Gå til innhold

må man ha vindu i kjøkken egentlig..grunnen er at.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har 11 kvm med kjøkken ca. her er vindu og en dør/bue. kjøkkenet har også inngang til kjølerom.

da merker man at det er "lite" kjøkken. vi vurderer å bygge ut huset da vi trenger to ekstra soverom. når vi da må gjøre dette forsvinner vinduet på kjøkkenet. da tenkte vi å fjerne veggen inn til kjøkkenet å lage til et langbord/barløsning mellom kjøkken og stue. blir jo flott å åpent uansett...

hva tenker dere ?

Fortsetter under...

Skrevet

Ja jeg synes man bør ha et vindu på kjøkkenet. Om du er uheldig og brenner noe eller det koker mye kan det være greit å ha en mulighet til å lufte ut, det er også en del mat som setter igjen lukt og behøver å "luftes ut"...

Skrevet

hmmm ja en tanke der ja.. men hva med elektrisk vifte ?

Skrevet

Man klarer aldri å "friske opp" lufta like bra med en elektrisk vifte som med å åpne et vindu...

Skrevet

hmm da tenkte jeg enda mer. hva med en skikkelig ventilator vifte til komfyren som koster noen tusen mer... hehe...

kanskje det kan hjelpe...

me nmed tanke på brann..hva trenger en vindu til ? rømningsvei ? hvis det er rømningsvei så blir det åpent kjøkken til stue med mange vinduer og en verandadør....

bare en tanke..

Skrevet

Ja, man MÅ ha vindu på kjøkken. Ganske enkelt fordi noe annet er lovbrudd etter gjeldende bygningsregelverk! I verste fall kan du da få bruksforbud på huset/boligen til mangelen er rettet.

Eneste måte å omgås det problemet på er å gjøre kjøkkenet om til en del av stua, slik at det "lovmessig" anses som ett rom. Hva som må til for få til dette, varierer fra kommune til kommune. Da er du nemlig over på SKJØNN hos den som skal avgjøre søknaden.

• 2 uker senere...

Annonse

Skrevet

Dette med vindu på kjøkken, er det en regel om at man må ha vindu selv på bittesmå kjøkken? I så tilfelle er det mange borrettslag som har ulovige leiligheter.

• 1 måned senere...
Skrevet

ja det er jo rart...burde ikke ha noe å si med vindu på kjøkken. har jo ikke noe å bruke det på likevel. har aldri måttet lufte ut på kjøkkenet engang, da vi har verandadør 6 meter i fra .....

HI

• 3 måneder senere...
Skrevet

nei uff gud så trist uten vinu på kjøkkenet =(

så deilig åstå å lage amt å få inn fris uft og deilig dagslys å kunne se ut imens... slik kunne jeg aldri bodd det ville gjort meg meget deprimert rett og slett...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...