Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest eelis+kian
Skrevet

Så bra Hellobaby!! Det er som å få en ny baby, hehe. Det virker veldig dramatisk mens de holder på ja, men så får man jo igjen for det tusen ganger. Og tenk så herlig for babyene å ikke ha vondt lenger :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min baby skal til manuelterapaut på torsdag, gruer meg litt nå når dere sier at det er så dramatisk og voldsomt :S Er ikke noe gøy å bare stå å se på når babyen hylgriner, selv om du vet det er for det beste!

Så utrolig flink du er som lager alt det selv hellobaby! Hørtes jo kjempegodt ut! Mmmm... Ser litt med skrekk og gru på hvordan jeg skal klare denne dåpen. det er jo enda noen mnd til. tenker i beg av juni. Har lyst på god mat som ikke ser for enkelt ut, men som likevel er kjempeenkelt og billig, hehe.... Kanskje litt vanskelig å få til?

Kjenner egentlig at jeg er litt trist i dag. Pappaen til lille tulla mi har enda ikke vært og sett henne, hun var 5 uker på torsdag. Først i går gav han noe særlig lyd fra seg. Har prøvd å komme i tale med han, men det har ikke vært så lett... og nå forstår jeg hvorfor!!! Jeg og han datet (trodde jeg) når jeg ble gravid. vi traff jo hverandre flere ganger, og jeg ble virkelig forelsket i han. Så er jeg uheldig og blir gravid, da jeg slurvet litt med p-pillen en mnd, og angrepille ikke funket. Og da kuttet han jo helt kontakten, ville ikke ha noe med barnet å gjøre, og ville helst at jeg skulle ta abort... Nå skjønner jeg jo hvorfor! HAN VAR UTRO MED MEG MOT DAMA SI! Herregud. Og dette har han holdt skjult for meg i de mnd vi holdt på, og hele graviditeten... Javel... Han ringte meg jo når jeg var 5 mnd på vei og sa at han ville stille opp, men nå når han har fortalt dama dette er det jo ikke akkurat snakk om at hun har veldig lyst at han skal komme på besøk. og det skjønner jeg faktisk. Herregud for en loff! Føler meg så lurt...

Vel, jeg håper for hennes del at han kommer mer inn på banen etterhvert... Og jeg håper da virkelig at jeg klarer å finne en litt mer ordentlig mann neste gang!

Tulla mi har vært så grei å legge hele veien-selv om hun har slitt med magen. Men hun våkner på natta og vil absolutt opp i senga mi, men i natt lå hun faktisk i egen seng helt til fire! Kjempestolt. Jeg bare putta sutten i munnen (hun har ikke helt fått den til før) også sovna hun litt, og våkna ganske raskt, men jeg håper at om jeg fortsetter sånn vil hun sove hele natta i senga alene. Er så slitsomt å ligge og bli brukt som sutt, får ikke så god søvn av det! Var litt dum i begynnelsen og vente henne til det, så nå er det omvending på gang her!

Skrevet

Å faen ta alle jævla drittmannfok! Uff, jeg ble lurt selv med første barnefar - han var gift, og nå vil ikke kona at han skal ha kontakt med oss pga hun er redd han skal gå tilbake til meg. Mye fram og tilbake der i gården gitt!

Jeg føler sååå med deg... Er du glad i ham enda, eller er du "kommet over" ham? Jeg brukte fire år på å komme over "min", og det ødela en del for meg på mange nivåer... Håper du ikke har kjærlighetssorg, og ikke lar sinnet mot ham spise deg opp innvendig. Ingen mann er verdt det - bare fokuser på at du skal kose deg alene med datteren din.. Nå er min gutt 5 år, og bf vet at han spør etter ham, savner ham osv, men ikke faen om han vil treffe ham! Og tro meg - det hadde jeg ALDRI trodd om mannen - at han skulle klare å være så kald. Jeg håper for datteren din sin del at hun har en kjekkere pappa enn det min sønn har. Men bare ikke bruk altfor mye energi på det. Man skulle ikke tro at noen kunne være så jævli kalde, men selv den "varmeste" mannen, kan nok det - det er vi levende vitner på. Han lovet meg at han elsket meg og skulle gå fra kona (når det kom opp i dagens lys), og det lovet han i 4 år. Kan ikke fatte at jeg fant meg i det - men jeg var så himla forelska at håpet ble så sterkt at jeg ikke klarte å avslutte det før..

