Tyren78-09+12 Skrevet 17. mars 2010 #1 Skrevet 17. mars 2010 Lillegutt på 6,5 mnd har ikke hatt avføring siden mandag, og han jobber veldig for å få ut bæsjen. Før har det alltid fungert å kle av han og legge han på badegulvet, men nå har jeg prøvd dette flere ganger uten hell. Har gitt sviskemos både i går og idag. Hva annet fungere? Ser noen nevne laktulose(?). Hvor får man kjøpt det? Skal sies at han alltid har slitt med magen da..men har hatt avføring hver dag tidligere. Er det krise uten avføring en dag eller to når vi har begynt med grøt(kun tyntflytende små porsjoner 1 gang daglig). Ellers får han mm. Hvor lenge skal jeg vente på at noe skjer før jeg gjør andre tiltak?
Gjest Skrevet 17. mars 2010 #2 Skrevet 17. mars 2010 Laktulose får man kjøpt på apoteket! Jeg la ut en tråd om massasje av enkelte punkter på magen, du kan forsøke det:) Hjelper veldig når jenta vår har treg mage!
Neijasså... Skrevet 17. mars 2010 #3 Skrevet 17. mars 2010 Jentungen på 7.5 mnd (som spiser omtrent som din) har kun avføring ca 1 gang i uka. Men da kommer det _mye_! Hun plages litt akkurat den dagen, men ikke ellers. Men i og med at din gutt sliter, så kan du prøve laktulose, ja. Eller sviskesaft? Malt i grøten? Men ingen av disse tingene vil hjelpe dersom det sitter en fast propp i endetarmen, da. I så fall er det kun å hjelpe bæsjen ut som gjelder. Jeg pleier å ta med jenta mi ned på stellebordet når ukens ladning skal leveres (når jeg ser hun begynner å trykke). Hun får gjerne ut en liten start-bæsj som jeg stikker en termometerspiss inn i (NB! Ikke inn i rompa hennes!). Så kan jeg trekke ut en lang "pølse" mens hun presser. Blir han veldig forstoppet (type blør fra endetarmen) er siste utvei Microlax (halv dose).
Tyren78-09+12 Skrevet 17. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 17. mars 2010 Heisann og takk for svar! Når man snakker om sola..i ettermiddag kom endelig bæsjen!! Lettet nå ja..så slipper vi å ta turen til apoteket denne gangen hvertfall. Luktet ikke særlig godt av den heller skal sies..hehe..preges vel av at den har vært inni der et par dager.. Tar med meg deres tips til en eventuell neste gang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå