Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han spiser alt av brød,pålegg,skorper og frukt. Da tygger han i seg store biter i gangen. Men når det kommer til middagsmaten, så er det helt umulig å få han til å spise noenting:/

Han har alltid vært kresen på middagen sin. Jeg er glad i å lage maten selv, og har prøvd det meste! Når han var mindre ga jeg opp etter x-antall forsøk på å få i han hjemmelagd middag, og gikk for å kjøpe middagsglass. Det spiste han lett. Men kun 6 mnd glass! Var det biter i, spytta han bare ut.

Nå i senere tid, har vi ikke gjort noe forskjell. Han får det vi andre spiser på eget fat, så han kan plukke selv. Han putter i munnen, tygger et par ganger og spytter ut igjen. Så tar han ny bit og spytter ut. Dette gjentar seg hver dag! Bare spytter ut maten sin.

Jeg har hittil valgt å bare overse det, for han skuler veldig på oss når han driver på slik. Nesten som han venter på en reaksjon.

Men gutten må da spise middag! Er det kanskje bare maten min som smaker så fælt?;)

Så noen gode råd å komme med?

Skrevet

Må legge til at jeg har prøvd å gi han middag som har vært i stavmikseren, og da spiser han. Men bare hvis det er heeelt finmost. Så da er det vel ikke smaken det står på..

Skrevet

hei. Gutten min er 15 mnd. Og vi har samme situasjon. Får vel bare ta tiden til hjelp?! Godt å se det ikke bare er her i huset.

Selv lagde jeg maten til han hele veien. Plutselig vil han ikke ha. Spiser ikke i bhg heller.

Men glass middag, brød, og grøt går ned på høykant.

Skrevet

Ja, det må da gå seg til! Får vel bare fortsette som før, og servere han middag som han får plukke på selv. 13 mnd min sin, da:) Du får komme med tilbakemeldinger om dere knekker koden snart;)

Skrevet

Jepp. Vi fortsetter å tilby. Ikke annet å gjøre.

Skal prøve å bli flinkere til å titte innom her ;)

• 1 måned senere...
Skrevet

Hipp hurra. Her går det endelig frem over!!!

Nå spiser han mer av min mat også. Skal prøve å ikke juble for tidlig.

Men den siste drøye uka nå. Har faktisk det meste gått med. Men skeptisk til en del frukt og grønt ennå.

Jobber på, og fortsetter å tilby.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...