Så fant jeg bf til babyjenta mi, og ble forelska i han heller. Det viser seg nå å ikke være det lureste det heller, men kan ikke si jeg angrer. Har hatt det mye fint med ham, og har verdens deiligste baby nå :-)

Tips ang dåp - hvis du klarer å bare spare en 1000-lapp, så klarer du faktisk å lage til alt det jeg laget nå. Har laget mat i 3 dager, ikke stresset noe - det er bare å få alt i hus, så ta det litt og litt.

Nå har jeg sittet på trappen og tatt meg en tuborg. Det er såpass mildt ute, at man kan sitte og kjøle seg ned uten å fryse :-) Snøen er så og si borte. Fuglene kvitrer! (Noe som jeg faktisk ikke syntes var så koselig i 05-tiden i dag morges!). Har fått vaska soverommet og skiftet sengetøy, og nå er det så deilig der inne at jeg gleeeder meg til å legge meg snart! Trenger bare en lang, deilig dusj først. Kunne ønske jeg hadde badekar da.... mmmm....

Tigerpote!: Deilig å få kveldsrutinen på plass? hehe.. Det fortjener dere nå! Det er skjønt å få kveldene litt sånn for seg selv :-)

Vesla tuller litt for tidlig om morningene - hun er litt for ofte våken fra kl fem.. Hun sovner jo igjen etterhvert, men sånn som i natt, så tok jeg meg selv i å si : Hold kjeft, og ta den jævla tutten! Hehe.. ikke bra... Lille gullet mitt.. Får dårlig samvittighet de gangene jeg blir sint inni meg, men fyttirakkern så det skingrer langt inni øreganene og hodet når hun skriker da. Og så ligger man der og håper at hun roer seg ned etter å ha gitt henne melk, og tutten for ørtende gang, men nei... "Vræææææl!". Jeg vurderer ørepropper. Man hører jo meget godt skrikingen, men man slipper å få så himla vondt i hodet, tenker jeg.. hehe...

Får håpe hun sover til kl 7 i morgen uten noe tull sånn at vi alle blir uthvilte til den store dagen :-)

Gleder meg!

Skrevet

Hellobaby, lykke til med den store dagen i morgen!

Skrevet

Hellobaby; you've got mail! Tror det iallfall, det stod at den var sendt.

Leggingen går relativt bra den! I kveld la jeg henne klokken20, og 20.30 sov hun som en sten, men så våknet hun igjen gitt. Men nå tror jeg hun sover! Deilig! De tre siste dagene har hun vært litt grinete uten at jeg helt vet hvorfor, og i går da hun skulle legge seg, HYLskrek hun i sikkert 40 minutter. Men jeg var så konsekvent atte, ble dritstolt av meg selv hehe. Det var verdt det, for etterpå sovnet hun jo, og sov helt til tidlig morgen:)

Hellobaby, så dig det høres ut den maten! Og koselig med dåp. Vi må ordne noe for vesla vi også, noe hjemmesnekret siden vi ikke vil ha kirke eller navnefest i regi Humanetisk forbund.

Huff da, eelis, det hørtes ekkelt ut! Det går jo somregel bra ja, men skjønner hvor ekkelt det måtte være! Hva var de rykningene for noe da, har du spurt noen om det? Jeg har hatt noen småuhell, som å klore henne, legge henne fro brått ned osv. Det skal ikke så mye til før man føler seg som en fæl mamma, men jeg tror nok at vi er gode mødre alle sammen!:D

Bæsjinga her i gården har endret seg til mye mer hyppig etter at hun hadde omgangssyken, så det er aldri galt at det ikke er godt for noe. Men jeg merker jo at JEG har vært bortskjemt en god stund, siden jeg vasket bæsjerompe bare 1-2 ganger i mnd hehe.

Ellers fullpupper vi fremdeles, jeg tror jeg har nok, selv om jeg ikke er 100% sikker til enhver tid. Hun virker mett og som om hun legger på seg, men er ikke like interessert i pupp lenger! Blir veldig distrahert av tv, stemmer osv, og skal tulle mye. River seg løs, og kikker opp på meg og smiler, før hun suger seg fast igjen. Puppene har blitt litt slappere ja, hehe. Nå kan jeg få en penn til å henge fast under dem når jeg står, noe jeg leste en gang var indikasjonen på HENGEPUPPER. Ja, så nå har jeg fått det. De som var så faste før. Jaja, jeg kan faktisk ikke si at jeg bryr meg SÅ mye om det.

Nå gleder jeg meg til pappaen kommer! Han kommer nok til neste helg. Også tror jeg at han kommer til å flytte tilbake om ikke så lenge, det skal bli deilig!

Ha en kjempefin dag i morgen, Hellobaby!:)

Skrevet

Og glemte å kommentere den manuellterapeuten, fy søren så ekkelt det hørtes ut! Jeg hadde nok aldri turt det der. Vesla her har en favorittside, og hun er litt stivere på den ene siden, men ingen har sagt at vi skal gjøre noe med det. Hun ble jo også tatt med vakuum. Er det noen som anbefaler dere å¨gjøre det, eller tar dere den avgjørelsen på egen hånd?

Skrevet

Hellobaby: Jeg hadde et slags håp om at vi skulle få til noe, når han bare fikk treffe lillejenta-visste jo ikke at han hadde dame. Men nå er liksom hele illusjonen min om hvordan jeg trodde han var heeeelt på jordet. Han har jo holdt myyye skjult, så da vil jeg egentlig ikke ha han. Er selvfølgelig litt trist å innse at det faktisk bare er meg og lille vennen min nå... Men vi skal nok få det så fint atte, så får kjærligheten komme senere. Jeg bare håper så fælt for lillejenta mi at hun får et godt forhold til sin far-for jeg har selv ikke det, og vet hvor vondt det er å være barn og ikke føle seg god nok og elsket av sin far. Men det virker jo ikke sånn da... Er trist når de blir så gamle som din, og de spør etter pappaen sin :S Håper han har en fin farsfigur i kjæresten din da. Det er jo så viktig!

Så flink du er og lager selv, tror en av fadderene kommer endel dager før, så kanskje jeg får litt hjelp av henne og av mamma. håper det. Om det blir en hit så må du dele oppskriftene, så kanskje jeg kopierer deg :) Masse, masse lykke til i morgen. Håper det blir koselig, også blir det nok godt å bli ferdig med det også kan jeg tenke meg ;)

Tigerpote: Så utrolig flink du er som har ryggrad nok til å være konsekvent, selv med hyling i 40 min! Bøyer meg i støvet! Gruer meg litt til den tiden kommer!

Er så glad det er lørdag i dag, for da er det lov å spise lørdagsgodt! Var på butikken i stad og kjøpte den appelsin-sjokoladen som en slipper i bakken så deler den seg. ELSKER den! Bare så trist at den bare selges i påsken! Tror jeg må hamstre inn før påsken er over... problemet er bare å la de ligge i skapet, og ikke spise opp alle på en gang... er ikke så god på sånt. Og jeg har maaaange kilo å gå ned etter fødselen! 1.april er det full fart på treningssenteret, da er hun gammel nok til å være i barnepassen, også har jeg tjuvstarta litt med maten, men MÅ ha en dag der jeg kan kose meg :D :D

Skrevet

Ooops, ble litt lørdagsgodt igjen, og vi kan jo ikke ha sånt no stående!

