigere med shipping til sverige. Toll og moms slipper du jo uansett, bøker er jo momsfritt og går utenom 200kr. regelen.
shari_z Skrevet 17. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 17. mars 2010 Ja, EU-regler, derfor billiger til Sverige. Har en shipping address i New Jersey, men da ville det ta lengre tid enn fra England (velger da sjøveien istedenfor flyet da det er stor prisforskjell). Har også foreldrene mine i USA, men det er så vanvittig dyrt å sende noe så tung som en bok, og jeg har tenkt å kjøpe ca 15 barnebøker. Vil at jentungen skal ha barnebøker på amerikansk/engelsk slik at hun lærer seg lettere det språket senere.
sologsommer Skrevet 17. mars 2010 #5 Skrevet 17. mars 2010 Har aldrig prøvet det, men googlede litt :-) http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbrukerrapporten/2004/1095878485.92
shari_z Skrevet 17. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 17. mars 2010 Her ser dere noe av kostnadene fra Amazon.co.uk Marketplace: http://tinyurl.com/yblxzl3 Norge regnes som "Rest of the World" da vi ikke er EU medlem. Og 200 kroner grensen er langt for lav da jeg skal ha så mange bøker. Det er for lav uansett, men det er en annen diskusjon.
Sylteflesk Skrevet 17. mars 2010 #7 Skrevet 17. mars 2010 Men husk at 200-kronersgrensen ikke gjelder for bøker, du kan kjøpe så mange bøker du vil uten å betale moms eller toll. Så det blir bare frakt som kommer i tillegg. Men sjekk en norsk bokhandel som f.eks. www.capris.no, de leverer også engelske titler, kanskje det blir det rimeligere når du ser på sluttsummen.
shari_z Skrevet 17. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 17. mars 2010 Takk for lenken! Der ligger en del av bøkene jeg ville kjøpe - og billigere faktisk enn i både USA og England. (Hvordan er det mulig??? De er jo trykt der.) Noen andre norske bokhandlere på nett? Jeg kjenner ikke til noen av dem, hadde aldri hørt om capris.no før, så dette var jo flott! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå