Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har vært på scanning i dag, og alt så helt supert ut:-) Ingen cyster på eggstokkene, og slimhinna var perfekt!

Så nå har jeg akkurat satt første sprøyta med Gonal-F, og det gikk kjempebra! Skal til ultralyd igjen på tirsdag, og er så spent på hvordan det ligger an!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141598152-klar-for-ivf/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende!

Jeg skal snart ha mitt første IVF-forsøk selv, kjenner at jeg har store forventninger til det siden jeg har mislykkes med inseminasjonene. Men jeg må jo forberede meg på at IVF også kan ta tid.

Er du på CFC? Jeg skulle egentlig vært klar til å begynne med sacnning og medisiner om en uke, men så kommer antagelig scannedagene midt oppi påskehelligdagene. Det er så kjedelig. Må vente helt til mai... Blir så utålmodig når man er klar til å komme igang!

Lykke til med deg som som ligger litt foran meg i løypa, er spent på å høre hvordan det går:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141598152-klar-for-ivf/#findComment-141598524
Del på andre sider

Takk for det:-) Synes også det er spennende!!! Mye større prosess enn inseminasjonene. Er så spent på hvor mange egg jeg får ut, også veldig spent på hvordan kvaliteten på eggene er!

Er på CFC. Skønner godt at du er utålmodig! Jeg måtte stå over en mnd pga nyttårshelga, og var redd jeg måtte stå over nå også siden mensen ikke kom. Men det gikk akkurat!

Har du fått resepter? Vet du hva du skal ta slags medisiner?

Lykke til:-) Håper det klaffer sånn at du ikke må vente!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141598152-klar-for-ivf/#findComment-141599786
Del på andre sider

Tjohei! Jeg har også kommet i gang med mitt første IVF-forsøk. :-)

Startet med nedregulering på mandag og har allerede utviklet "pizzatryne"...grumf! Men alt for gullegget! Heldige du som har fått kort regime. Min venninne på snart 39 kjøpte et forsøk (kort regime) og ble gravid på første forsøk ved CFC. Hun fikk ut 9-11 egg, hvorav 6 ble befruktet. Dessverre var det så mye vann i eggene at de ikke egnet seg for frys. To egg ble satt inn og det ble målt ganske høy hcg tidlig, som tydet på tvillinger. På UL i uke 7 så de to fostersekker, men bare ett som utviklet seg normalt.

Har du gått for et forsøk eller velger du tre? Jeg tror jeg har fått langt regime fordi jeg har to tidlige SA'er i forbindelse med mine tidligere inseminasjoner hos Stork. Kjøper derfor trepakkeløsningen for sikkerhetsskyld, så slipper jeg å stresse om det ikke går på første forsøk. Skal nesespraye tre ganger for dagen i to uker og inn til scanning den 29. Dette er jo i dagene før påska og min gynekolog er på fjellet. MEN han fikset time for meg på sykehuset...som er 5 minutter unna, i motsetning til nærmere to timers reisevei for å komme til han. SÅ all scanning vil bli foretatt her på sykehuset hos en hyggelig gynekolog, jeg har vært hos før i forbindelse med muskelknutene. :-))) Fikk beskjed i dag om dette og føler meg superheldig i øyeblikket! Uansett vil nok sykehuset følge meg opp tett pga muskelknutene, så jeg vil jo uansett få en del turer dit om det skulle lykkes i Danmark.

Lykke til med gonal-F...hva stor dose tar du og hvor mye betalte du for pennen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141598152-klar-for-ivf/#findComment-141600039
Del på andre sider

Hei Lille Egg!

Hvorfor har du fått langt regime? Leste en eller annen plass at de over 35 stort sett fikk kort regime. Tror det var på siden til CFC.

Jeg går nok for 3-pk. Har også en stor muskelknute på 7-8 cm som går gjennom livmora. Den kan ikke fjernes. Blir fulgt tett opp hvis jeg blir gravid. Legen min sa han kom til å ta meg raskt ut i sykemelding. Må også være forsiktig med løfting o.l. Større fare for abort pga knuten. Hvordan sitter dine knuter, er de store?

Så heldig du var som får komme til scanning på sykehuset! Heldigvis kom jeg meg unna påska.

Jeg tar 150 i.e Gonal-F. Koster 3.900 for ei penn med 900 i.e. Måtte i dag få apoteket til å legge av ei penn til siden jeg trenger minst en dose mer enn det er i ei penn. Kan være jeg trenger et par dager ekstra, og kanskje dosen må økes. I værste fall betaler jeg da 4.000 for en dose! Orgalutranen koster ca 1.900, så det blir ca 10.000 i medisiner. Dyrt!!! Men blir det resultat av det, så er det verdt hver krone:-)

To timer etter jeg tok Gonal-F fikk jeg voldsomt vondt i magen. Det var et forferdelig styr og bråk. Måtte springe på do et par ganger. Har vært passe kvalm og uggen i magen hele kvelden. Håper det ikke blir slik hver dag!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141598152-klar-for-ivf/#findComment-141600682
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke fått noe godt svar fra CFC på hvorfor jeg fikk langt regime og ikke kort. Jeg mistenker de to SA'ene mine kanskje er grunnen? Skal spørre dem når jeg kommer ned der i april.