Gjest eelis+kian
Skrevet

Jeg var ute på byen i går! Formen idag er helt elendig, men lille troll var helt fantastisk flink! Jeg la han klokka 20.30, og da sov han faktisk 12 timer i strekk, uten å våkne en eneste gang. Det var dødsherlig å kunne dra ut uten å stresse med å dra hjem :-) Jeg koset meg masse, men jeg kjenner at det blir lenge til neste gang. Herregud, så fyllesyk jeg er.

Skrevet

hahaha, fyllesyk ja, det er lenge siden jeg har vært. Hørtes ikke kult ut;) Kunne tenkt meg en liiiiten fest selv på et vis, men kommer nok ikke til å drikke noe før hun er 18 år hehe.

Vesla sovnet før klokken var 2030 idag, våknet litt fordi hun mistet smokken, også var hun tett i nesen. Dryppet med mm, det pleier å gjøre susen! Ellers har vi trillet ute i et par timer i dag, knallvær og sol, men litt kald trekk, så vi kledde oss godt fordet!

Spent på å høre om dåpen til Hellobaby nå!

Gjest eelis+kian
Skrevet

Så flink ei lita snuppe du har :-) Heldig du som har godvær, her har det snødd tett i ukesvis. Jeg begynner å bli sånn passe lei nå, klør etter å komme meg ut, hehe.

Lille Kian har plagdes litt med magen i dag, tror jeg. Han har hatt fire bæsjebleier med løs, ekstremt illeluktende bæsj, også har han vært lei seg og utilpass hele dagen, stakkars liten. Han sovnet 20.30, er spent på hvor lenge han sover i natt. Håper på enda en natt i strekk :-)

Er spent på dåpen til Hellobaby jeg og!

Skrevet

Halla!

Lille gullet mitt var sååå søt i den lange hvite kjolen :-) Alt gikk jo egentlig veldig bra, selv om hun sutret litt.. Hun pleier jo å sove på den tida, men fikk liksom ikke helt til å sovne i armene mine - sikkert pga som mye folk, lyder og lukter i kirka.

Det var høytidelig og fint. Litt FOR høytidelig, for jeg og søstera mi er så utrolig barnslige at vi fikk helt latterkrampa mens en gjeng med 6-åringer sang påskesanger. Presten tok jo helt av der ved alteret - så gladkristne hele gjengen - en godt voksen dame i Maria-kostyme ble plutselig så komisk... Det er noe med at de er så enormt inni det de holder på meg og synger som er så komisk i mitt hode at jeg ikke klarer å la være å få latterkick...

Slet virkelig med å holde meg alvorlig, selv om jeg VILLE. Helt fjortis, rett og slett. Skammer meg når jeg tenker på at noe kanskje la merke til det. Vi sitter der sprutrøde og rister med maskara rennende nedover kinna. Heldigvis klarte jeg å ta meg sammen etter den ene sangen var over..... Uffameg..

Så til MATEN! Noen måtte velte seg ned på sofaen etterpå, fordi de ble så mette, hehe Det ble virkelig en suksess, og jeg ble jo kjempekry selvsagt! Jeg deler gladelig oppskrifter! hehe.. (Bare at utenom foccaccia-brødene, så tok jeg bare en liten slump av ditt og en liten slump av datt oppi. Visste sånn nonelunde hva og hvor mye som skulle være oppi maten da.)

Hovedpersonen selv, sov seg gjennom hele kalaset.

Tigerpote: Ang hengepupper - jeg har hørt om det blyanttrikset - og jeg har alltid kunnet ta sikkert fem blyanter under puppene. hehe.. Men det er jo fordi de er stoore. Nå kan jeg sikkert legge en hel bok under. haha.. Har aldri brydd meg om puppene sånn før, men når det blir såå ille, så plutselig begynner man å bry seg litt alikevel... :-S

Er trøtt som vanlig! Legger meg snart jeg. Fikk dumme mensen også i dag. For 2 gang etter fødselen. skal ned på apoteket og kjøpe p-stav-piller i morgen, så får jeg blø i en måned nå. Skal nemlig til hellas om 1,5 mnd, og da vil jeg ikke blø! Gleder meg HIIIIPS! Bestilte i dag! Jippi!

