Gå til innhold

Forskning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er av den mening at dersom bare én studie viser at vaksiner eller andre legemidler kan føre til alvorlige bivirkninger, skal man bruke føre-var prinsippet inntil det er brakt på det rene at det ikke eksisterer slike problemer.

Når det gjelder forskning forøvrig, er dette en jungel det er lett å gå seg vill i. Man finner lite studier tilgjengelig uten at man må betale for dem, og de aller fleste av oss har hverken tid, kunnskap eller lyst til å lese mengder av fagstudier som ofte kan være ganske tørt lesestoff.

Så har man problemet med uetisk forskning der legemiddelprodusentene har finansiert forskning og bare offentliggjør data som er positive for deres sak (les: legemidler). Som f.eks med forskning finansiert fra legemiddelgiganten Glaxo-Smith Kline. Studier jeg ikke kommer til å vektlegge noe særlig.

Hva er forresten galt med å lese informasjon på Internett? På området vaksiner, som på alle andre områder, finnes det utrolig mye informasjon som er nyttig for den som søker. Ja det finnes selvfølgelig useriøse røster. Men også mer enn nok informasjon til å stusse på hele vaksinetilbudet.

Men siden du angriper meg med bredsiden til; Ja, jeg kjøper fortsatt bøker, jeg lytter til alternative kritiske røster, jeg får med meg foredrag som kommer - fordi jeg ønsker å lære mere om vaksiner.

Ja - jeg har lagt ut utallige linker og forslag til bøker som tar opp emnet. For alle som vil vite litt mer enn de etablerte sannhetene med frynsete rykte vi får servert.

Det er en svært effektiv form for hjernevask pågående når det gjelder vaksineinformasjon mot "almuen". Om jeg bare får foreldre til å gidde å lese utover de trygge statistikkene, kommer er helt annet bilde fram.

Se bare på svineinfluensa-hysteriet som satte Norge på hodet i månedsvis. Pinlig. Om 10 år vil vi skoggerle av opphausingen. Et glitrende eksemper på FHIs maktmisbruk.

Er det ikke godt vi har frihet til å velge - å la sprøytene ligge :-)

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...