Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg koker vann og måler opp riktig mengde i flaskene. Setter de så i kjøleskapet. Når lillemann vil ha mat, varmer jeg flasken litt i mikroen, og har i pulveret. Funger fint, og ikke minst lettvindt. Slipper å ha vann både her og der.

Jeg har det kalde vannet i de flaskene jeg har med på tur, jo mindre jeg slipper å ha med, jo bedre:-) Jeg blander haldt om haldt ca, da blir det passe temperatur. F.eks. 70ml i flaska også heller jeg varmt over der til det blir 150 ml. Fin temperatur for min sønn.

når vi blander 205 ml (tror jeg, vertfal ca 200), bruker vi mellom 120 og 140 ml varmt vann fra termos, alt etter når det ble kokt. har i kaldt vann fra kjøleskap til temp måler mellom 50 og 60. da er det ca 150 ml med vann, har i pulver,, rister, og har i vann til 185. husker da hvos mye vann det var før jeg hadde i pulveret, leser av på flaska hvs mye som skal oppi, og heller. jeg har en tåteflaske stående i kjøleskapet full med kaldt vann, for å få nøyaktige mål. siden det er så viktig. fikk også tips her inne om å kjøpe et steketermometer på clas ohlson til 129 kr tror jeg. digitalt, putter det i flaska og leser av:)

håper dette hjalp, om det er noe du ikke forstod så skal jeg prøve å følge med på tråden og svare:) er vertfall en enkel og praktisk måte synes vi.

når vi skal på tur koker jeg opp vannet litt tidlig og har på termosen, slik at det får "kjøle" seg ned litt, og har med en tåteflaske med kaldt vann itillegg til flaske å blande det hele i:) blandet en gang i drikketemperatur, og da fikk jeg ikke løst opp pulveret skikkelig. gjør det derfor slik som det står på pakken:)

Takk for tips :) Jeg bruker MME kun som ekstra når brystene er tomme, og det varierer veldig fra dag til dag hvor mye MME hun trenger. Siden jeg har måtte fullamme med skjold (gidder derfor ikke å styre med økedøgn lenger, det tar laaang tid, og hun er straks fem måneder), må jeg ha med meg både ammepute, skjold, flaske, pulver, termos og så videre når jeg skal ut på tur. Blir jo rene flyttelasset... ;)

Har dere forresten prøvd å blande Hipp MME med nestle sin maisgrøt? Går det fint, eller skal den grøten ha varmere temperatur enn HIPP MME? hun er lei av hipp grøten...

Jeg blander Hipp og maisgrøt fra Nestle. Er ikke helt hysterisk angående disse temperaturene siden jeg alltid blander rett før jeg serverer. har ikke hatt noen problemer når jeg blander maisgrøtpulveret i hipp-melka som da er ca 50 grader. mens jeg blander og ordner blir som regel grøten spsietemperatur.

Annonse

Vi bruker den økologiske hirsegrøten fra Holle. Tror den er laget mtp Hipp, for i oppskriften skal en porsjon nemlig røres ut med 170ml mme (som er den dosen Hipp vi bruker på jenta). Men vi lager bare halv porsjon, så da bruker vi halve flasken i grøten, så drikker hun resten i flasken sin etter grøtmåltidet. Hun får vann til grøtmåltidet. Dette funker helt supert for oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...