God kveld i stuen da dere!

Skrevet

Å, så bra å høre at det var en fin dåp! Huff, er jo helt umulig å holde seg om man får latterkrampe. Så pinlig i en sånn situasjon da, hehe... Og så bra at maten ble bra :D:D Tror jeg må få oppskrifter jeg :)

Jeg var på seksukers kontroll i dag... alltid like hyggelig å sitte i den gynekologstolen gitt! Det er så pinlig! Har fått henvisnong til å sette inn p-stav! Er det noen andre som har det? Er jo faktisk ganske billig i lengden, og sikkert. Det er viktig nå! SKal ikke bli ny baby på meg på lenge!

Så har jeg opplevd skrekken av alle skrekker i dag. Huff, jeg har så vondt i hjertet når jeg tenker på det. Jenta mi trilla ut på gulvet fra sofaen. Har så dårlig samvittighet. Hun lå jo helt inne ved sofaputene, og jeg skulle bare opp for å hente noe like ved, så hører jeg bare det dunket. Jeg føler meg som verdens værste mor! Ringte legevakten da, og de sa at så lenge hun var kvikk og ikke viste tegn på smerte så gikk det bra. IKKE noen god følelse!

Apropos pupper... Jeg har jo gledet meg hele livet til å bli gravid, for DA ville jeg få store pupper, men det skjedde absolutt ingenting under graviditeten, og ikke mye etter heller. Skuffelse! Hadde det ikke vært så dyrt så hadde jeg lett lagt inn silikon, men får meg bare ikke til å bruke 30 000 på det!

Skrevet

Hahahaha, Hellobaby, synes jeg ser dere! Egentlig kan jeg være litt sånn selv,som ler av de helt feile tingene. En gang jeg var med foreldrene mine til Spania, gikk vi på den samme restauranten kveld etter kveld, siden vi bodde litt øde til. Hver kveld jobbet den samme kelneren, og jeg begynte av en eller annen grunn å fnise og le av ham, HVER eneste kveld. Jo mer jeg tenkte at jeg ikke skulle le av ham, at han var helt normal, jo mer lo jeg. Han ble så nervøs av meg stakkar, en blanding av irritert og nervøs, og skalv på hendene;)

Høres deilig ut med tur til Kreta! Jeg har lyst til Tyrkia, men har blitt så pysete...? Redd for å fly, redd for å kjøre buss og bil der, jordskjelv, uro osv. Hm. Noe som følger med å bli mamma eller?

♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫ Har født!Huff, skjønner at det var veldig ekkelt! Det der har jo jeg også gjort flere ganger, latt henne ligge på sofaen et kjapt øyeblikk. Ikke nå lengre da, nå tør jeg knapt ha henne på stellebordet! Hun er jo så sprelsk, at nå steller jeg henne helst på gulvet.

Gjest eelis+kian
Skrevet

♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫ Har født!

Her trillet lillemann ut av senga i forrige uke. Jeg våknet av et kjempevræl. Fikk samme beskjed som deg fra legevakta, og alt er fint, han fikk ikke blåmerke engang. Jeg føler meg enda helt jævlig, men det er bedre enn de første par dagene etter, hehe. De tåler utrolig mye, disse små! Jeg "trøstet" meg med at om noen få små måneder kommer de til å tryne i forsøket på å gå, ramle i trapper og skalle hodet i bordkanten - men de kommer til å overleve, de som alle andre! :-) Dessuten har jeg overbevist meg selv om at man ikke er en dårlig mor fordet.

Hellobaby, så fint å høre at dåpen gikk bra! Jeg er sikker på at maten var helmaks ;-) Ferie hørtes herlig ut, jeg vurderer selv å pakke bagen og dra til Frankrike en uke eller to til sommeren. Jeg får EN DEL penger igjen på skatten, så alt ligger til rette for ferie! :-D

Skrevet

Uff, d der med babyene våre som triller og ramler og skader seg - i dag klarte storebror å kaste en penn i ansiktet på lillesøster. Å huff, som han gråt!!! Vet ikke helt hvordan det skjedde, men han skulle hvertfall vare kaste den pennen oppi sofaen, men tror den dabbet, og spratt rett oppi lekegrinda hvor lillegullet lå. Og guri for et skrik hun satte i da - jeg bare slapp det jeg hadde i hendene og stormet ut i stua - fikk helt angst. Og ropte "hva skjedde!!??". Stakkar storebror ble skikkelig dårlig.. Og jeg måtte trøste begge to, og sa jo til ham at jeg visste det bare var et uhell, sånn som skjer, at det går bra, og at han ikke måtte være lei seg. Fikk så dårlig samvittithet både for ham og henne...

Hun fikk seg et blå prikk hvor tuppen traff, og en liten rød hevelse over øyenbrynet.. Sånne ting gjør sååå vondt i hjertet, men det er som jeg måtte si til gutten òg - sånn skjer. (Jeg var bare glad hun ikke hadde fått den i øyet, ikke sant!) Uff...

Alt går veldig greit. Jeg er helt overveldet av følelsen av hvor heldig jeg er som har sånne to deilige skatter.. :-) Det er den største gleden i livet! Storebror har masse gullkorn hver eneste dag. Og han kommer med vårblomster til meg, og forteller meg at hånden min lukter av godteri, brus og kjærlighet.. hehe.. Han er bare herlig.

Vesla lo for første gang i forigårs. Det var bare helt herlig! Og storebroren var så stolt atte, og sa " imorgen klarer hun sikkert å ta salto". hehe... Skjønner ikke hvor han får alt fra, men morsomt er det :-)

Tigerpote: Jeg kjenner til frykten. Jeg er ikke så redd for akk de tingene du nevner, men jeg er mer redd for den generelle faren liksom. Av og til får jeg virkelig angst - når jeg begynner å tenke på døden. Det er en jævli følelse, er redd for at jeg selv skal dø, og barna mister meg, og også at de skal dø. Prøver å aldri dvele ved slike ting, for det er bare så altfor vondt å tenke på. Og det er ikke noe poeng i å tenke sånn heller!! Når tankene kommer, gjør jeg bare alt for å snu på det, for det fører kun irrasjonell angst med seg, tenker jeg.. Det er hvertfall sånn for min del. Uff, merker det har forandret seg etter at jeg fikk barn ja...

Men - noe som er virkelig gøy å tenke på, er at nå går vi inn i sommertid!! Har jo som skrevet, bestilt reise til Hellas i mai, og med litt ekstra hard cash som jeg fikk igjen på skatten, blir det nok litt mer fornøylser i løpet av sommeren! Tenker på besøke både Legoland og seff Dyreparken. Bor jo ikke så langt derfra, så det er helt obligatorisk hvert år, hehe...

Gjest eelis+kian
Skrevet

Å hjelp, tenk om hun hadde fått den i øyet! Så godt at hun har en så snill storebror som bryr seg så mye om henne, og så flink og god mamma du er :-) Babylatter er HERLIG!! Ble du like skjelven i bena som jeg ble første gang gutten min lo?

Jeg har hatt to helt herlige dager med prinsen min, han er altså en liten solstråle. Det kan hende det har noe med at jeg har vært uthvilt å gjøre (og selvfølgelig at jeg har fått litt etterlengtet alenetid), men herregud, så glad jeg er i den lille klumpen. Jeg blir, som du Hellobaby, helt overveldet. Han smiler og ler for så og si alt, og disse to dagene har han ikke engang rynket misfornøyd på nesen - alt har bare vært fryd og gammen. Dessuten sovner han jo med en gang jeg legger han i senga! Jeg rekker ikke engang å slukke nattbordlampen før han sover :-)

Vi har så smått begynt med samvær nå! Han var hos pappaen sin på, tjaa var det torsdag?, i et noen timer uten meg. Og det gikk så fint atte! Jeg var på kafé, og vi hadde avtalt at han skulle levere gutten klokka 3, men halv 3 fikk jeg en sms hvor han lurte på om han ikke kunne ha han litt til, de hadde det nemlig såå gøy :-) Så da fikk jeg litt tid til å kikke i butikker også! Jeg er så glad for at det går fint med dem uten meg, og attpåtil hjemme hos pappaen. Det gjør meg lykkelig å tenke på at Kian kommer til å få et fint forhold til faren sin, selv om vi ikke er sammen :-)

Blææ, sommertid! Jeg gruer meg til å stå opp en time "for tidlig" i morgen. For det er vel ikke sånn at babyene følger den der stillinga av klokken? Kanskje jeg bare skal la være å stille klokken til ETTER at jeg har stått opp, så gjør det ikke så ekstra vondt...

Skrevet

Hahahaha, måtte le når jeg leste på den Foreldre & Barn- tråden! Stemmer det, jeg fikk jo den diagnosen av de som jobber der! "Eh, har du hørt om ammetåke du?" Også hadde de jaggu skrevet det etterpå. Bra det ikke bare er meg som tuller! Personnummeret har jeg ikke sjans til å huske enda. Måtte ringe til folkeregisteret og spørre, fordi papirene våre ligger igjen hjemme. Detter er litt flaut, men kan du gi meg personnummeret til barnet mitt? Hehe.Skal uansett sjekke om utgaven er i butikken i morgen!

Nå er jeg HELT sikker på at vi ikke skal til Tyrkia! Leste i Adresseavisen i dag at PKK varsler krig. Mannen har sagt det der lenge, og nå er det altså sånn. Tør ikke å ta med meg den lille små-babyen min dit, mannen min er helt enig. Hellobaby, sånn om døden, bank i bordet, kan jeg også tenke. Snakket med en venninne om dette, hva om hun skulle vokse opp uten mor! grøsse. Nytter ikke å tenke sånn nei.

Men hva tenker dere om framkomstmidlene i "syden"? Kjører dere buss/taxi etc i timesvis med de små på fanget? Jeg hadde aldri turt det!

Her sover Vesla også!:D Jeg er SÅ glad for den metoden som denne helsesøstera rådet meg til. Nå gnir hun seg i øynene i 17-18-tida! Men det er jo altfor tidlig selvfølgelig. Men det er nok ikke lenge før jeg MÅ legge henne ved 18-19-tiden! I kveld la jeg henne 19.30, hun skrek til et par ganger bare, men har sovet som bare det. MEN fra 6 og utover er hun gangske våken da, vi ligger til et sted mellom 8-9 som oftest, men det er bare pga meg. Jeg putter smokken i henne, eller pupper eller koser/tuller, da går det greit hehe;)

Kjenner igjen det gode humøret! Hun her ler også så hjertelig og av alt mulig. En dag her hadde hun nærmest latterkrampe bare ved at hun kikket på ansiktet mitt! Lenge! Så var det bestemor sin tur da, like artig hun og;) Hun er også litt mer tålmodig med å ligge på magen, men jeg driver og holder henne fast fortsatt. Det pluss at hun har en favorittside, har gjort at jeg har "mast" meg til en time til fysioterapeut på hs. Helsesøstrene og barnelegen har ikke sagt noe, men siden hun ble tatt med vakuum også, vil jeg bare sjekke henne, så hun ikke har noen låsning etc. Men jeg tror ikke det, hun har nok bare en favorittside, og synes mageliggingen er stusselig:)

Æsj ja, vi mister en time søvn sikkert! Kanskje hun våkner kl fem? Hun la seg jo også veldig tidlig i kveld. Hm, ja, da må man vel køye snart?

Hellobaby, så skummelt med den pennen ja! Men vi kan jo ikke tenke "tenk om" om alt mulig. Barn er barn, de kommer vel til å falle ganske mye vil jeg tro...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...