Gå til innhold

Noen med lavt stoffskifte?

nure

Anbefalte innlegg

Jeg var hos legen for å få sykmelding pga sterk kvalme, og han ga meg en skikkelig lekse om at jeg ikke hadde testet verdiene mine ennå.

Er 7 uker på vei og tenkte jeg skulle gjøre det i forbindelse med første ordinære kontroll. Går på levaxin til vanlig, fikk lavt stoffskifte etter 1. graviditet. Mener å huske at det gikk helt greit med nr to, men nå var det antydning til panikk hos legen. Tok self blodprøve før jeg forlot legesenteret, og venter på svar.. Noen med erfaring rundt dette?

Legen antydet at det var vanlig å øke dosen med 50% ved graviditet, og dersom du gikk med for lavt var det veldig dårlig for utviklingen av embryoet/forsteret. Ble litt bekymret...

Fortsetter under...

Gjest Mangebarnsmamma *fødeklar*

Hei. Jeg måtte faktisk redusere dosen i beg. av svangerskapet (ikke vanlig, men kan altså skje). Har økt den til førgraviditetsdose igjen i løpet av svangerskapet. Jeg målte i uke 8 første gang, uten at legen min tok noe på vei for det. Har vært på en rekke ul i sv.sk. for å sjekke at alt er ok m baby og at han vokser normalt. Alt ser veldig bra ut og nå har jeg straks termin. Lykke til til deg:)

Ja jeg har lavt stoffskifte.

er 7 uker på vei nå,og legen ringte meg i går å sa at jeg må komme å ta nye blodprøver,fordi at en må følge nøye med på verdiene på prøvene å øke levaxin. med 50% på det meste ja:)

Legen hadde kontaktet en hormon spes.så de skulle vist samarbeide og følge meg opp.:)

• 2 uker senere...

Er det vanlig å få flere ultralyder når en er gravid med lavt stoffskifte?

Jeg har også lavt stoffskifte, men er ikke gravid....enda.

Har ikke helt bestemt meg for om jeg vil ha flere, har allerede 2.

Vet ikke om det er stoffskiftet (verdiene er normale) som gjør at jeg er konstant sliten, eller om det er at jeg er småbarnsmor (hvilken småbarnsmor er ikke sliten ;-))

HVordan har dere reagert på svangerskapet?

Mine 2 første svangerskap (før jeg fikk lavt stoffskifte) var preget av ekstrem trøtthet, hvordan skal jeg da klare ett til....?

(Har sååååå lyst på nr 3, men fornuften sier nei)

Tusen takk for svar:)

Anonym: Jeg sier kjør på ;) Min tredje var slett ikke planlagt og jeg er skikkelig dårlig, trøtt og kvalm nesten hele tiden. Til tider så gale at jeg håpte det skulle ende med abort... Men fikk noen tabletter mot kvalmen av legen, og er sykemeldt slik at jeg kan sove mest mulig. Har også to fra før. Jeg går nå rundt og håper på å IKKE miste, tror vi blir en koselig familie på fem:) Og så er det "bare" ni måneder........ Av og til må fornuften vike ;) Vi tenker veldig på hvordan det blir når de blir store, hvor mye kjekkere det blir med tre enn to.

I forhold til stofskiftet tror jeg det er en sammenheng med slitenheten. Jeg ligger som regel innenfor referanserammene, og da vil ikke legene høre snakk om at jeg er lav. Men jeg ligger ikke innenfor 0,5 - 1,5... Tror livet hadde utartet seg noe anderledes dersom jeg hadde kommet meg opp på det nivået...

Har bestemt meg for å kreve å bli sendt til spesialist når ungen er ute, og få skikk på dette.

• 2 uker senere...

Annonse

Gjest Mangebarnsmamma *har født*

Hei igjen.

Jeg fikk ul hver 6. uke etter ord. ul i sv.skapet - pga lavt stoffskifte. Dette for å ktr fosterets vekst. Hadde også et helt annet sv.sk nå enn tidligere ( da har jeg ikke hatt stoffskifteproblemer). Mye mer trøtt, kvalm og uvel nå; rett og slett litt pyton. Men verdt det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...