Høres kjipt ut med en gjennomgående muskelknute på den størrelsen. Du blir i alle fall godt fulgt opp og ja, det er sikkert smart da å kjøpe en trepakkeløsning da. Den stakkars livmoren min ser ut som en bunklete forvridd sak siden jeg har flere muskelknuter. Den største er ca 6.5 cm og ligger som en skyggelue oppå livmora i bakkant. Tett inntil den ligger en annen litt mindre, men sammen så sperrer de delvis for utsikten til den høyre eggstokken. En MR viste at de alle lå på utsiden av livmora og derfor ikke ville være direkte i veien for en graviditet. Sykehuset er mest bekymret for at de skal vokse ukontrollert og ville operere, inntil jeg sendte over MR-resultatet. MRen ble foretatt ved en privatklinikk og kosta meg bare 210,-. Er litt bekymret for om det ikke vil bli et bra press på eggstokken når den bobler over med eggposer og muskelknutene presser på nedenfra. :-/

Jeg skal også ta 150 i.e. Gonal-F i 8-9 dager før ny scanning. Har fått resept på en 900 i.e. (varer 6 dager) og en 400 i.e (varer to dager), som som kan brukes om igjen dersom scanningen viser at jeg behøver mer. Og for all del måtte jeg bare ringe gynekologen på påaskefjellet, så skulle han ta en telefon til apoteket dersom jeg trengte enda mer resepter.

Hørtes kjipt ut med den voldsomme reaksjonen på Gonal-F og krysser fingrene for at det ikke blir slik hver dag for deg! :-S Er visst ganske stor forskjell på hvordan folk reagerer på dette og selv fra forsøk til forsøk visstnok. Er spent på om jeg kommer til å være en tikkende hormonbombe i påska når kjæresten kommer på besøk og jeg holder på med både nesespray og sprøytesetting antakeligvis. Det blir spennende å se i neste uke hvordan det ligger an hos deg! Tvi tvi! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141598152-klar-for-ivf/#findComment-141601321
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har fått respter i posten av Sven Lindenberg, men jeg har ikke løst dem ut hos min egen gynekolog enda. Gikk det fint for deg å hente dem her i Norge?

Jeg skal på kort program sånn som deg. Bra å slippe en hel nedreguleringssyklus først.

Jeg har regnet på det, og uansett hvilken dag jeg får mensen på i neste uke, kommer enten scanningen på dag 3, 9 eller 12 til å være på en av helligdagene...

Får trøste meg med at en mnd fra eller til ikke er allverdens i det lange løp, og at jeg kan nyte rødvin i påska;)

Du får bruke påskeferien på tålmodig test-venting!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141598152-klar-for-ivf/#findComment-141603978
Del på andre sider

Lille Egg- da har du også ganske store muskelknuter! Gynekologen sa det kunne bli problemer hvis min begynner å vokse utover i et svangerskap. Det kan føre til abort fordi fosteret da ikke får plass til å utvikle seg. Foreløpig oppfører den seg bra, er helt flat- heldigvis! Må høre med gyn og Lindenberg hvordan det er med innsett av to egg med tanke på at det kan bli tvillinger. Hvis de mener det blir problemer i forhold til muskelknuten og livmora, får jeg nøye meg med ett.

Jeg var en ny tur på apoteket i dag for å høre om de heller kunne bestille 450 i.e gonal-f, og bestille mer på tirsdag hvis jeg skulle trenge det. Men sykehuset de får medisinen fra hadde den ikke inne, og det kunne ta flere dager før de fikk det hit. Det tok jeg ikke sjansen på, så jeg måtte bare legge av den på 900 i.e. Så bra at du har en så hjelpsom gynekolog! Det er også hun jeg går hos. Hun kom rett fra flyplassen en fredags kveld og tok en ekstra scanning på meg fordi CFC mente jeg burde gjøre det! Og jeg betalte ikke noe for det heller!

Klar som et egg- jeg fikk mail fra Lindenberg om hva slags medisiner jeg skulle bruke. Snakket med gynekologen og videresendte mailen til henne, og så skrev hun ut reseptene til meg. Jeg hadde også en mnd opphold nå. Var på en ukes tur i Spania, og nøt det til fulle! Var egentlig utrolig godt å tenke på noe annet! Mye god vin og hadde det kjempegøy! Du får nyte påska, og så er du oppladet og klar til ny dyst straks! Tror ikke det blir noen skiturer på fjellet på meg denne påska. Får holde meg nede på landjorda, ta med litt pølser og masse sjokolade og vente på testing.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141598152-klar-for-ivf/#findComment-141604536
Del på andre sider

Shit, du sier noe! Hadde håpet på to egg for å øke sjansene mine, men det er vel absolutt et poeng å bare sette inn ett, selv om det kan føre til mye reising frem og tilbake dersom man er heldig å få noen eskimoer på frys.

Må si at det hjelper utrolig på humøret å ha en grei gynekolog å forholde seg til etter å ha vært borti mye rare folk på den lange veien hit. Jeg også fikk en oppskrift av Lindenberg, som gynekologen skrev ut resepter for.

Høres ut som en kjempespennende påske med pølser, sjokolade og g-tester! ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141598152-klar-for-ivf/#findComment-141605453
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...