Gå til innhold

Amme/brystskjold..? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Sniker meg inn her fra BIM :)

Fikk ei nyyydelig lita jente den 10 mars som er veldig glad i melka til mamma, så glad i den at hun biiiiter mens hun spiser omtrent :o/

Umåtelig hvor hardt hun suger og mor blir sår deretter...

Fant tilslutt ut at jeg skulle prøve sånne skjold under amming og de funker supert!!

MEN, virker som hun får så mye mindre melk i seg, brystene blir klumpete og vonde og lille spiser og spiser...eller SUGER iallefall, vet ikke hvor mye hun får i seg??

Har lagt bra på seg siden vi kom hjem, så er vel ikke at hun ikke spiser nok, men vondt med kuler og "ikke tømming av bryst".

Kan dette være pga skjoldene??

Hjelp??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan det være! Jeg brukte brystskjold i mange uker pga at min lille jente ikke ville ta pupp og fikk beskjed på ammepoliklinikken at brystskjold kunne føre til at barnet fikk i seg mindre mat og at puppen ikke kom til å bli tømt skikkelig. Jeg fikk heldigvis tømt mine bryster etterhvert, men slet med begynnende brystbetennelse i de første ukene. Om du blir veldig sår vil jeg anbefale deg purelan brystvortekrem, om du ikke har prøvd det :) Funker som fjell!

Skrevet

Jeg har brukt brystskjold fra dag 1, og det har gått helt fint. Gutten var nesten 8 kg på 3-mnd.kontrollen, så får i hvert fall i seg nok mat :-) Har du prøvd flere typer skjold? De er jo ganske forskjellige, og kanskje det finnes et som passer bedre for deg?

Skrevet

Nå har jeg begynt å amme igjen UTEN skjold og det funker faktisk greit, sjokkerende nok! MEN...

-lille tømmer jo brystene mine så det holder...plutselig virker det som hun har tømt meg tørr? Virker som jeg har for lite melk?

HJÆÆÆLP :(((((

Fra å ha masse melk og sprengferdige bryst til en liten tulle som hyler av frustrasjon fordi det ikke kommer nok og fort nok?

Hva gjør jeg da?

Erfaringer...igjen???

Håper på svar!!!!!!

Skrevet

Tipper melkeproduksjonen regulerer seg etter en dag eller to :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...