Gå til innhold

Hvilken grøt anbefaler DU og begynne med først ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenkte snart og begynne så smått med litt grøt nå som gullet blir 4 mnd, men skal jeg velge Hipp, nestle, småfolk osv..

Hva var du mest fornøyd med til din baby.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg valgte Nestle Risgrøt Banan(litt tilfelding..de hadde kun den av 4mndsgrøt der jeg kjøpte). Lillegull elsket den(det samme gjorde moren..hihi). Men siden min lille sliter med magen sin, så anbefalte helsesøster at jeg skulle prøve en grøt uten banan, siden banan kan gi treg mage. Prøvde også en av Hipp sine..men den ble så fort tykk syns jeg. Den tykna litt etterhvert..så måtte spe på med vann etterpå for at den skulle bli mere flytende. Men dette er vel smak og behag, og alt etter hva babyen tåler. Min må ha veldig flytende grøt enda..

Skrevet

Nestle Maisgrøt var poppis her i heimen husker jeg=)

Skrevet

Her likte jenta best nestle risgrøt :) også blandet jeg den med en banangrøt når ho begynte å bli lei :)

Skrevet

Poden her elsker Hipp sin risgrøt. Valgte den fordi den er lettest å tilberede, bare med vann.

Skrevet

Vi begynte med Nestle sin Havregrøt med ris og hvete i mangel på alternativer i nærbutikken.

Nå spiser han grøt to ganger for dagen, havregrøt til frokost og Hipp sin risgrøt med banan og fersken til kvelds. Begge to er 4 mnds grøt.

Skrevet

Jeg skal også kjøpe den. Bruker nå Nestle sin maisgrøt. Den liker han veldig godt.

Men den inneholder ikke gluten, derfor anbefales den ikke sto det i artikkelen. Hvorfor ikke?? Trodde det var fint jeg, helt i starten..

Skrevet

vi begynte med nestle maisgrøt da snuppa var fylt 6 mnd. den er søt og god, kan lages med morsmelk, noe som var viktig for oss. det var også viktig at den ikke inneholdt gluten. eneste andre grøt jeg har funnet uten gluten er Holle sin risgrøt. den kan også lages på morsmelk. hadde ikke lyst til at snuppa skulle få gluten med en gang.. blandet forsiktig inn litt grøt med gluten etterhvert. anbefalles jo at gluten gradvis introduseres.

Skrevet

det blir annbefalt at man gradvis introduserer gluten, og at dette skjer mens ungen fremdeles får morsmelk. dette står i barnematboka man får på helsestajonen,

Skrevet

Vi kjører også på med den Nestle Havregrøt Ris-Hvete nå. Den er litt tam på smak syns jeg, og minien likte den ikke like godt som risgrøten med banan. Men jeg tar i ei teskje sviskemos og rører inn i grøten, og da går den ned på høykant :) Har hørt at det er lurt å introdusere gluten samtidig som man ammer.

Skrevet

starta med hipp sin risgrøt med fersken og banan(tror jeg den het). Gikk 2-3 uker så hadde piraten en helt vill diare som varte i flere uker. Noen dager var hun ok, andre dager helt ødelagt med en bleieutslett som ikke ligna noe.

Jeg er i utgangspunktet veldig positiv til hipp og bruker kun hipp mme, men grøten tålte hun ikke. Hun var 4 mnd når vi starta. Hun er 6 mnd og spiser hollegrøt med litt sinlacgrøt i, da vi sliter med å få henne til å spise ren hollegrøt.

Skrevet

Hirsegrøt :-) Mildt for magen og smaker faktisk veldig godt (liker den selv). Om du ikke vil koke selv kan jeg anbefale Holle økologiske hirsegrøt (kjøper på helsekost o.l.). Bare tilsette mme eller vann, så vips er den ferdig. Rik på jern er den og. Jeg gav den først med bare mme. Men så tilsatte jeg fruktpure (enten hjemmelaget eplemos eller hipp sin fruktpure), og idag hadde jeg i kanel også. Går ned på høykant.

Skrevet

Glemte å legge til at den kan brukes fra 4 mnd, er glutenfri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...