tayni Skrevet 17. mars 2010 #1 Skrevet 17. mars 2010 når jeg fødte sønnen min for 1 1/2 år siden opplevde jeg at morkaken var grodd fast. dette førte jo selvfølgelig til at jeg måtte ha operasjon etter fødsel. jeg mistet MASSE blod og måtte i tillegg ha en opareasjon til 2 dager etterpå. nå skal jeg ha barn igjen i sept og er bekymret for at dette skal hende igjen. har prøvd å søke til på nettet om inngrodd morkake, men finner veldig lite info. er det noen som har opplevd det samme og vil dele litt erfaringer med meg? hvordan var det med fødsel nummer 2?
tayni Skrevet 18. mars 2010 Forfatter #2 Skrevet 18. mars 2010 dytter her jeg. hadde vært veldig glad hvis noen hadde noe å dele med meg.
♥Gravid med nr 3-22.10.10♥ Skrevet 18. mars 2010 #3 Skrevet 18. mars 2010 Mener du at morkaken satt fast etter fødselen og du måtte operere den løs rett etter fødselen??
tayni Skrevet 21. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 21. mars 2010 Ja, den kom ikke ut rett etter fødselen, så måtte operere den rett etter det. men det som er saken er at den ikke bare satt fast (noe som jeg har forstått ikke er uvanlig), men den var grodd fast til livmorveggen. så den måtte skrapes ut i masse deler. noe som visst var litt komplisert.
Jenny-penny Skrevet 21. mars 2010 #5 Skrevet 21. mars 2010 Akkurat det samme skjedde meg! Det var en veldig traumatisk opplevelse, og jeg fikk 2 liter blodoverføring. Barseltiden husker jge ikke mye av , da var jeg så redusert og sliten. Har vurdert å søke om keisersnitt denne gangen, men vi får se. Skal til gynekolog på onsdag, og skal spørre rundt dette om det kan skje igjen osv:)
tayni Skrevet 22. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 22. mars 2010 Tusen takk for svar. Jeg måtte også ha to liter blod etterpå og hadde en veldig tøff barseltid. Har tenkt veldig på keisersnitt denne gangen jeg også, men vil jo egentlig ikke det heller. Kjempe snilt om du har lyst til å oppdatere meg etter du har snakket med gynekolog om det. Har lyst og høre noen andres perspektiv på det. Lykke til ihvertfall
2010 Mammaen Skrevet 22. mars 2010 #7 Skrevet 22. mars 2010 Har ikke selv erfaring med det, men har en venninne som hadde det med nummer 1 og måtte ha operasjon, blordoverføring og hele pakken (vet ikke om det var inngrodd eller "bare" fast morkake). Hun hadde i allle fall det samme med nummer 2, og måtte operere igjen. Uansett var det en lettere fødsel 2 gangen, og det ble langt i fra så tøft som med nummer 1, så det gikk helt fint med nummer 2.
frokenO Skrevet 14. april 2010 #8 Skrevet 14. april 2010 Hei, er jeg 22 å fødte en gutt for litt over et halvt år siden. Dette er mitt andre barn. Jeg opplevde å ha inngrodd morkake.. å det må være en av de verste opplevelsene jeg har hatt i mitt liv.. hva som gjorde saken verre, var at jeg var på sykehuset 3 dager før jeg fødte å ba om å få en undersøkelse å se at alt var i orden, jeg gikk nemelig ed en vond følelse- her ble jeg nektet iogmed at svangerskap 1 hadde gått bra og jeg ikke var i noen så kallt faresone... Min gutt ble født en tirsdag, jeg opplevde å ligge å blø i 2 timer, for ansatte på sykehuset reagerte- da hadde jeg mistet 1750 dl blod.. de kjørte meg i hu og hast til akutten hvor jeg ble operert, jeg sto i fare for å miste livmoren.. de klarte å redde livmoren og jeg fikk selvsagt blodoverføring på 3-4 liter... jeg er takkneelig for at jeg lever og ennå har mulighet til å få barn - muligheten er gjerne bare 1 barn til.. Jeg lever med "angst" om å bli gravid igjen... Og ikke minst nag til med daverende jordmor som ikke tok seg den tid å ta mine beskymringer alvorlig å sende en henvendelse til fødeavd slik jeg kunne bli mer undersøkt.. det som er så skummelt er at jeg er liten av vekt, jeg er ung, jeg har ingen sykdommer og fødte normalt ukomplisert svangerskap ed nr 1. så jeg skulle ikke vere i faresone.. Men siden du er gravid på ny, så for ALL DEL sikre deg keisersnitt, jeg fikk beskjed o dersom jeg ble gravid igjen så skulle jeg få keisersnitt, iogmed at sjangsen for at det skal skje igjen er STOR . Så ikke risiker noe, still krav. Jeg sto i STOR fare for å miste livmoren å vite at jeg aldri kunne hatt barn igjen... det er ikke en god følelse... Snakk med jordmor å forklar, visst du får keisersnitt er du obs på at morkaken kan ha grodd inn slik at du slipper en 2 operasjon om det er tilfelle=) Jeg har også leita itte info om dette med det finnes lite... fordi det skjer bare 2% av befolkningen over flere år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå