Gå til innhold

Fjerde barnesykdom, eller noe annet?(samme som Skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min(14 mnd) hadde feber mandag og tirsdag i forrige uke, samt en lett forkjølelse. Samtidig var ble han urolig om natta, våknet ofte, og skrek/sutret. Men roet seg fort etter litt å drikke og sovnet når vi la han ned igjen.

Har vært en del utilpass på dagtid også, klengete og sutrete, det har jeg satt i sammenheng med nylig nattavvenning og nedtrapping av amming på dagtid.

Feberen og forkjølelsen ga seg, men styret om natta fortsatte, noe som jo ikke er så uvanlig etter sykdom. Vi tenkte som så at det sikkert ville gi seg etter et par netter. Men nei, det har fortsatt og egentlig bare blitt verre og verre. Har tenkt på både øreverk og tenner, men finner ikke så mange andre tegn på det. Han hadde litt hard mage noen dager, men det har bedret seg nå.

I natt toppet det seg, han våknet ved midnatt, sutret og skrek, var ikke særlig villig til å bli lagt ned igjen, og de gangene han godtok det låg han rolig i 10 min før det var på an igjen. Sov vel en sammenhengende halvtime mellom kl 12 og 5. Når han fikk litt oppmerksomhet var det tilsynelatende ingenting som plaget han, annet enn at han var stuptrøtt.

I dagtidlig når jeg stelte han ser jeg han har utslett i ansiktet og i nakken, men ingen andre steder som jeg kan se. Så da slo det meg at det kunne være den 4. barnesykdom.

Men utslett så lenge etter feber? Leser at det er vanlig med høy, gjerne langvarig feber, før utslettet bryter ut. Han hadde jo bare feber i to dager, så vidt jeg har registrert, han kan jo hatt litt forhøyet temperatur uten at jeg har reagert på at det kunne være feber.

Kan det være noe annet som jeg overser, eller er det trolig at det er den 4. barnesykdom?

Ble litt langt, men vanskelig å forklare i korte trekk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi har hatt 4. barnesykdom. Hun hadde 1 dag feber og lett forkjølt. Ikke nedsatt allmenntilstand. 4-5 dager etterpå fikk hun lett utslett som gikk bort etter 1 døgn eller 2. Legen var sikker på at det var det, og jeg leste også om 4. på nett,, og der ble symptomene beskrevet helt likt. kortvarig feber, forbigående lett utslett flere dager senere.

Skrevet

min sønn var 16 mnd når han hadde den fjerde barnesykdommen. Han hadde høy feber i tre dager. Så kom det masse utslett på magen,armer,og bein,litt på ryggen. utslettet varte et par dager,sammen med lett feber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...