Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #1 Skrevet 17. mars 2010 E da noken har som har erfaring med å ha brukt brystskjold?eller bruke da? tips til avvenning? Begynnte å bruka da på sjukehuset,no e guten min 3mnd og bruke da fremdeles..og syns no at da e vanskelig å få da til uten...
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #2 Skrevet 17. mars 2010 Jeg fikk det heller aldri til uten. Snuppa nærmer seg nå 5 mnd, Jeg fullammet med skjold til hun var 4 mnd, men ammet da veldig veldig mye fordi det var vanskelig for henne å få i seg nok. Ved 4 mnd begynte vi med grøt, men i det siste har jeg gitt henne mme også - rett og slett fordi jeg ikke orker å amme henne så mye lenger. Vi fikk heller ikke til gode rutiner fordi hun diet så mye. I etterpåklokskapens lys ser jeg at jeg skulle ha gitt henne en flaske med tillegg mye tidligere enn jeg har gjort. Nå har jeg bestemt meg for å la melka forsvinnei sitt tempo, og gi henne erstatning og mat på det jeg ikke har. KAnskje ikke noe hjelp i dette? Er i alle fall mine erfaringer
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #3 Skrevet 17. mars 2010 Godt da ikkje berre e meg då.. Kjenne meg igjen med at han die masse,ligg veldig lenge med brystet.. men virke som om han får i seg nok ivertfall,og han søve heila natte..altså frå ca 11 til ca 7.. Når eg har fått da til uten skjold,virke da som om han blir irritert for da blir tomt tideligare.. blir stort sett et styr når me prøve uten,so e lett for å berre bruka skjold,har hatt ein del styr rundt ammingen,å då e da lett å berre ta den "lettaste" løysingen å berre fortsetta med skjoldet,men da e litt styrete å måtta ha da når ein e på besøk,og da blir ein del søl med da..
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #4 Skrevet 17. mars 2010 hm, søl har ikke jeg vært plaga med, men jeg har måtte ta med ammepute fordi jeg må ha hendene på skjoldet til hun har fått det til å feste på brystvorten. Ellers har jeg hatt mange skjold, og byttet de ut ved behov. De fester dårligere jo eldre de blir, og når de fester dårlig blir det mer søl. Vår baby har også sove hele natta, så hun også har fått i seg nok hele veien. Men når hun ble så stor at hun egentlig trengte å legge seg tidligere, burde jeg ha gitt henne tillegg slik at hun ble fortere mett. Det jeg gjør nå, er å legge henne klokka åtte. Så pumper jeg ut et måltid til henne som hun får på flaske når jeg legger meg. Dette fordi skjoldene fører til at hun må suge hardt, og derfor være våken, for å få i seg mat. Flaska gulper hun i seg i halvsøvne, fungerer fint. En fordel med skjold er at de er vant med gummi, og tar flaske lett som bare det!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #5 Skrevet 17. mars 2010 Nå ble jeg veldig lettet her altså Jeg har innovervendte brystvorter, og klarer bare ikke å amme uten skjold. Fikk det allerede på barsel. Jenta mi er bare 8 dager da, og prøver uten, men det går virkelig ikke. Står så mange plasser at det ikke er bra, med tanke på melkeproduksjonen senere og slikt. Så jeg har følt meg virkelig misslykket. Men nå ble jeg glad for å høre at man kan klare å amme lenge med skjold. TAKK
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #6 Skrevet 17. mars 2010 Eg har brukt skjold i 3 og ein halv mnd no,og eg har masse melk!! Eg har har syns da har vert veldig trasigt å bruka skjold,men eg tenke me får vera glad så lenge babyen e fornøyd og vekse og trivs som den skal! Trur kanskje me bruke unødig med tid på stressa med ting som FAKTISK ikkje e så viktige..nei me må kosa oss!! Hehe,Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #7 Skrevet 18. mars 2010 Jeg ammet min datter med brystskjold til hun var syv måneder. Da begynte hun å dra det av selv, og klarte å suge ordentlig. Hadde også innovervendte brystvorter, men ammingen går nå helt fint uten brystskjold. Leste en del negativt om brystskjold, men mitt tips er å gjøre det som er enklest for deg, og er det enklest med brystskjold, så bruk det! Jeg prøvde i tre mnd å venne henne av med det, til jeg til slutt ga litt f og bare lot jenta få spise som hun selv ville. Det funket svært godt for oss.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #8 Skrevet 18. mars 2010 Godt å høyra at ein ikkje e aleina.. Eg har faktisk ikkje innovervendte brystvorter,så de burde egentlig gå.. men har ivertfall blitt sånn at me bruke skjold.. men tenke som deg no,eg slutte å stressa med da og gjer da som e enklast for oss! Så håpe eg at han finn ut av da etter kvart og:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå