Gjest Macy Skrevet 17. mars 2010 #1 Skrevet 17. mars 2010 Han er nå ti måneder snart, åler seg fremover, men er i det siste blitt veldig sint når jeg prøver å legge han på magen for å øve krabbing. Vil helst sitte, så han får da lov å sitte litt innimellom. Er det skadelig for ryggen å sitte mye, eller er det mest for krabbetreningen at de bør ligge på magen mest mulig?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 17. mars 2010 #2 Skrevet 17. mars 2010 Om han ikke setter seg opp selv er i grunnen ikke hoftene og ryggens hans moden nok til belastningen det er å sitte uten støtte, så da kan det i verste fall skade ham på lang sikt. Jeg har litt tro på alt med måte jeg da, så om du klarer å begrense det til 20-30 minutter på en dag tviler jeg på at det skader noe særlig, men jeg er ikke noen ekspert! Kjenner følelsen da. Min eldste var litt treg motorisk, og jeg kunne ikke så mye om dette på den tiden, så jeg satte ham opp litt og opplevde det samme som deg. Han ble illsint når jeg la ham på gulvet fordi han heller ville sitte. Når han var litt over 9 mnd klarte han plutselig å sette seg opp selv, så da var jo det problemet løst ;-) Du får se på det positive i at han kan sitte bra nå før han klarer å sette seg opp selv da, jeg har ei som nettopp er blitt 7 mnd og som jeg aldri har satt opp før hun begynte å sette seg opp selv for noen dager siden. Hun eier ikke balanse og faller støtt i gulvet og slår seg om jeg ikke er der og passer på, litt bedre i går ettermiddag da, men kjedelig når de gjør ting før de er helt klar for det :-/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå