Gå til innhold

Alkoholkonsum og barn tilstede/i hus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Her i huset har vi diskutert dette en del denne uken, jeg er selv veldig konservativ. Jeg synes at 1-2 glass(den som tar seg av barnet) vin er mer enn nok når man har barn i hus. Jeg mener også at skal det være fest så bør man ikke ha barna i hus, altså skaffe barnevakt.

I helgen var vi invitert på middags/overnattings besøk hos venner, vår datter var også invitert. Da hun hadde lagt seg, tok de andre frem mer alkohol, etter at jeg la meg i 12-1 tiden tok festen av. Jeg sa fra flere ganger om at dette var upassende med barn i hus. Musikken var på full guff, det var synging, roping og bilder som ble revet ned fra veggene. Jeg var på gjesterommet med min datter og hun våknet flere ganger og var helt klart urolig. I ettertid så er vist nok selskapet flau over min oppførsel, de mener at det ikke er noe problem å ta en fest med sovende barn i hus og at jeg burde ha deltatt.

Er jeg veldig konservativ her? Hvor mener dere grensen går for alkoholkonsum med barn tilstede og etter at barna har lagt seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og mannen kan gjerne sitte å dele en flaske vin etter at snuppa har lagt seg. Vi kan også drikke vin/øl til maten mens hun er tilstede en gang i ny og ne (selskap, julaften- spesielle anledninger), men i begrensede mengder såklart. Ikke så man blir litt brisen en gang... Helt okay at andre gjør det samme.

Vi kan også ha venner på besøk på kvelden, og drikke litt vin og hygge oss når snuppa sover - MEN full fest er helt uaktuelt. Heldigvis er ikke det noe problem for oss og vennene våre. Skal vi ha fest/på fest så skaffer vi barnevakt.

Jeg synes ikke du er prippen, og jeg hadde nok tenkt meg nøye om før jeg hadde reist dit på overnattingsbesøk igjen...

Synes ikke du er konservativ og prippen fordi du ikke fester med barn i huset - det er noe man ikke gjør etter min mening.

Skrevet

jøss! er helt enig med dere. eg kunne nok funet på å tatt med meg datteren hjem om vi ikke var så langt unna hjemme. fr jeg mener alkohol og barn er ingen kombinasjon. kan hygge oss med besøk og en flaske vin til middag evt, men full musikk g fest. ALDRI!! er helt uaktuelt fra min side. skal det vare fest, har vi barnevakt. skaffer helst barnevakt uansett om det skal være alkohol i bilde.

Skrevet

Full fest med barn til stede synes jeg er galt.

Jeg er sikkert litt mer fleksibel enn deg ang. vindrikking, iom at jeg ikke har noe problem med å dele en flaske vin med min mann til maten (drikker kun til mat), men er helt enig med deg ang. festen. Er egentlig imponert over at du klarte å bli, jeg ville sikkert tatt taxi hjem med barnet, med eller uten mannen. Og vennene ville ikke vært velkommen hos meg på lenge.

Skrevet

Eh. Det er strengt tatt de som bør være flau av sin oppførsel.

Herregud, hvor gamle er disse menneskene? Full fest med barn i hus er UAKTUELT!

Skrevet

Hei!

Alkohol og små barn hører IKKE sammen. Jeg synes du reagerte helt riktig og jeg ville ha reagert på akkurat samme måten selv.

Her i huset er det ikke aktuelt med noen fest så lenge snuppa er hjemme.

Foreldre som fester med ungene sine i hus er uansvarlige.

Jeg synes også det er helt ok med et glass vin eller øl til maten,

men thats it!

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Vi var 3 par, alle i 30 årene, skulle i utgangspunktet være en bedre middag. Jeg kjørte hjem med datteren min tidlig om morgenen før alle sto opp (var passe sint, kan man si), hadde en liten times kjøretur hjem og hun sov hele veien hjem i tilegg sov hun 3,5 t formiddags lur, så hun hadde helt sikkert sovet dårlig om natten. Begynte faktisk å tro at det var jeg som var spesiell her. Jeg hadde fremdels ment det samme, men greit å vite at flere er enig med meg.

Skrevet

Jeg vet jo ikke helt, men sånn som du legger det frem så var vel muligens de andre litt overstadig, noe jeg ikke heller syns man skal være om det kan gå utover barn..

Jeg tenker at om jeg var eneste med barn i vennekretsen/eneste av festdeltakerne så hadde jeg tenkt meg om før jeg tok med barn om jeg viste utviklingingen sannsynligvis gikk mot full fyllefest.

Det er jo ikke sikkert du kunne forutse.

Jeg har venner jeg vet ikke kan styre seg, men det vet jeg og forholder meg til det.

Vet at jeg ikke kunne reist til dem med barn og bedt dem skjerpe seg.

så jeg er vel enig med deg at barn ikke bør bli uroliget av slikt men at det er vanskelig å be andre være annerledes det har jeg opplevd.

Skrevet

Vi er enige hjemme hos oss. Ingen stor fest med barnet til stede, og den som har ansvaret for barnet skal uansett være edru. Vi har hatt pokerkveld med noen få venner hos oss hvor enkelte ble noe snytt, men både jeg og mannen min var kjørbare, og lydnivået var greit. Det er det lengste jeg ville gått. Selskapet ditt burde være flau over egen oppførsel. Jeg ville ikke tatt med barna på slikt selskap igjen. Er det noen sjanse for at det var venner uten barn som mente du overdrev??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...